Ужгород став першим обласним центром України, який отримав пряме сполучення євроколією з країнами ЄС
З 12 вересня 2025 року з Ужгорода почнуть курсувати прямі пасажирські поїзди євроколією до міст Європейського Союзу — Братислави, Відня та Будапешта. Продаж квитків було відкрито 5 вересня. Про це повідомляє Укрзалізниця.
Розклад руху поїздів:
Придбати квитки можна через застосунок і сайт booking.uz.gov.ua, а також на сайтах угорських та словацьких залізниць.
З введенням нового розкладу в грудні передбачено зручні стиковки з внутрішніми поїздами, зокрема нічними. Це дозволить, наприклад, виїхати ввечері з Києва, вранці прибути до Ужгорода та без пересадок продовжити подорож європейським поїздом.
Ужгород став першим обласним центром України, який отримав пряме сполучення євроколією з країнами ЄС. Будівництво колії між Чопом та Ужгородом розпочалося у 2024 році й менш ніж за рік було завершене попри війну та всі складнощі.
«Вперше в сучасній історії ми збудували з нуля ділянку євростандарту 1435 мм протяжністю 22 км між Чопом та Ужгородом. Завдяки цьому Ужгород став першим обласним центром, який отримав пряме залізничне сполучення з Європейським Союзом. Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні, 5 вересня. Сьогодні разом із Президентом України Володимиром Зеленським, європейськими партнерами та представниками залізничних компаній ми відкрили цей проєкт», — наголосив Віцепрем'єр-міністр з відновлення України – міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.
Укрзалізниця подякувала партнерам — Європейському Союзу, зокрема програмі Connecting Europe Facility (CEF) та Європейському інвестиційному банку (ЄІБ) за фінансову підтримку цього проєкту. На його реалізацію половину коштів надав ЄС, ще половину — ЄІБ.
«Цей проєкт — важливий етап розбудови європейської залізничної мережі в Україні, і надалі ми будемо лише нарощувати темпи. Уже у 2026 році плануємо електрифікувати цю ділянку та розпочати будівництво євроколії у напрямку Львова, яке маємо намір завершити протягом 2–3 років. Цим проєктом українські залізничники вразили європейських партнерів — попри війну нам вдалося реалізувати його з випередженням графіка. Такою роботою українці довели, що готові втілювати ще амбітніші євроінтеграційні проєкти, а вкладені кошти швидко конвертуються у відчутний результат для людей», — зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський.
Раніше заступник міністра фінансів України Олександр Кава заявив, що залізниця європейського стандарту також має з'явитися у Львові, Луцьку та Чернівцях. Крім того, Україна та Польща почали працювати над планом реалізації євроколії між столицями ще перед початком великої війни. Планувалося, що час у дорозі між Києвом і Варшавою займатиме до чотирьох годин.