Укрзалізниця має надати економічні розрахунки бізнесу щодо своїх тарифів - експертка

Експертка вказує, що наразі комунікація Укрзалізниці з бізнесом фактично відсутня

Укрзалізниця
Укрзалізницю просять надати економічні розрахунки щодо свого тарифоутворення

Укрзалізниця підвищує тарифи на вантажні перевезення, чим не задоволені представники промисловості. Бізнес готовий до дискусії щодо тарифу на вантажні залізничні перевезення, якщо Укрзалізниця надасть необхідні розрахунки та обґрунтує підвищення. Але комунікація з компанією фактично відсутня, так само як і пояснення зростаючих витрат. Про це у коментарі УНІАН заявила голова галузевої ради Федерації металургів України Олена Колесникова.

Перевізника вимагаються надати модель розрахунків тарифоутворення. Адже експертка бачить потенціал до зниження тарифу. 

"Якби ми отримали модель розрахунків, ми б побачили, що вирішити і проблеми Укрзалізниці, якщо вони насправді є, і проблеми компаній, які перевозять свою продукцію, можна шляхом зменшення тарифу, а не підвищення. Ми бачимо потенціал до зниження тарифу. Але розрахунків нам не дають жодних. Зате в Укрзалізниці постійно збільшуються витрати. Ну, а тим часом ми перестаємо бути конкурентоспроможними на міжнародних ринках. А це валюта, це економіка, і це наповнення бюджету", – наголосила Колесникова.

Вона нагадала, що це підвищення тарифу не перше за останні роки, адже УЗ усі свої фінансові проблеми вже традиційно вирішує шляхом підвищення тарифу. При цьому комунікація з компанією фактично відсутня – хоча створення робочих груп та громадські обговорення є необхідним етапом у зміні тарифів.

"УЗ абсолютно не працює з власними витратами, з оптимізацією та збільшенням вантажної бази. Вона просто підвищує тарифи. А це напряму впливає на собівартість кожної продукції. Таким чином, ми перестаємо бути просто конкурентоспроможними на експортних ринках, і наші підприємства просто фактично зупиняються. Людей ми вимушені звільняти. Але економіка так не працює, тому ми просимо надати економічне обґрунтування – бо до цього вони жодного разу його не надали. Тільки їхні бажання і "хотілки", – пояснила Колесникова.

Що говорять в Укрзалізниці про свої тарифи?

Ініціатива Укрзалізниці щодо уніфікації тарифу на вантажні перевезення є необґрунтованою, оскільки собівартість послуг, які компанія надає перевізникам, є різною. Про це заявляв генеральний директор Федерації роботодавців України Володимир Гусак, повідомляло видання "РБК-Україна". 

"Слід переходити до справедливої системи тарифоутворення, адже тариф на маршрутні перевезення має зовсім іншу собівартість. Там залучена відносно невелика кількість станцій. Вантажовідправник формує потяг, а Укрзалізниці залишається лише подати локомотив та вивезти за визначеним маршрутом. І, звичайно, зовсім інша собівартість – коли вантаж, скажімо, металобрухту, треба збирати по одному вагону по всій Україні. І, безперечно, на такі види перевезень ці тарифи мають бути різними, зважаючи на їхню реальну собівартість", - зауважив Гусак.

Водночас він наголосив, що наразі українська економіка не може собі дозволити чергове зростання вантажних залізничних тарифів, яке неминуче вдарить по промисловості та призведе до скорочення виробництва.

"Ми продовжуємо наполягати, що зараз точно не може йти мова про підвищення тарифів. Навпаки: для того, щоб дати змогу українським підприємствам, українській промисловості, українському сільському господарству пережити ці важкі часи під час воєнного стану, треба тарифи знизити. Ми сподіваємося, що нас почують інші державні органи, і там є позитивні зрушення", - розповів Гусак.

Перше півріччя Укрзалізниця закінчила з прибутком у майже 3 мільярди гривень. Але пізніше керівник компанії Євген Лященко заявив, що до кінця року компанія отримає збиток у понад 2 мільярди гривень. Чому очікуються збитки, якщо обсяги перевезень постійно зростають, він не пояснив. Натомість запропонував "гармонізувати" тарифи на вантажні перевезення, які призведуть до чергового здорожчання – після рекордного зростання на 70% під час війни.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube