Укрзалізниці не вистачає машиністів - причину пояснили в профспілці

Все через низькі зарплати та високе навантаження

Машиніст Укрзалізниці
Машиніст Укрзалізниці

Штат локомотивного господарства Укрзалізниці укомплектований на 90 %. Так, за п’ять місяців звільнились 173 машиністи, а прийнято було лише двох. Про це 27 вересня повідомляє Професійна спілку залізничників і транспортних будівельників України. 

Фахівці Ради профспілки перевірили стан дотримання законодавства про працю, облік та оплату відпрацьованих годин в локомотивному господарстві АТ «Укрзалізниця». Для цього проаналізували статистичні дані за 5 місяців 2024 р. та здійснили вибіркові перевірки первинних документів з оплати праці.

“В середньому через нестачу персоналу щомісяця майже 7,7 тис. осіб у господарстві працювали понаднормово по 24 години кожен. За п’ять місяців – 120 годин. У мирний час це – річна гранична норма, понад яку працювати заборонено. Схожа ситуація з роботою у вихідні дні: за 5 місяців 2024 р. у господарству відпрацьовано 61,6 тис. год., у середньому на місяць у вихідний день працювали 556 осіб по 22 години кожен”, - пише профспілка

Також в аналізі йдеться про те, що фактичний розмір премії у господарстві не залежить від рівня виконання показників преміювання і обмежується 15%. Навіть з урахуванням збільшеного розміру премії для гостродефіцитних професій середній розмір премії за підсумком роботи протягом п’яти місяців 2024 року становив 17,2%.

“Встановлено, що в окремих регіональних філіях на доплату працівникам за виконання поряд зі своєю основною роботою обов’язків тимчасово відсутніх працівників встановлено обмеження – не більше 50% посадового окладу (тарифної ставки). Але фактично нараховується 20–40%, навіть в депо, де мінімальний розмір цієї доплати 50% зафіксовано колективним договором”, – розповіли в профспілці.

Профспілка наполягає на розширенні застосування надбавки за високу професійну майстерність та доплати за виконання поряд зі своєю основною роботою обов’язків тимчасово відсутніх працівників.

Як раніше повідомляв Інформатор, Укрзалізниця планує підвищити тарифи на перевезення вантажів для металургів, аграріїв, будівельників. Вартість тарифу на перевезення будматеріалів зросте на 52%. Президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій вказує на небезпеку такого кроку Укрзалізниці для галузі будівництва та на проблеми, що виникнуть з відновленням пошкоджених будівель.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube