Українські пілоти F-16 мають труднощі після навчання: Business Insider з'ясував, у чому проблема

Пілоти не можуть швидко перелаштуватися і подолати старі радянські звички та м'язову пам'ять через те, що проходять пришвидшене навчання у дев'ять місяців, замість кількох років

Пілот, F-16
Українські пілоти F-16 мають труднощі після навчання

Українські пілоти F-16 мають певні труднощі з управлінням винищувачами. Через те, що вони у пришвидшеному режимі навчаються пілотувати ці літаки, льотчикам важко подолати м'язову пам'ять та старі звички управління радянськими літаками. На те, щоб адаптуватися до повітряних суден, українці мають лише дев'ять місяців у той час, як пілоти інших країн навчаються декілька років. 

Про те, що українські пілоти F-16 мають труднощі з пілотуванням літаків, пише видання Business Insider.  Журналісти розпитами про проблеми експерта з повітряної війни з RAND Corporation Майкла Бонерта, який зазначив, що льотчикам з України важко долати м'язову пам'ять та стару манеру управління літаками. Вони мають занадто короткий час для навчання, який вимірюється неповним роком, коли пілоти інших країн підкорюють F-16 роками. 

Бонерт зауважує, що пілоти звикли літати "на гідравліці", а F-16 - це літак "на дротах", де інформація до льотчика надходить через комп'ютер.

"Це означає, що F-16 не тільки більш маневрені, а й більш чутливі", - заявляє Бонерт.

Він підкреслив, що навчити літати на F-16 справді можна швидко, до 6 місяців, а от прищепити нову м'язову пам'ять не вийде, бо на це потрібно п'ять-шість років. Відтак, пілотам з України доводилось радикально змінювати свої уміння пілотування, що дуже непросто.

Журналісти наголошують, що інтеграція F-16 до умов війни має передбачати повний перегляд старих доктрин і процесу навчання. Слід у буквальному сенсі переписати військові підручники.

"Старі звички вмирають насилу. Вони повинні бути готові прийняти нові концепції та навчання - так само як і готовність "переписати книги" з військового застосування", - йдеться у статті. 

З F-16 є й інші проблеми, а загалом потрібно 200 літаків

Раніше Business Insider повідомляв, окремою проблемою для F-16 є західні обмеження на те, як Україна може атакувати цілі в Росії. Це значно знижує ефективність винищувачів F-16. Наразі багато союзників України, включно зі США, не дозволяють їй використовувати надану далекобійну зброю для вільних ударів по російській території. Через це Україна не може знищувати джерела багатьох російських атак, а змушена зупиняти кожен окремий удар, що є значно складнішим завданням.

Загалом Україні потрібно щонайменше 200 винищувачів F-16, щоб зрівняти сили з російськими повітряними силами. Таку думку вислови льотчик-випробувач першого класу, полковник Олександр Лиходід. Він підкреслив, що 10-20 літаків не буде достатньо, щоб змінити щось на фронті, особливо враховуючи необхідний час, щоб навчити пілотів керувати F-16.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube