«За моєю оцінкою, я не думаю, що ми досягнемо тут прориву, доки президент [ред. - Трамп] і президент Путін не будуть взаємодіяти безпосередньо з цього питання.»
Трек «Боляче» — про ті стосунки, які давно мали б залишитися в минулому, але вперто не йдуть із голови. Про людей, які вже ніби відпустили, але ловлять себе на думці, що досі болить. Для тих, хто сміється на зустрічах, але подумки все одно шукає її очі. Хто робить вигляд, що забув, — але пам’ятає.
Скоротити викиди планують до 2050 року
Європарламент затвердив намір більш активно використовувати екологічно чисті види палива для літаків та аеропортів ЄС, щоб скоротити викиди від авіації та забезпечити кліматичну нейтральність Європи до 2050 року.
Про це повідомляє Інформатор з посиланням на Інтерфакс.
"Авіація - один із найскладніших секторів для усунення викидів вуглецю. Сьогодні ми показали, як це зробити, і надіслали сильний і амбітний сигнал громадянам Європи. Ми почули ваш заклик до боротьби проти змін клімату, і ми робимо все можливе, щоб Європа стала по-справжньому екологічною", - повідомив доповідач ЄП датський депутат Сьорен Гейд.
Так, депутати європарламенту підвищили вимоги, порівняно з первісною пропозицією Єврокомісії, до мінімальної частки екологічно чистого авіапалива, яке повинно бути в аеропортах Європи.
"З 2025 року ця частка має становити 2%, збільшившись до 37% у 2040 році та до 85% до 2050 року, з урахуванням потенціалу електроенергії та водню у загальному паливному балансі", - кажуть у комюніке Європарламенту. Зі свого боку Єврокомісія запропонувала 32% на 2040 рік та 63% - на 2050-й.
Європейські парламентарії впевнені, що "відпрацьована кулінарна олія, синтетичне паливо або навіть водень повинні поступово стати нормою як авіаційне паливо, щоб допомогти ЄС досягти кліматичної нейтральності до 2050 року".
На думку ЄП, екологічне авіаційне паливо — це синтетичні види палива, а також деякі види біопалива, які виготовлені з сільськогосподарських або лісових відходів, водоростей, біовідходів або використаної кулінарної олії. Також до складу авіапалива до 2034 року можуть включити види біопалива, котрі виготовлені з тваринних жирів або дистилятів.
Депутати Європи також включили у визначення екологічного авіапалива відновлювану електроенергію та водень як частину стійкого паливного балансу, "оскільки обидві технології є багатообіцяючими, які можуть поступово сприяти усуненню викидів вуглецю у повітряного транспорту".
Згідно проєкту Європарламенту, аеропорти ЄС мають полегшити доступ операторів повітряних суден до екологічного авіапалива, зокрема забезпечити інфраструктуру для заправки воднем та електроенергією.