Протести можуть стати дуже серйозною політичною проблемою для уряду Німеччини
В Німеччині другий день тривають масові протести фермерів. Вони можуть завдати відчутної шкоди економіці країни. А з середи до п'ятниці мають намір страйкувати ще й машиністи локомотивів, що значною мірою паралізує залізничне сполучення в країні.
Про це пише Welt. Згідно з інформацією від поліції, через страйк фермерів в’їзди на автомагістралі та перетини федеральних і державних доріг, зокрема, були знову заблоковані в Саксонії. Також індивідуальні тракторні колони протестують в Саксонії-Ангальт, Нижній Саксонії, Гессені та Баден-Вюртемберзі.
За словами тамтешніх чиновників, фермери в Нижній Саксонії 9 січня проїжджали через громаду Верден повільною колоною, тим самим перешкоджаючи дорожньому руху. А у Баден-Вюртемберзі фермери заблокували своєю сільськогосподарською технікою перехрестя на федеральній дорозі поблизу трьох міст
Як пише DW, протест селян спричинений насамперед рішенням уряду скасувати пільги на дизельне пальне та транспортний податок на техніку, що використовується в сільському та лісовому господарстві. Канцлеру Олафу Шольцу та його партнерам з правлячої коаліції довелося піти на це після того, як Конституційний суд ФРН оголосив у листопаді неконституційним нецільове використання 60 мільярдів кредитних коштів та уряду у грудні довелося терміново скорочувати видаткову частину бюджету на 2024 рік.
8 січня у різних куточках Німеччини в акціях протесту брали участь по кілька тисяч фермерів. До протестів селян, всупереч їхньому бажанню, активно намагаються приєднатися праворадикальні кола ФРН, які навіть проголосили 8 січня днем загального страйку проти уряду.
"Запланований страйк може завдати відчутної шкоди економіці, але не становить великої політичної загрози уряду ФРН. Водночас макроекономічні збитки від блокад фермерами автошляхів навряд чи виявляться значними, проте ці протести можуть стати дуже серйозною політичною проблемою для уряду Німеччини", - зауважує DW.
Щодо машиністів, то йдеться про класичний страйк, який триватиме з 10 по 12 січня. Працівники вимагають від роботодавця виконання своїх економічних вимог - чотириденного робочого тижня і підвищення зарплати. Основним роботодавцем машиністів є державна залізнична компанія Deutsche Bahn.
З понеділка, 8 січня, в Німеччині розпочався так званий "тиждень дій" - тиждень масових протестів проти нововведень влади. Минулого місяця трипартійна коаліція канцлера Олафа Шольца розробила план щодо скасування пільг на автомобільний податок для сільськогосподарських транспортних засобів.
4 січня уряд частково пішов на поступки. Чиновники пообіцяли, що збережуть звільнення від податку на автомобілі, а скорочення податкових пільг на дизельне пальне буде тривати протягом трьох років. Проте, Німецька асоціація фермерів не підтримує цих намірів та наполягає на повному скасуванні цих заходів уряду. В результаті розпочалися протести.
Так, 8 січня фермери вивели тисячі тракторів та вже заблокували під'їзні шляхи до автомагістралей у деяких частинах Німеччини, а також перешкоджали руху тракторами в інших місцях. Вони змогли зупинити виробництво на заводі Volkswagen в Емдені. А Торгова асоціація Бранденбурга заявляла, що страйк фермерів паралізував важливий логістичний центр у Гросберені. Внаслідок чого, за даними асоціації, 9 січня близько 200 супермаркетів можуть не отримати товари.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.