У Києві "втомилися" два ключові мости: що показала перевірка експертів

Читать на русском

Міст Патона та міст Метро у Києві потребують серйозного ремонту. Вже незабаром розпочнеться їх відновлення

Читать на русском
Ремонт мостів  у Києві
Міст Патона та міст Метро у Києві потребують серйозного ремонту

Міст Патона та міст Метро у Києві потребують серйозного ремонту. Вже незабаром розпочнеться їх відновлення

Комісія з перевірки стану мостових споруд продовжує роботу над оглядом столичних мостів. Першими об’єктами перевірки стали мости Патона і Метро. Вони потребують оперативного ремонту і, навіть можуть впасти.

Як повідомили у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України, у ході огляду експерти виявили суттєві пошкодження мостів, зокрема:

  • Суцільну корозію балок та головних елементів прогонів
  • Поздовжні тріщини у поверхнях опор з утворенням сталактитних відкладень всередині
  • Руйнування бетону
  • Наскрізна корозія балок у місцях зʼєднання з поперечними вузлами

Всі ці пошкодження внесуть до акту огляду за результатами перевірки.

Міст Патона та міст Метро потребують ремонту
Міст Патона та міст Метро потребують ремонту
Руйнування опор мосту Патона очевидні
Руйнування опор мосту Патона очевидні

Зазначається, що мости Патона та Метро мають пропускну здатність 150 тисяч транспортних засобів на добу, високу інтенсивність руху та значний вплив на економіку столиці. Відтак, зараз головне завдання – з’ясувати реальний технічний стан цих об’єктів та розробити покроковий план щодо ремонту та утримання мостів.

Корозія мосту Патона
Корозія мосту Патона

У 2018 році під час обстеження мосту Патона експертами він був визнаний непридатним для роботи. Огляд об’єкту, згідно з регламентом, мав відбуватися кожного року. Утім, остання перевірка відбулася 2020 р. Тобто, три роки не було жодного обстеження мосту.

У січні 2023 року розпорядженням КМДА замовником робіт з реставрації мосту Патона визначено Службу відновлення Київської області. Проте, балансоутримувачем об’єкту лишається Київська міська адміністрація, яка відповідає за належний стан. При цьому, передача функцій замовника Службі відновлення у Київській області тривала понад рік.

Нагадаємо, Комісія з перевірки стану мостів в Україні створена на виконання рішення Ради національної безпеки та оборони від 23 червня 2023 року.

Ситуація зі столичними мостами

Міський голова Києва Віталій Кличко заявив, що два з п'яти ключових автомобільних мостів Києва в аварійному стані. Міст Патона і міст Метро потребують ремонту, а Дарницький міст досі не введено в експлуатацію.

Міст Патона, який був побудований у 1953 році, є найстарішим автомобільним мостом Києва. Міст Метро, який був побудований у 1965 році, є першим метромостом у світі.

Кличко зазначив, що місто регулярно обстежує міст Патона і проводить критично важливі ремонтні роботи, щоб підтримувати його в робочому стані. Однак міст Метро знаходиться у гіршому стані й потребує масштабного ремонту.

Ремонт мосту Метро оцінюється в 500 мільйонів євро. Кличко заявив, що місто працює над отриманням фінансування для ремонту мосту, але в умовах війни це може бути складно.

Міст Патона є особливо важливим для Києва. Він є єдиним мостом, який з'єднує лівий і правий береги Дніпра. У випадку руйнації мосту Патона Києву буде дуже складно функціонувати. Міст Метро також є важливим для Києва. Він є одним з найважливіших транспортних вузлів міста. 

Нагадаємо, раніше Інформатор писав, хто і навіщо будує новий міст Кличка на Оболоні.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.