«Не буде жодної угоди, яка дасть Росії міцніші основи, необхідні для перегрупування та повернення з більшим насильством».
У відео оживає метафора кохання поза межами логіки — дівчина-вампір і хлопець-ворон стають союзниками в світі, де інші бояться бути собою. Вони не ховають своїх відмінностей — навпаки, саме через них стають сильнішими.
Справжні банківські чат-боти ніколи не запитують в клієнтів коди, логін та пароль
Жінка знайшла в Telegram нібито чат-бот «Ощадбанку». Не переконавшись, що цей чат дійсно належить державному банку, клієнтка повідомила свій фінансовий номер телефону та коди підтвердження фінансових операцій. І шахраї швидко списали всіх кошти з її рахунків.
У серпні 2022 року близько п’ятої години вечора жінка отримала СМС-повідомлення з короткого номера «Ощадбанк» про зняття з її рахунку 15 тис. 500 грн. Через хвилину прийшло ще одне сповіщення. Це був короткий чотиризначний код для обміну валюти з її валютної картки. Ще через 15 хвилин вона нібито оплатила мобільний зв`язок на 7 грн.
Коли жінка побачила ці повідомлення, то одразу зателефонувала на номер «гарячої лінії» підтримки клієнтів «Ощадбанк». Її цікавило, на якій підставі банк списав кошти та чому він вирішив обміняти долари з її рахунку.
Оператор контакт-центру відповіла розгубленій жінці, що з відкритих на її ім`я карток хтось зняв кошти та продовжує це робити під час їхньої розмови. Крім того, клієнтка дізналася, що на її ім`я відкрито «інтернет-картку», про що їй нічого не було відомо. Як пізніше виявилося, відкрита без її відома «інтернет-картка» використовувалася шахраями для списання коштів.
Після дзвінка рахунки були заблокували. Жінка ще раз подзвонила в «Ощадбанк», щоб той якомога раніше скасовував всі перекази коштів та повернув втрачені заощадження. Але банк чомусь відмовився це зробити та порадили звернутися до поліції. Вона послухалася та так і зробила. За її заявою було відкрито кримінальне провадження №12022091180000610 за фактом шахрайства.
Щоб не звертатися до суду, жінка листом просила «Ощадбанк» повернути кошти, скасувати всі шахрайські операції та припинити нараховувати відсотки на час проведення поліцією досудового розслідування. Проте банк відповів, що у нього немає підстав не нараховувати їй проценти за користування кредитом через те, що немає рішення суду чи результатів розслідування.
На думку жінки, саме банк мав би провести таке розслідування, але він цього не зробив. Натомість він, за оцінкою клієнтки, самоусунувся та переклав відповідальність за порушення безпеки своєї платіжної системи на неї. Через те, що сторони не змогли домовитися, суперечку став розглядати суд.
У жовтні 2022 року жінка звернулася з позовом до суду. В ньому вона просила суд стягнути з банку 103 тис. 408,30 грн.
У відповідь на це в «Ощадбанку» заявили, що єдина обставина з позову, яка відповідає дійсності – це звернення клієнтки з листом на керуючу філії Івано-Франківського обласного управління «Ощадбанк» що з її карткових рахунків зникли гроші.
Ще банку стало відомо, що жінка знайшла в Telegram нібито чат-бот «Ощадбанку». Не переконавшись, що цей чат дійсно належить державному банку, клієнтка там повідомила свій фінансовий номер телефону та коди підтвердження фінансових операцій, які надходили їй на мобільний. Таким чином вона надала шахраям всі необхідні дані та вони швидко списали з її рахунків всіх кошти: 50 тис. 108 грн з кредитної, 15 тис. 500 грн с зарплатної, 34 тис. 180 грн з карти для виплат та вкрали ще 254 доларів з валютної картки. Всі гроші шахраї перевели на одну з карток жінки, а потім перекинули на інші рахунки в «Ощадбанку».
Однак згідно з умовами договору, клієнти банку повинні зберігати важливу інформацію в таємниці та не повідомляти її стороннім особам. Якщо таке сталося, то це цілком та повністю провина клієнта. Крім того, поки картка не заблокована і паролі вводяться вірно, то банк вважає, що він виконує воля свого клієнта. Тому в «Ощадбанку» своєї провини не визнали.
Але адвокат жінки наполягав, що банк не довів фактами, що жінка сприяла втраті важливої інформації. А раз так, то банк має компенсувати жінці відсутність грошей на рахунках.
На це в «Ощадбанку» ще раз нагадали, що переходити до чат-бота установи можна лише за посиланнями, розміщеними на офіційному сайті. І заявили, що справжні банківські чат-боти ніколи не запитують в клієнтів ПІН-код, CVV2/СVС2-код, логін та пароль до мобільного банкінгу.
Суд погодився з тим, що саме клієнт має зберігати важливу фінансову інформацію та несе відповідальність щодо її втрати. Тому у листопаді 2022 року суддя Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області вирішив, що «Ощадбанк» не має повертати на рахунок жінки вкрадені кошти.
Інформатор писав, що банкомат ПриватБанку «з’їв» картку Ощадбанку та списав з неї кошти.