Інцидент обговорили на зустрічі НАТО в Брюсселі, де підняли питання посилення охорони трубопроводів і кабелів у Балтійському морі через зростання загрози з боку Росії
У Балтійському морі російський корабель випустив сигнальні боєприпаси під час розвідувальної операції гелікоптера ВПС Німеччини. Сигнальні боєприпаси зазвичай застосовуються в екстрених ситуаціях. Про інцидент коротко згадала міністр закордонних справ Німеччини Анналена Бербок на зустрічі НАТО у Брюсселі, але без уточнення подробиць або часу його виникнення.
Як повідомляє Die Welt з посиланням на агентство dpa, Бербок також підкреслила необхідність посилити моніторинг підводних трубопроводів і кабелів у Балтійському морі шляхом патрулювання. Політик це пояснила зростанням гібридних атак з боку Росії та її союзників. Водночас, у ЗМІ згадується ряд інцидентів з ушкодженням підводних інтернет-кабелів, зокрема припинення роботи волоконно-оптичного кабелю між Гельсінкі та Ростоком 18 листопада, а також пошкодження кабелю між Литвою та Готландом 17 листопада.
Швеція підозрює, що китайський корабель Yi Peng 3 міг бути причетний до диверсії, а 2 грудня між Швецією та Фінляндією були зафіксовані вже нові пошкодження кабелів. Міністр цивільної оборони Швеції заявив, що ці ушкодження могли бути навмисними.
У Швеції правоохоронці розпочали кримінальне провадження через випадок пошкодження кабелів у Балтійському морі наприкінці листопада. Тоді було зафіксовано пошкодження кабелю зв’язку, який належить фінській компанії Cinia. Він з’єднує Фінляндію з Німеччиною і пролягає дном Балтійського моря. Цей кабель довжиною приблизно 1200 кілометрів є ключовим інфраструктурним об’єктом, оскільки забезпечує прямий зв’язок між Фінляндією та Центральною Європою. Згодом було зафіксовано ще одне пошкодження - підводного кабелю зв’язку між Литвою та Швецією. Поліція попередньо кваліфікувала інцидент як диверсію.
Натомість в уряді США вважають, що нещодавній обрив двох кабелів зв'язку у Балтійському морі був скоріш "нещасним випадком", аніж диверсією. Посадовці припускають, що пошкодження трапилось внаслідок тяги якоря, який був спущений судном на дно моря.
Також повідомляють, що Балтійське море можуть закрити для судноплавства, якщо виявиться, що Росія причетна до аварії на фінсько-естонському газопроводі Balticconnector, що сталася 8 жовтня. Триває розслідування. Наразі країни НАТО вирішили посилити патрулювання моря.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.