Екс-видавчиня модного таблоїду. Стало відомо, хто одягає першу леді
Олена Зеленська, яка здебільшого обирає одяг від українських дизайнерів, нарешті розкрила персону власної стилістки. Нею виявилась засновниця вітчизняного бренду Gunia Project, у вбраннях якої перша леді неодноразово з'являлась на публіці.
Наталія Каменська - у минулому співзасновниця і дизайнерка ще одного українського модного бренду Lake studio - майже два роки відповідає за стильні образи першої леді.
Крім того, жінка працювала артдиректоркою в українській версії видання про моду Buro24/7, на відкритті якого у 2013 році "висадився модний дизайн з Москви". Річ у тім, що видання було "дочкою" російського модного мережевого таблоїда про тренди та стиль життя. Ми спробували ознайомитись з доробком його українського варіанту, та з подивом виявили кілька неактивних покликань.
В інтерв'ю відомому виданню про моду Наталія Каменська розповіла про співпрацю з дружиною українського президента. Вона зізналась, що найскладнішим для неї було триматись визначених рамок і протоколу, на який тепер дизайнерці доводиться орієнтуватись у власній роботі.
"Пропозиція попрацювати з першою леді була для мене неочікуваною і водночас цікавою, тому що це - нетиповий клієнт. Я успішно пройшла співбесіду з Оленою Володимирівною, і так почалася наша співпраця", - розповіла вона.
В ході роботи Наталія малює ескізи образів, які потім відшиваються. За її словами, образи мають ефектно підсилювати діяльність дружини президента.
"Ми балансуємо на межі класики й сучасності. Але ця класика не нудна, а доповнена дизайнерськими елементами", - висловилась Каменська, на додачу підкресливши символізм "луків" першої леді, мовляв, це не просто - речі.
За словами стилістки, Олена Зеленська надає перевагу смартгардеробу, де речей небагато, та вони вдало поєднуються між собою. За словами Наталії, за час повномасштабного вторгнення Росії в Україну гардероб першої леді змінився всього на 10%, - нові вбрання шиють тільки для закордонних поїздок.
Також Каменська зазначила, що попит на українські бренди, речі яких носить перша леді Олена Зеленська, як і цікавість до них, зростає.
На критику в бік образів першої леді (на прикладі вибору взуття для візиту у Версальський палац - це були кеди) Каменська відповіла безкомпромісно, висунувши грубе припущення, що критика з'являється від нестачі розуму.
"Як на мене, це були дуже дивні закиди. Іноді людська критика не знає меж і часто йде в розріз з інтелектом. Загальновідомий факт: до Версалю не можна у взутті на високих підборах, щоб не пошкодити паркет музею. Крім того, кеди під костюм - це ок, купа європейських політикинь ходять на роботу в одному й тому самому піджаку й одній парі кедів. І це нормально", - повідомила вона.
Стилістка навела приклади ситуацій, пов'язаних із сукнею Зеленської жовтого кольору для візиту в країну Вранішнього сонця, в давнину забороненого в Японії, та сорочкою для президента за стародавніми лекалами, які буцімто колись використовували в його рідному регіоні (Каменська додала, що ці образи придумала не вона). Остання ж нагадала багатьом користувачам мережі "косоворотку" через косий вишитий комір. Каменська ж висловила позицію, яку можна звести до простої сентенції: стилісти в усьому праві, українці не розібралися.
"Але для чого розбиратися, якщо можна накинутися, водночас не бувши експертом у цій сфері? І це жахливо, як на мене. Та ж сама історія з сорочками. Як на мене, це була класна ідея стилістів - взяти сорочку з рідного регіону президентського подружжя. Але ця історія тільки підсвітила неосвіченість певної когорти людей, які вважають, що Україна - це червоні шаровари. Насправді цей образ шароварщини нав’язали при Радянському Союзі", - каже стилістка.
Коли мова заходить про лайки чи дизлайки модних образів в соцмережах, часто-густо орієнтиром для більшості звичайних юзерів виступає виключно візуальна складова, (тобто як виглядає, а вже потім - що означає вбрання, тренд чи ні й так далі) й зрозумілі відсилання, які викликають прості асоціації.
І якщо вишиванка нагадує косоворотку, то від цього нікуди не подітися - які б сенси не вкладалися, її все одно порівняють із косовороткою. Робота стиліста, в тому числі - передбачувати такі наслідки.
Виходячи з цього, закид "українці не розібралися" можна повернути назад - протокол та стилісти не передбачили, що сорочка викличе нагадування про російську косоворотку, а жовтий колір - не надто в шані у Японії, принаймні був, тож тут треба б обережніше тощо.
Помилки трапляються у всіх. Та звинувачувати в цьому контексті українців – видалося нам не найкращою ідеєю. Адже за цією логікою виходить, щоб "правильно" читати створювані дизайнерами образи - треба мати енциклопедичну освіту. Тоді навіщо ці фото викладають у мережу для загального огляду, а не для вузької групи фахівців?
Серед користувачів мережі, безумовно, зустрічаються й такі. Та є й ті, хто уважно читав казку "Голий король". У ній стилісти - вибачте, кравці - пошили королю модний трендовий стильний невидимий костюм. І тільки хлопчик, який не був "експертом у цій сфері" чесно сказав, що король - голий.
Що ж стосується самої першої леді, за словами її стилістки, Олена Зеленська сконцентрована на роботі, тож фільтрує інформацію й не читає "ці коментарі".
Один із кількох пунктів, за які в перші роки "прилітало" першій леді від українців, - "замало суконь". Каменська свідомо ігнорує і це закидання. На її думку, костюм краще передає стан української жінки.
"Це як символ того, що ми зібрані, сильні й завжди готові. А брючний костюм чоловічого крою тим паче додає впевненості. Чому перша леді все частіше з’являється у костюмах? Це посилання світу: Україна бореться", - резюмувала Наталія Каменська.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.