Шахраї придумали винахідливу схему для крадіжок грошей у клієнтів ПриватБанку: деталі

Шахраї працюють психологічно дуже грамотно, тож клієнтам банку слід бути обережними

ПриватБанк
Нова схема шахраїв пов'язана із застосунком "Приват24"

Шахраї, які крадуть гроші з карток клієнтів ПриватБанку, стали більш винахідливими. Тепер замість виманювання даних карти, вони заставляють своїх "жертв" самостійно переказувати кошти через застосунок "Приват24". Детальніше про цю схему розповів юрист Вадим Володарський.

"Став сьогодні свідком спроби шахраїв позбавити людину грошей. Трохи нестандартної. Тобто початок звичайний: "ми зі служби безпеки банку, ваші гроші в небезпеці". Але, якщо зазвичай вони намагаються вивідати дані карти, то ці виявились винахідливішими", - написав чоловік на своїй сторінці у Фейсбуці.

За його словами, шахраї спочатку дізналися, чи є в людини на телефоні "Приват24", потім почали говорити, що її "карта скомпрометована", що вони "відкриють нову карту" і їй потрібно переказати гроші туди. Після чого дочекалися появи вікна переказу грошей, запропонували натиснути на пункт "інша карта" та вже почали диктувати номер цієї іншої карти, куди мали піти кошти.

"Але тут з'явився я з вигуком "Ніііі!" - і операція не відбулася. (Телефон на гучному зв'язку стояв...). При цьому треба сказати, що працюють психологічно дуже грамотно, і людині голову заморочили капітально", - зауважив юрист.

Як відреагував ПриватБанк

Юрист вважає, що шахраї знали частину даних клієнта. І цілком ймовірно, що вони отримали їх саме завдяки ПриватБанку.

"Я спробував зателефонувати до банку зі свого телефона, але, виявляється, повідомляти можна лише про випадки шахрайства щодо себе особисто. І все б нічого, але в цьому випадку шахраї попалися виключно наполегливі, або виключно нахабні, або й те, й інше разом. Коли жертва розірвала зв'язок, вони почали відразу набирати знову. Скидає - а вони знову. З такою частотою, що клієнт просто не мав можливості зі свого телефону набрати банк, а потім дочекатися дзвінка у відповідь! А у Приваті саме такий зв'язок із клієнтами", - пише Вадим Володарський.

Також юрист вважає, що в банках повинні бути тільки живі оператори. Зокрема, в тому ж самому випадку шахрайства важливо вчасно попередити установу, щоб зберегти свої кошти. Але зв'язок з оператором - ще той квест.

"Уявіть собі людину, яка зрозуміла, що до її грошей прямо зараз намагаються отримати доступ шахраї. Але ще не на 100% у цьому впевнена й хоче переконатись. І якщо це так, то повідомити службу безпеки банку. І тут потрібно поспілкуватися з живим оператором. Але, щоб пробитися до нього, потрібно пройти кола пекла. А для людини у стресі це... Крім того, такі шахраї часто дзвонять людям старшого віку. Моє глибоке переконання: хоч би як застосовувався цей штучний інтелект в інших сферах, коли йдеться про шахрайство, потрібно відразу перемикати на живого оператора! Тим більше, що шахраї можуть бути не зовсім стандартними, як у цьому випадку. У результаті службу безпеки повідомили, але далеко не кожен клієнт пройде такий квест", - написав юрист.

В поліцію теж зверталися

"Поліція взагалі порадувала. По 102 оператори з кимось з'єднали, а там порадили заблокувати номер шахраїв, і все", - каже Володарський.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube