75% препаратів Дарниці мають дешевші аналоги, кажуть в аптечній мережі
СЕО аптечної мережі «Подорожник» Тарас Коляда заявив, що одна з найбільших вітчизняних фармацевтичних компаній «Дарниця» намагається монополізувати ринок.
Про це він написав на своїй сторінці у Facebook, коментуючи статтю у ЗМІ про протистояння «Дарниці» з аптечним ритейлом. В матеріалі йдеться про те, що фармкомпанія після відміни на початку весни маркетингових договорів з аптеками замість очікуваного зростання виторгу отримала начебто падіння продажів на 30%. Коляда пояснив економічну логіку та розкрив внутрішні процеси ринку.
За словами Коляди, дії «Дарниці» спрямовані не лише проти аптечних мереж чи дистриб'юторів. Головний удар припадає на малих та середніх українських виробників, які пропонують ефективні, але дешевші аналоги препаратів. ««Дарниця» сьогодні «воює» не лише з аптеками чи дистрибʼюторами. Її дії б’ють і по малих та середніх українських виробниках — тих, хто виготовляє ефективні, але дешевші аналоги. Чому? Бо заважають «великому» гравцю диктувати свої правила, – написав СЕО “Подорожника”. – Це не про прозорість. Це не про пацієнта. Це спроба монополізувати полиці й вибір покупця”.
З 1 березня аптечна мережа почала виконувати рекомендації держави щодо надання покупцям доступу до дешевших аналогів. Саме цей крок, а не «видавлювання», вплинув на продажі «Дарниці», переконаний Коляда. «Якщо є рівноцінний препарат за меншою ціною – люди самі обирають. Все просто», – зауважує топ-менеджер.
Раніше «Подорожник» тримав запаси препаратів «Дарниці» на 90–130 днів, що було економічно виправдано в рамках маркетингових договорів. Тепер ситуація кардинально змінилася. «Без бонусів і стимулів тримати такі обсяги просто нерентабельно, – пояснює Коляда. – Ми не відмовляємось від співпраці з брендом, але будуємо її на рівних умовах – як і з іншими виробниками».
За оцінками СЕО «Подорожника», лише близько чверті портфелю «Дарниці» становлять корисні для ринку препарати. Решта – це зона жорсткої конкуренції, де є аналоги. «Аптеки мають повне право формувати асортимент, керуючись попитом, логікою і доступністю для пацієнта, а не тиском виробника», – підкреслює Коляда.
Коляда також висловив занепокоєння щодо того, як проводяться зміни у фармацевтичній сфері.
«Якщо одна зі сторін під благородними гаслами проштовхує свої інтереси, а регулятор не чує голос більшості ринку – це не реформа, це гра у монополію», – наголошує він.