росіяни вдарили по нафтобазам у Кривому Розі: чи вплине це на ціни та наявність пального

Читать на русском

Розповідаємо про можливі наслідки ракетного удару по місту

Читать на русском
росіяни вдарили по нафтобазам у Кривому Розі: чи вплине це на ціни та наявність пального

Розповідаємо про можливі наслідки ракетного удару по місту

Масштабна пожежа на нафтобазі у Кривому Розі внаслідок російського ракетного обстрілу викликала велике занепокоєння у мешканців Дніпропетровської, Миколаївської, Кіровоградської областей. Люди бояться, що на заправках не буде достатньої кількості палива, а ціни різко підуть вгору. Всі пам’ятають, як численні російські удари по Кременчуцькому НПЗ та нафтобазах на початку цієї війни викликали значні дефіцити з пальним. Наскільки обґрунтовані подібні побоювання цього разу? Ми запитали в експерта з паливного ринку Сергія Куяна.

Що трапилося 

Вчора о 19 годині вечора російські ракети знищили нафтобазу у Карпівській громаді під Кривим Рогом на Дніпропетровщині. Про це повідомив начальник військової адміністрації Кривого Рога Олександр Вілкул. Сьогодні, 6 вересня, зранку вороги завдавали удару по іншій нафтобазі вже у Кривому Розі. Нафтобаза палає протягом багатьох годин, значні обсяги пального втрачаються. Виникла масштабна пожежа. Як повідомили у Дніпропетровській обласній військовій адміністрації, на місці працюють 32 рятувальників, 6 автоцистерн та пожежний потяг. Масштаби руйнувань та інформація про постраждалих з’ясовуються.

Чи слід очікувати підвищення вартості пального?

Ми запитали у директор Консалтингової групи “А-95” Сергія Куяна, як ці події можуть вплинути на ціни на пальне у Дніпропетровському, Миколаївському і Кіровоградському регіонах України. Він дає оптимістичний прогноз. Сергій Куюн зазначає, що спроби росіян підірвати логістику не вплинуть на ціни на пальне у Дніпропетровській, Миколаївській та Кіровоградській областях: 

"Я думаю не має це якось вплинути. Тому що пального зараз на ринку дуже багато. Профіцит є по всіх марках. І бензину і дизельного пального. Навіть якщо ці запаси були критичними, є змога дуже швидко поставити нові необхідні обсяги. Я думаю, що все буде нормально. 

Найближчим часом, я думаю, пальне у Дніпропетровській та сусідніх областях не буде дорожчати. Якщо і буде дорожчати, то точно не через ці події (не через обстріл двох нафтобаз - Авт.). Пальне може дорожчати за умови, якщо ринкові ціни піднімуться. Зараз ми не бачимо ринкових передумов для підвищення цін на пальне. Але інцидент у Кривому Розі точно на ціни не вплине", - підкреслив Сергій Куюн.

Як Україна вибиралася з паливної кризи

Україну на початку війни буквально паралізували удари по Кременчуцькому нафтопереробному заводу на Полтавщині. Абсолютна більшість об’єму українських нафтопродуктів вироблялася саме на цьому підприємстві. Помітні були і масовані ракетні обстріли нафтобаз по всій Україні. Через це були проблеми з наявністю пального. Водії вистроювалися у довжелезні черги на заправках, а ціна на бензин і солярку помітно зростала. Якщо у перші місяці повномасштабної війни росіяни завдавали помітних ударів паливному ринку шляхом знищення нафтової інфраструктури, то поступово ситуація змінилася на краще. 

“Ворог зруйнував буквально в перший місяць агресії майже 100% нашої профільної інфраструктури. А саме нафтобази, заводи, транспортні вузли тощо. Тобто ми були позбавлені 100% довоєнних джерел постачання. Фактично за 2-3 місяці ми побудували новий ринок. Який повністю незалежний від рф та білорусі. Цього не робив ніхто у світі. Україна перша в Європі відмовилась від російської нафти та нафтопродуктів”, - казав Сергій Куюн.

Вже наприкінці липня, за словами Сергія Куюна, ситуація з пальним в Україні нормалізувалася. Ціни почали знижуватися. На АЗС був практично весь спектр бензину. А скрапленого газу та дизелю було багато на ринку. Україна почала скуповувати пальне, котре було у сусідніх держав. Це Польща, Румунія, Болгарія, трошки Словаччини, Угорщини тощо. Але нашій державі треба йти далі, розробляти нові логістичні маршрути, які дозволять систему цього постачання зробити більш стійкою. Водночас перевозити пальне доводиться залізницею та автоцистернами з-за кордону, що є не найдешевшим з варіантів.

Дмитро Чернишов

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.