У заяві керівника Росавіації Дмитра Ядрова російська сторона намагається перекласти провину за катастрофу літака Embraer на українські безпілотники, що нібито атакували цивільну інфраструктуру в Грозному, та звинувачує погодні умови в невдачах посадки
Після катастрофи літака Embraer поблизу Актау, Росавіація продовжує ухилятися від чіткої відповідальності за трагедію. У своїй заяві керівник Росавіації Дмитро Ядров підкреслив, що російська сторона готова до співпраці в розслідуванні катастрофи. Але зазначив, що обставини того дня в районі аеропорту Грозний були надзвичайно складними.
За словами Ядрова, якого цитують російські ЗМІ, українські бойові безпілотники нібито здійснювали терористичні атаки на цивільну інфраструктуру Грозного та Владикавказа, що, на думку російських чиновників, призвело до введення режиму "Килим". Це, за логікою Ядрова, означало негайний відхід усіх повітряних суден із простору поблизу аеропорту Грозний. Окрім цього, він зазначив, що в районі аеропорту панував густий туман, що ускладнило видимість на висоті 500 метрів, і командир літака не зміг здійснити посадку в Грозному, хоча й зробив дві спроби.
Ядров також уточнив, що після двох невдалих спроб посадки в Грозному командир літака отримав пропозицію направитися до інших аеропортів, і обрав актауський аеропорт як альтернативний варіант. Ядров запевнив, що всі деталі трагедії мають бути ретельно розслідувані, і Росія готова до співпраці з казахськими та азербайджанськими колегами.
Однак експерти вказують на те, що російська сторона вдається до сумнівних виправдань і ухиляється від реальної відповідальності за катастрофу, підштовхуючи увагу до зовнішніх факторів, замість того, щоб зосередитися на внутрішніх проблемах авіаційної безпеки та управлінні повітряним простором. Справа в тому, що падіння пасажирського літака Embraer 190 авіакомпанії AZAL біля казахстанського міста Актау – результат роботи російської протиповітряної оборони. Все більше світових ЗМІ пишуть про це із посиланням на джерела в уряді Азербайджану. Тим часом у Казахстані досить обережно коментують трагедію з літаком – хочуть дочекатися результатів слідства.
Тим часом азербайджанська авіакомпанія AZAL, борт якої розбився, офіційно заявила про "зовнішнє втручання", яке викликало авіакатастрофу. У зв'язку з цим вона скасувала рейси до низки міст Півдня Росії. Також частково польоти в Росії скасовує казахська QAZAQ AIR. Скасовано рейси з Баку в Грозний і Махачкалу.
Загалом, навіть якщо не брати до уваги сліди від елементів російської ракети ППО на хвостовій частині пасажирського літака, азербайджанський літак Embraer був вимушений змінити маршрут через ракетну атаку Росії по Україні. Літак обрав нетиповий напрямок і зазнав катастрофи в районі Актау. Цього б не сталося, якби Росія не закривала повітряний простір над Північним Кавказом через ракетні удари по Україні.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.