Очільник ГУР України Кирило Буданов розповів, скільки залишалося таких літаків у ворога, чи були там офіцери та чого очікувати окупантам цього року
Очільник ГУР України Кирило Буданов заявив, що знищення російського літака А-50 ніяк не пов'язано з другою річницею повномасштабної війни. За його словами, це сталося тоді, коли сталося. Якщо українські військові знищать ще один, то росіяни припинять цілодобово спостерігати.
Про це Кирило Буданов заявив перед виступом на форумі "Україна. Рік 2024", повідомляє наш кореспондент. Також очільник ГУР сказав, що у рф залишилося шість літаків далекого радіолокаційного виявлення А-50.
"Зрозумійте, я дуже радий, і завжди це добре, але ми чекали літак, а не дату. Ще один А-50 впаде, і цілодобове чергування доведеться припиняти", - сказав Кирило Буданов.
Також голові ГУР задали питання щодо планів розвідки на 2024 рік. Він не став вдаватися в деталі та просто заявив, що планується "перемагати росію". Досягати цього будуть за допомогою винещення росіян та влаштування їм максимальних складностей.
Українські військові напередодні 24 лютого здійснили чергову успішну операцію, яка призвела до знищення російського літака А-50. Падіння повітряного судна сталося 23 лютого в районі Азовського моря. За інформацією першого командувача Повітряних сил Миколи Олещука, це вже третя успішна операція проти А-50.
За даними української розвідки, літак було збито ракетним комплексом С-200. У перехоплених розмовах пілотів А-50 вони описують, як їхнє обладнання почало малювати великі спалахи та розриви, свідчачи про знищення літака.
Головне управління розвідки Міноборони України повідомило також, що літак виконував завдання координації атак російських бомбардувальників на території України. На борту літака перебувало десять осіб.
Зазначимо, що речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат у ефірі телемарафону 24 лютого говорив, що у рф залишилося менше вісім таких літаків, причому, за його словами, не всі з них є робочими та модернізованими.
Представник Повітряних сил ЗСУ додав, що знищений літак був сучасно модернізованим та відігравав критичну роль у російських військах, забезпечуючи радарне виявлення та керування у повітряному просторі.
Літак А-50, відомий за кодифікацією НАТО як "Mainstay" або "Оплот", є радянським та російським літаком далекого радіолокаційного виявлення та управління, створеним на базі військово-транспортного літака Іл-76. Разом з радіотехнічним комплексом "Джміль", встановленим на ньому, він формує авіаційний комплекс радіолокаційного дозору та наведення.
А-50 використовується для виявлення та супроводу повітряних та надводних цілей, оповіщення командних пунктів автоматизованих систем управління Збройних Сил про повітряну та надводну обстановку, управління літаками винищувальної та ударної авіації, а також служить повітряним командним пунктом. Комплекс обслуговується 10-11 операторами.
Усі літаки А-50 були побудовані на Ташкентському авіазаводі, де була створена відповідна інфраструктура для їх виробництва та тестування. Доведення обладнання РТК проводилося на льотно-випробувальній станції. Трудомісткість виробництва А-50 була більшою у 6-7 разів порівняно з Іл-76МД.
Також слідкувати за матеріалами у відеоформаті ви можете на наших ютуб-каналах "Україна на часі", а також "Україна на часі Shorts". Там оперативно зʼявляються новини — від подій на фронті, політики та економіки до спорту, шоубізу та світської хроніки. Також ви можете дізнатися коментарі провідних експертів чи переглянути щоденні, щотижневі та навіть щомісячні підбірки головних новин.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.