З 1 вересня університети в прифронтових регіонах і далі працюватимуть онлайн
Навчальний рік в Україні добігає кінця, і багато учнів уже мріють про літні канікули. Через війну та небезпеку обстрілів значна частина українських шкіл була змушена перейти на дистанційне навчання. У Міністерстві освіти роз’яснили, що з 1 вересня офлайн-навчання відновлять лише у тих регіонах, де це безпечно. Особливу увагу приділяють створенню підземних шкіл-укриттів та впровадженню політики "Школа офлайн" для безпеки дітей.
Заступник міністра освіти Михайло Винницький в інтерв’ю РБК-Україна заявив, що повний перехід до офлайну наразі неможливий. Проводити навчання для всіх у підземеллі теж можливостей немає.
"Поки йдуть обстріли, очевидно, ми не можемо повернути в офлайн всіх. У нас немає можливості проводити весь освітній процес в підземеллі. Ми це намагаємося робити, максимально забезпечивши реалізацію політики "Школа офлайн". Будуючи підземні школи-укриття", — зазначив він.
Винницький також підкреслив, що забезпечити університетську освіту в такому форматі неможливо, оскільки школа — це кілька класів, а університет — тисячі студентів.
"Одна річ – це школа, де кілька класів. А тут – тисячі студентів. Тому з 1 вересня фактично все, що не в зоні бойових дій, йде або в змішаному форматі, або в офлайн форматі. Це Київ, західна частина України, в змішаному форматі – Одеса і Дніпро. Інші, на жаль, залишаються онлайн", – резюмував Винницький.
Вже невдовзі в Україні рекордно подорожчає вартість контрактного навчання у вишах. З теперішніх 35-38 тисяч грн навчання подорожчає до близько 50 тис. грн. Саме таку суму держава орієнтовно витрачає на навчання на бюджеті.
Також в Україні з нового навчального року 1 вересня 2025 року очікується масове закриття та реорганізація шкіл. Понад 400 шкіл по всій країні можуть закрити. Причина у тому, що держава більше не планує фінансувати заробітну плату вчителів у школах, де кількість учнів менша за 46 школярів.
Водночас реформа старшої школи, яка запланована на 2027 рік, передбачає чітке профільне навчання. Це дозволить учням обирати предмети для поглибленого вивчення.