Новий закон змінює роботу “Укрпошти”, “Нової пошти”, Meest, ROZETKA - що треба знати

Інструкція від кожного поштового сервісу

Новий закон змінює роботу “Укрпошти”, “Нової пошти”, Meest, ROZETKA - що треба знати
Розповідаємо про все, що треба знати про поштомати і як їми користуватися

Депутати 3 листопада прийняли закон, який реформує поштовий зв’язок. Зокрема, замість поштових скриньок українці користуватимуться поштоматами, а поштові марки стануть електронними. Що таке поштомати і як ними користуватися.

Який Закон прийняли депутати?

Верховна Рада на засіданні в четвер, 3 листопада, ухвалила законопроєкт №4353 "Про поштовий зв’язок". Ініціативу підтримали 263 народні обранці.

Про це повідомив заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм у Telegram.

"Ми рушили від старих обшарпаних поштових скриньок до поштоматів з QR-кодами, і нарешті зможемо забути, які на смак поштові марки, бо будуть нові електронні", – написав Найєм.

Новим законом визначено що таке і як мають працювати:

  • поштомати;
  • кур’єрські послуги;
  • електронні марки тощо.


Крім цього, у документі встановлюється відповідальність пошти за неналежне виконання своїх обов’язків стосовно нових послуг та відповідальність користувачів за збитки, завдані компанії, якщо у відправленні будуть заборонені речі.

У пояснювальній записці до документа йдеться, що законопроєкт пропонує закріпити, що до універсальних послуг поштового зв'язку належать послуги з пересилання: простих поштових відправлень, що реєструються та з оголошеною цінністю листів масою до 2 кг; посилок без оголошеної вартості масою до 10 кг; відправлень для сліпих масою до 7 кг.

Що таке поштомати?

Поштомати — це автоматичні термінали для отримання і відправки посилок, щоб зробити це у будь-який час у досить зручний спосіб. Вони не мають обмежень по часу роботи, та розміщені у місцях активних переміщень людей, магазинах, супермаркетах, ТРЦ, бізнес-центрах та інших. Термінали встановлюють різні служби доставки. 

Інструкція

Як користуватись поштоматом? Більшість працюють за однією схемою:

  1. Щоб скористатись поштоматом спочатку потрібно встановити мобільний додаток служби, у деяких з них це можна зробити за допомогою чат-ботів. Сюди ж приходить і сповіщення про доставку посилки.
  2. Сплатити відправку, чи отримання.
  3. Підійти до поштомату, під’єднатись до нього за допомогою функції Bluetooth.
  4. Користуючись підказками додатку або чат-бота відправити чи отримати посилку: сконектившись з поштоматом, система сама відкриває потрібну комірку. Після завершення операції треба тільки обов’язково її закрити.


Але кожен сервіс має певні нюанси роботи. Розповідаємо як забрати посилку з поштомата.

«Нова пошта»

Сервіс доставки «Нова пошта» встановлюють як домашні поштомати у під’їздах житлових будинків, де користуватись їх послугами можуть здебільшого мешканці, так і вуличні поштомати у різних громадських місцях. Поштомати сервісу працюють лише для отримання, щоб відправити посилку, доведеться звернутись у відділення.

В мережі працює 9917 поштоматів у 380 населених пунктах. Щоб знайти поштомат поблизу потрібно зайти сюди. 

Найбільше поштоматів Нової пошти у Києві — 3056, на другому місці Дніпро — 1150, далі Львів — 608, Запоріжжя — 474, Одеса — 464 та інші міста.

Через поштомат можна пересилати відправлення, габарити яких не більше, ніж 40*60*30, вага до 20 кг і оціночна вартість на більше 6000 грн.

Сплатити доставку можна за допомогою програми «Нова пошта» або на сайті. Сплатити готівкою на місці неможливо.

Користуватись поштоматом можна через додаток з App Store, Google Play чи App Gallery. Посилка зберігається у поштоматі 3 дні. Якщо її не отримати, то вона буде переміщена до найближчого відділення.

Meest

За допомогою Meest посилки можна не тільки отримати, але і відправити. 

Meest розмістив більше ніж 1200 поштоматів по Україні.

Габарити посилок для поштомату можуть варіюватись:

  • 210×30×270 мм, вагою до 1 кг;
  • 350×115×590 мм, вагою до 5 кг;
  • 350×180×590 мм, вагою до 10 кг;
  • 350×360×590 мм, вагою до 30 кг.


Сплатити пересилку може як відправник, так і отримувач. Це можна вказати за допомогою додатку. Видається посилка тільки після оплати.

У служби є додаток на App Store чи Google Play, або можна скористатися чат-ботом у Telegram чи Viber для замовлення або отримання посилки через поштомат, або щоб задати інші питання. 

Служба Meest співпрацює з інтернет-магазинами та супермаркетами і для їх клієнтів діє безкоштовна доставка.

ROZETKA

Інтернет-магазин ROZETKA встановив вже 52 поштомати по Києву. Вони працюють з 6 ранку і до півночі, та розміщені поряд з метро. 

Щоб скористатись поштоматом при оформленні замовлення потрібно вказати спосіб доставки «Самовивіз з поштомата» та сплатити замовлення. Доставка замовлення на поштомат безкоштовна.

Для того, щоб відкрити комірку, ROZETKA надсилає шестизначний код на номер телефону, до якого прив’язане замовлення. Його потрібно ввести на сенсорному дисплеї поштомату. 

«Укрпошта»

 «Укрпошта» встановила поштомати у 30 відділеннях Києва за звичайними тарифами на послуги відправлень.

Відправлення потрібно оформити без опису вкладення, без замовлення повідомлення, без позначки «Найбільша сторона від 71 см», без позначки «Кур'єрська доставка», без позначки «Огляд дозволено», без зворотної доставки документів.

Щоб скористатися поштоматом відправка має бути оформлена за послугою «Укрпошта Стандарт» або «Укрпошта Експрес, оголошена вартість відправлення — до 5000 грн, сплатити відправлення має відправник, розмір посилки повинен відповідати розміру осередку, термін зберігання — до 7 днів або до 14 днів.

Коли посилка надійде в поштомат, на телефон клієнта прийде SMS / Viber-повідомлення з PIN-кодом. Його потрібно буде ввести на екрані пошти. «Укрпошта» попереджає, що це буде можливе лише, якщо всі осередки закриті.

Якщо після введення PIN-коду осередок не відкривається, потрібно ввести PIN-код повторно. У разі невдачі необхідно:

  • звернутися до контакт-центру Omnic за номером, вказаним на поштоматі: 0 800 331 450;
  • оператору техпідтримки потрібно назвати номер телефону, який зазначений як номер телефону одержувача, або номер відправки і оператор в віддаленому режимі розблокує осередок;
  • або оператор оформить заявку на виїзд фахівця для її відкриття в аварійному режимі. Це відбудеться протягом 8 робочих годин.


Якщо повідомлення з PIN-кодом випадково видалено:

  • На поштамі під полем для введення коду отримання натиснути «Забули код?».
  • Введіть номер телефону, вказаний як номер телефону одержувача. На нього буде надіслано новий унікальний PIN-код для відкриття осередку.
  • Ввести новий PIN-код, забрати посилку та закрити комірку.
  • Якщо після 3-ї спроби новий PIN-код так і не буде отриманий, необхідно звернутися до контакт-центру Omnic за номером, вказаним на поштоматі: 0 800 331 450. При цьому назвати оператору технічної підтримки номер телефону, вказаний як номер телефону одержувача, або номер відправки. Оператор повинен буде надіслати SMS-повідомлення з новим PIN-кодом.


Раніше ми повідомляли, що "Нова пошта" змінила ціни на доставку посилок з України в Польщу. Вони зменшились у 2,5 рази. 
Відправити можна виключно особисті речі без цінників та вагою до 30 кілограмів. Термін доставки — від 5 робочих днів.

Тетяна Самойлова

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube