Що робити, якщо вашу посилку втратили на пошті

Читать на русском

Зокрема, слід звернутися до поштового відділення, де ви надсилали посилку із заявою

Читать на русском
Що робити, якщо вашу посилку втратили на пошті

Зокрема, слід звернутися до поштового відділення, де ви надсилали посилку із заявою

Під час зимових свят ми частіше користуємося послугами пошти, щоб порадувати подарунками друзів та близьких, адже не всі живуть поруч. Але що робити, якщо вашу посилку втратили на пошті?

Про це розповідає Інформатор із посиланням на Безплатну правову допомогу.

Якщо ваша посилка так і не потрапила до адресата, вам слід звернутися до поштового відділення, де ви надсилали посилку із заявою про втрату або пошкодження відправлення. У заяві обов'язково потрібно вказати вид, категорію та номер поштового відправлення або категорію та номер поштового переказу, місце та дату прийняття, прізвище, ім'я та по батькові (для юридичних осіб – найменування) та поштову адресу відправника та адресата. А у відповідних випадках також суму поштового переказу, суму оголошеної цінності поштового відправлення, суму післяплати, дані пред'явленого документа, що засвідчує особу заявника.

Якщо це стосується посилки, прямого контейнера або аркуша, бандеролі з оголошеною цінністю, у заяві слід зазначити вид упаковки, докладний перелік та вартість вкладення.

"Згідно із законодавством України, оператори поштового зв'язку несуть відповідальність за часткову або повну втрату поштових відправлень, за невиплату грошей за поштовими переказами, а також порушення термінів пересилання поштових переказів та за несвоєчасну доставку всіх видів поштових відправлень, що реєструються", - йдеться в повідомленні.

Під час подання заяви відправник має пред'явити документ, що засвідчує особу, а також розрахунковий документ. Тому завжди зберігайте касові чеки та квитанції про оплату послуги.

У разі втрати або пошкодження посилки, ви маєте право вимагати від працівників відділення пошти складання акта, який підписує працівник, що складає акт, керівник поштового відділення та ви.

Далі необхідно звернутися із претензією до підприємства пошти та додати всі необхідні документи, що підтверджують факт втрати. Своєю чергою, оператор пошти протягом місяця має письмово надати вам відповідь на претензію. У зазначеній відповіді оператор поштової зав'язки або погодиться з виплатою компенсації, або вкаже з яких причин зробити виплату неможливо. Якщо ви не погоджуєтесь з відповіддю, ви можете оскаржити її в суді.

До речі, згідно зі статтею 18 Закону України «Про поштовий зв'язок» оператор пошти за невиконання або неналежне виконання послуг із пересилання внутрішніх поштових відправлень несе матеріальну відповідальність перед користувачами, а саме:

  • за повну втрату поштових відправлень без оголошеної вартості – відшкодовується вартість послуги пошти та штраф у розмірі 100 відсотків вартості цих послуг;
  • за часткову втрату (пошкодження) вкладення посилки без оголошеної цінності – відшкодовується його вартість пропорційно до маси втраченої або пошкодженої частини вкладення шляхом розподілу розміру тарифу за пересилання на чисту масу вкладення та штраф у розмірі 100 відсотків вартості послуг пошти;
  • за повну втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю – відшкодовується у розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв'язку та штрафу у розмірі 25% від вартості цих послуг;
  • за невчасну доставку всіх видів посилок – штраф у розмірі 25% вартості послуг пошти.

Також слід пам'ятати, що оператор пошти не несе матеріальної відповідальності за поштові відправлення, якщо:

  • поштове відправлення відповідно до закону підлягає вилученню, конфіскації чи знищенню;
  • втрата або пошкодження вкладення поштового відправлення відбулися внаслідок дії непереборної сили (землетрус, ураган, повінь тощо);
  • брак або пошкодження вкладення поштового відправлення сталися внаслідок порушення відправником встановлених законодавством України правил про обмеження у пересиланні предметів та речей;
  • поштове відправлення (поштовий переказ) видано (виплачено) адресату під розписку про отримання;
  • заяву про розшук посилки (поштового переказу) подали після шести місяців від дня приймання;
  • поштове відправлення з оголошеною цінністю, прямий контейнер були прийняті від відправника закритими, оболонка поштового відправлення або сам контейнер, друк або пломба відправника не пошкоджені, а маса поштового відправлення або прямого контейнера відповідає масі, визначеній під час його прийому до пересилання.

 

Нагадаємо, британці скуповують на eBay загублені посилки з невідомим вмістом: у них знаходять iPhone та плюшевих ведмедів з обличчям Трампа.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.