Невже вигороджує Tesla: команда Трампа пропонує скасувати звітність про ДТП з автопілотом

Перехідна адміністрація Трампа ініціює скасування правила обов'язкових звітів про аварії з автоматизованими системами водіння, проти якого активно виступає Tesla

Дональд Трамп і Ілон Маск
Експерти попереджають, що це може підірвати контроль над безпекою автопілотованих технологій

Команда новообраного президента США Дональда Трампа закликає скасувати "надмірний" збір даних про ДТП з автопілотованими автомобілями. Це може зіграти на руку Tesla, яка стала об'єктом кількох розслідувань Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA). Але чи готовий уряд до можливих ризиків для безпеки, залишається невідомим.

Як повідомляє Reuters, перехідна адміністрація Трампа запропонувала скасувати обов'язкове повідомлення про аварії за участю автомобілів із системами автопілота. Цю вимогу, яка викликала опір Tesla, вважають надмірною.

Згідно з даними видання, Tesla стала об'єктом трьох окремих розслідувань NHTSA, які стосувалися автопілотованих аварій. З 45 смертельних ДТП із застосуванням автоматизованих систем водіння, зафіксованих до 15 жовтня, 40 сталися за участю Tesla.

Серед найбільш резонансних випадків – смертельна аварія у Вірджинії у 2023 році, коли автопілотована Tesla врізалася в тягач із причепом, а також ДТП у Каліфорнії, де автомобіль Tesla зіткнувся з пожежною машиною, що призвело до загибелі водія та поранення чотирьох пожежників.

Пропозицію скасувати правило розробила перехідна команда Трампа в межах стратегії розвитку автомобільної галузі на перші 100 днів нової адміністрації. У документі, з яким ознайомилося Reuters, вимогу названо "надмірним збором даних".

Торгівельна група "Альянс автомобільних інновацій", яка представляє основних автовиробників (окрім Tesla), також розкритикувала це правило як обтяжливе. Однак експерти NHTSA попереджають, що відмова від звітів може значно ускладнити розслідування інцидентів і послабити контроль за безпекою систем автоматизованого водіння. Колишні співробітники агентства наголосили, що такі звіти відіграли ключову роль у відкликанні Tesla у 2023 році.

Ілон Маск, Tesla і перехідна команда Трампа утрималися від коментарів. Тим часом у NHTSA наполягають: збір даних є критично важливим для оцінки ризиків нових технологій.

Презентація роботаксі Cybercab

Американський мільярдер та гендиректор Tesla Ілон Маск представив давно обіцяне роботаксі з двома дверима типу "крила чайки", без керма і педалей. Автономні таксі Tesla під назвою Cybercab пасажири зможуть викликати через додаток. Маск планує запустити цілий парк роботаксі.

При цьому Маск заявив, що виробництво Cybercab почнеться у 2026 році, і транспортні засоби будуть доступні для клієнтів за ціною менш як 30 тисяч доларів. За словами Маска, вони коштуватимуть 20 центів за милю пробігу.

Основні питання стосуються того, як швидко Tesla зможе налагодити виробництво роботаксі, які витрати будуть пов'язані з цим, і, що найважливіше, скільки грошей може принести цей бізнес. Увага також прикута до прогресу компанії у створенні програмного забезпечення для часткової автоматизації під назвою Full Self-Driving (FSD), яке, як очікується, стане основою для роботаксі.

Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube