Небезпека у вагоні Укрзалізниці: досвідчений проводник пояснив, що робити

Пасажирам у разі загрози домагань, насильства чи інших протиправних дій важливо одразу повідомити провідника. Укрзалізниця має чіткий алгоритм для таких випадків, адже поїзд – замкнений простір, де ризики можуть швидко зростати

Сергій та Валентина Ріпа працюють провідниками на поїзді Київ-Суми фото: Тетяна Веремєєва, РБК-Україна
Сергій та Валентина Ріпа працюють провідниками на поїзді Київ-Суми фото: Тетяна Веремєєва, РБК-Україна

В інтерв’ю РБК-Україна провідник з 15-річним стажем Сергій Ріпа пояснив, як минає зміна, що робити пасажирам у разі конфліктів чи небезпеки та які нюанси роботи залишаються "за кадром" для більшості подорожніх.

Пасажирам у разі загрози домагань, насильства чи інших протиправних дій важливо одразу повідомити провідника. "Укрзалізниця" має чіткий алгоритм для таких випадків, адже поїзд – замкнений простір, де ризики можуть швидко зростати”, - каже Сергій Ріпа. 

Алгоритм дій у разі загрози або конфлікту в поїзді:

  1. Негайно сигналізуйте провідникам. Вони мають спецзв’язок із начальником поїзда та, за потреби, з воєнізованою охороною.
  2. У нових та модернізованих вагонах є "тривожна кнопка" – над дверима купе, поруч із регулюванням світла.
  3. Онлайн-підтримка – цілодобово працює зворотній зв’язок у мобільному застосунку "Укрзалізниці", також можна відправити звернення на електронну пошту service@uz.gov.ua.
  4. Якщо це безпечно, зафіксуйте інцидент – на відео або диктофон.
  5. Провідники прибудуть для з’ясування обставин і розсадять сторони конфлікту по різних купе.
  6. Начальник поїзда має запропонувати викликати поліцію на найближчу станцію. Пасажир може як погодитися, так і відмовитися.
  7. Поліція прибуває на станцію, складає протокол і, якщо потрібно, затримує порушника. Тут важливі записи та свідки.

Якщо на якомусь етапі алгоритм дав збій – наприклад, начальник поїзда не відреагував, – пасажир може звернутися до контакт-центру: 0800 503 111.

Що робити в разі загрози для поїзда через бойові дії?

"Небезпека в умовах війни – окрема реальність нашої роботи. Пасажири мають бути уважними та чітко слухати вказівки провідників. Ми регулярно проходимо інструктажі, маємо засоби першої допомоги та ресурси для забезпечення безпеки пасажирів. Усі дії в екстрених ситуаціях визначає начальник поїзда, ми отримуємо від нього точні вказівки”, - каже Сергій Ріпа.

Якщо повітряна тривога починається тоді, коли поїзд стоїть на вокзалі, пасажирів сповіщають про зміну маршруту, застосування комбінованої логістики або щодо інших змін адресно через мобільний додаток, також є повідомлення на офіційних ресурсах "Укрзалізниці" у соцмережах. Головне правило для пасажирів у разі небезпеки: слухати та виконувати інструкції провідників, які навчені діяти в надзвичайних ситуаціях.

Як повідомляв Інформатор, Укрзалізниця представила новий графік руху на 2025–2026 роки, який набув чинності 14 грудня. Він передбачає запуск 11 нових поїздів — з них 8 міжнародних та 3 внутрішніх — а також суттєві покращення чинних маршрутів. Продаж квитків за новим графіком на дати після 14 грудня вже відкрито в застосунку та на сайті Укрзалізниці. Про це 27 листопада повідомили в Міністерстві розвитку громад та територій. У міжнародному сполученні заплановано одразу 8 нових рейсів. Зокрема у сполученні з Польщею додано 3 нові поїзди у напрямку Перемишля та 1 до Хелма. Це стало можливим у тому числі завдяки закупівлі нових вагонів за державною програмою оновлення пасажирського рухомого складу.

Слідкуйте за нами у Telegram

Image
Оперативні новини та разбори: Україна, світ, війна
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити