"На сьогодні секретар РНБО сформулював цей пункт як «інформаційна твердість». Це загальна історія, до якої залучені різні структури, зокрема обидві розвідки, а також СБУ"
Луна знаходиться в зростаючій фазі, а значить сприяє новим починанням, дає нам додаткову енергію
“Ця пісня про добрі і світлі почуття. Мені сподобалось слово “Неабищо”, бо воно не звичне, ми так називаємо людей які нам подобаються, чи яких ми кохаємо. Мене називали “моє неабищо”, мені це сподобалось, тому що я відчула в цьому слові певну унікальність, милозвучність. Це слово і смішне, і дивне, але дуже моє”, - коментує TAYANNA.
Війна змінила діяльність торгових центрів і визначила ключові тенденції розвитку
За даними дослідження Info Sapiens у квітні 2023 року індекс споживчих настроїв українців зменшився на 6,6 пунктів. Зменшилися також індекс очікуваних змін особистого матеріального становища та індекс очікуваного розвитку економіки впродовж року. Першими такі настрої відчули на собі ТРЦ. Про дві ключові тенденції розвитку торгівлі, які визначили ритейлери – читайте в матеріалі Інформатора.
У квітні 2023 року індекс споживчих настроїв склав 84,6 п., що на 6,6 п. нижче за показник березня.
"За нашими іншими дослідженнями ми також спостерігаємо зростання частки песимістично налаштованих українців у квітні. Але знову таки, йдеться про очікування від майбутнього, а не оцінка стану на даний момент", – коментують аналітики Info Sapiens.
Зважаючи на ці дані та на аналіз ситуації, яка склалася після лютого 2022 року в ТРЦ Києва і загалом в містах України, ритейлери виділили декілька ключових тенденцій розвитку.
По-перше, це перегляд міксу орендарів та відмова від так званих якірних орендарів.
Це пов’язано зі зміною споживчої поведінки. На думку аналітиків Morgan Stanley, у розвинутих країнах ринок одягу "досягнув стелі" і переживає "структурний спад".
Споживачі і так мають багато одягу і будь-яка нова куплена річ не приносить щастя. Тому деякі великі ритейлери, зокрема GAP, Macy’s, Victoria’s Secret, йдуть з ТРЦ, щоб знизити витрати на оренду та бути ближче до місць проживання покупців.
По-друге, посилюється персоналізація послуг. Понад 60% споживачів під час відвідування традиційного магазину використовують гаджети та інші цифрові пристрої.
Тому переважна більшість найбільших світових ритейлерів планують інвестувати у цифрове самообслуговування, надаючи продавцю магазину повноваження консультанта зі споживчого досвіду.
"Ви заздалегідь забронювали паркомісце біля найближчого входу. Ваша перша зупинка у ТРЦ – це взуттєвий магазин, де продавець уже має вибір взуття вашого розміру на основі стилів, які ви попередньо обирали за допомогою власного цифрового аватара. Оплата відбувається у вашому смартфоні за 30 секунд, а потім ви йдете в магазин електроніки, щоб знайти нові навушники. Ви обираєте ті, що сподобалися вам найбільше, і знову використовуєте свій телефон, цього разу для сканування штрихкоду та гарантовано отримуєте найнижчу ціну", - описав майбутній досвід клієнта керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte в Україні Олександр Ямпольський.
Раніше ми писали, що попри війну та обстріли Україна має велику кількість нових торгових площ у порівнянні з країнами Східної Європи, а Київ є одним з лідерів у регіоні з показником у 562 м² торгових площ на тисячу мешканців. Він займає п'яту сходинку. Українська столиця активно розбудовувала торгові центри до війни, підтримуючи жваве будівництво.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливі новини. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері стежте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.