Мовний омбудсмен пояснив, як примусити таксистів обслуговувати українською

Читать на русском

Уповноважений із захисту державної мови повідомив про перевірку компаній, які надають послуги з перевезення людей

Читать на русском
Мовний омбудсмен пояснив, як примусити таксистів обслуговувати українською
Як примусити таксистів обслуговувати українською

Уповноважений із захисту державної мови повідомив про перевірку компаній, які надають послуги з перевезення людей

Наприкінці 2022 року за результатами звернень громадян щодо відмови водіїв сервісів “Убер” та “Уклон” обслуговувати пасажирів українською мовою Уповноваженим здійснено заходи державного контролю за застосуванням державної мови в діяльності ТОВ “Убер Україна” і ТОВ “Уклон Україна”.

Встановлено, що зазначені суб’єкти не надають послуги з перевезення пасажирів, а є онлайн-сервісами, які через свої вебсайти і мобільні додатки надають користувачам доступ до замовлення послуг перевезення. Взаємодія з водіями та пасажирами здійснюється на основі договору публічної оферти щодо надання доступу до програмного забезпечення. Надання інформації та обслуговування користувачів через онлайн-сервіси вказаними суб’єктами здійснюється у відповідності із законодавством про державну мову. Зокрема, їхні вебсайти та мобільні додатки мають українськомовні версії, комунікація з користувачами здійснюється відповідно до обраної ними мови.

Отже, послуги з перевезення надають безпосередньо водії авто і саме вони несуть повну відповідальність за дотримання Закону. За відмови обслуговувати українською при зверненні до Уповноваженого громадяни мають надати інформацію про точний час, місце порушення, повні дані про водія і транспортний засіб, а також обставини і докази порушення (фото, відео). Варто відзначити, що окремі онлайн-сервіси реагують на скарги користувачів щодо мови обслуговування і можуть припинити доступ водію-порушнику до програмного забезпечення.

Так, наприклад, український онлайн-сервіс “Уклон” повідомив, що водій-порушник попереджений про його відключення від сервісу в разі повторної скарги. Також користувачі можуть поскаржитись службі підтримки сервісу, отримати відповідь про реагування, а до завершення перевірки водій буде заблокованим і не матиме доступу до сервісу. Також ТОВ “Уклон Україна” повідомив, що володіння державною мовою перевіряється під час співбесіди із водіями-партнерами при реєстрації на онлайн-сервісі.

Що говорить Закон

Відповідно до статей 30 та 36 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” послуги у сфері транспорту в Україні надаються державною мовою. Лише на прохання пасажира його індивідуальне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для сторін.

Нагадаємо, користувачі додатку Uklon ставлять оцінки водіям. Наприклад, можна поставити одну зірочку таксисту, бо не сподобалась його поведінка. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.