“Я готовий на все заради миру в Україні. Якщо завтра Україну приймуть до ЄС та НАТО, я більше не потрібний. Але поки цього не буде, я захищатиму свою країну”
"Це був такий час, коли всі записувалися до тероборони, і були великі черги. Я попросив зайняти мені місце в черзі, щоб я зміг записатися"
Всі ми інколи вдаємо, що все добре, хоча по факту ні. В такі моменти твоє тіло ніби онімівше від душевного болю хоче втекти кудись на вулицю, де холодно і вогко, бо тільки там твій внутрішній стан співпадає з тим що назовні. Задихаючись, ти кричиш в пустоту про те, як тобі погано.
Уповноважений із захисту державної мови повідомив про перевірку компаній, які надають послуги з перевезення людей
Наприкінці 2022 року за результатами звернень громадян щодо відмови водіїв сервісів “Убер” та “Уклон” обслуговувати пасажирів українською мовою Уповноваженим здійснено заходи державного контролю за застосуванням державної мови в діяльності ТОВ “Убер Україна” і ТОВ “Уклон Україна”.
Встановлено, що зазначені суб’єкти не надають послуги з перевезення пасажирів, а є онлайн-сервісами, які через свої вебсайти і мобільні додатки надають користувачам доступ до замовлення послуг перевезення. Взаємодія з водіями та пасажирами здійснюється на основі договору публічної оферти щодо надання доступу до програмного забезпечення. Надання інформації та обслуговування користувачів через онлайн-сервіси вказаними суб’єктами здійснюється у відповідності із законодавством про державну мову. Зокрема, їхні вебсайти та мобільні додатки мають українськомовні версії, комунікація з користувачами здійснюється відповідно до обраної ними мови.
Отже, послуги з перевезення надають безпосередньо водії авто і саме вони несуть повну відповідальність за дотримання Закону. За відмови обслуговувати українською при зверненні до Уповноваженого громадяни мають надати інформацію про точний час, місце порушення, повні дані про водія і транспортний засіб, а також обставини і докази порушення (фото, відео). Варто відзначити, що окремі онлайн-сервіси реагують на скарги користувачів щодо мови обслуговування і можуть припинити доступ водію-порушнику до програмного забезпечення.
Так, наприклад, український онлайн-сервіс “Уклон” повідомив, що водій-порушник попереджений про його відключення від сервісу в разі повторної скарги. Також користувачі можуть поскаржитись службі підтримки сервісу, отримати відповідь про реагування, а до завершення перевірки водій буде заблокованим і не матиме доступу до сервісу. Також ТОВ “Уклон Україна” повідомив, що володіння державною мовою перевіряється під час співбесіди із водіями-партнерами при реєстрації на онлайн-сервісі.
Відповідно до статей 30 та 36 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” послуги у сфері транспорту в Україні надаються державною мовою. Лише на прохання пасажира його індивідуальне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для сторін.
Нагадаємо, користувачі додатку Uklon ставлять оцінки водіям. Наприклад, можна поставити одну зірочку таксисту, бо не сподобалась його поведінка.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.