Кремлівські фейки потрапляють в українські ЗМІ через псевдоамериканські медіа: як це працює

Читать на русском

Пропаганда рф не обмежується лише російськими виданнями, вона працює хитріше

Читать на русском
Пропаганда рф
На жаль, їй несвідомо підіграють навіть відомі українські медіа

Пропаганда рф не обмежується лише російськими виданнями, вона працює хитріше

Російська фабрика фейків активно працює та робить це дуже винахідливо й по-хитрому. Вона створює псевдоамериканські медіа, які транслюють "чорнуху" проти України. А потім вітчизняні ЗМІ ретрансляюють ворожу пропаганду, таким чином несвідомо підіграючи агресорові. 

Про це йдеться в розслідуванні видання "Бабель". Журналісти розповіли про стратегію поширення російської брехні в контексті інформаційної війни рф проти України. 

В якості прикладу наводиться недавня стаття в нібито американському виданні The American Insider. В ній автор Стівен Фукс пише про масштабну корупцію в державних компаніях України. 

Даний матеріал понесли відомі медіа України: "Труха", "Обозреватель", "Медіапост" та інші. Однак ЗМІ The American Insider було зареєстроване в США лише в жовтні цього року. Всі дані про його адміністраторів приховані, ніяких контактів немає. А назва співзвучна з іншими відомими американськими ЗМІ, такими як Business Insider та America Insider.

Даний ресурс випустив декілька матеріалів, в яких розповідав про українську корупцію. Зокрема, йшлося про оборудки в "Укренерго" та "Укрзалізниці", критикувалися також керівники цих структур. А 18 жовтня вийшла стаття про голову Нацбанку Андрія Пишного, яка схвалювала діяльність чиновника та спростовувала плани його відставки - хоча про відставку взагалі-то й не йшлося. 

Окремі канали стверджували, що Пишний сам замовив про себе компліментарний матеріал. Однак насправді і ця стаття, і інші дописи були частиною інформаційної кампанії російських спецслужб, стверджує "Центр протидії дезинформації". 

"Цей вкид — продовження інформаційної кампанії з дискредитації НБУ", - кажуть в організації. 

Зазначається, що рф вже використовувала такі технології в своїй пропаганді. Вона створювала фейкові західні медіа з метою впливу на президентські вибори в США. Йдеться про такі ЗМІ, як NAEBC та PeaceData. Цікаво, що на наш слух вони звучать, кажучи дипломатично, ну геть по-російськи, це очевидний тролінг, адже назви свівзвучні з російським матом. Однак американці в більшості своїй не зрозуміли б цього.

За даними Reuters, обидва псевдомедіа повʼязані з "Агентством інтернет-досліджень" покійного Євгена Пригожина. Організація також відома як "фабрика тролів", яка вже багато років працює на пропагандистські інтереси кремля. 

Російська пропаганда продовжує активну роботу

Як ми бачимо, часи "розіп'ятих хлопчиків" вже канули в небуття - принаймні частково. Сьогодні російський пропагандистський механізм працює значно глобальніше, системніше та винахідливіше. 

Про це регулярно кажуть як західні, так і українські спецслужби. Нещодавно, зокрема, ГУР попередив про запущення нової хвилі брехливих публікацій про Україну. Маніпуляції стосуються відносин із західними партнерами, корупції, відсутності виборів тощо. 

Про те ж саме постійно кажуть і в Офісі президента. Там закликають українців дотримуватися інформаційної гігієни.  

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.