Пропаганда рф не обмежується лише російськими виданнями, вона працює хитріше
Російська фабрика фейків активно працює та робить це дуже винахідливо й по-хитрому. Вона створює псевдоамериканські медіа, які транслюють "чорнуху" проти України. А потім вітчизняні ЗМІ ретрансляюють ворожу пропаганду, таким чином несвідомо підіграючи агресорові.
Про це йдеться в розслідуванні видання "Бабель". Журналісти розповіли про стратегію поширення російської брехні в контексті інформаційної війни рф проти України.
В якості прикладу наводиться недавня стаття в нібито американському виданні The American Insider. В ній автор Стівен Фукс пише про масштабну корупцію в державних компаніях України.
Даний матеріал понесли відомі медіа України: "Труха", "Обозреватель", "Медіапост" та інші. Однак ЗМІ The American Insider було зареєстроване в США лише в жовтні цього року. Всі дані про його адміністраторів приховані, ніяких контактів немає. А назва співзвучна з іншими відомими американськими ЗМІ, такими як Business Insider та America Insider.
Даний ресурс випустив декілька матеріалів, в яких розповідав про українську корупцію. Зокрема, йшлося про оборудки в "Укренерго" та "Укрзалізниці", критикувалися також керівники цих структур. А 18 жовтня вийшла стаття про голову Нацбанку Андрія Пишного, яка схвалювала діяльність чиновника та спростовувала плани його відставки - хоча про відставку взагалі-то й не йшлося.
Окремі канали стверджували, що Пишний сам замовив про себе компліментарний матеріал. Однак насправді і ця стаття, і інші дописи були частиною інформаційної кампанії російських спецслужб, стверджує "Центр протидії дезинформації".
"Цей вкид — продовження інформаційної кампанії з дискредитації НБУ", - кажуть в організації.
Зазначається, що рф вже використовувала такі технології в своїй пропаганді. Вона створювала фейкові західні медіа з метою впливу на президентські вибори в США. Йдеться про такі ЗМІ, як NAEBC та PeaceData. Цікаво, що на наш слух вони звучать, кажучи дипломатично, ну геть по-російськи, це очевидний тролінг, адже назви свівзвучні з російським матом. Однак американці в більшості своїй не зрозуміли б цього.
За даними Reuters, обидва псевдомедіа повʼязані з "Агентством інтернет-досліджень" покійного Євгена Пригожина. Організація також відома як "фабрика тролів", яка вже багато років працює на пропагандистські інтереси кремля.
Як ми бачимо, часи "розіп'ятих хлопчиків" вже канули в небуття - принаймні частково. Сьогодні російський пропагандистський механізм працює значно глобальніше, системніше та винахідливіше.
Про це регулярно кажуть як західні, так і українські спецслужби. Нещодавно, зокрема, ГУР попередив про запущення нової хвилі брехливих публікацій про Україну. Маніпуляції стосуються відносин із західними партнерами, корупції, відсутності виборів тощо.
Про те ж саме постійно кажуть і в Офісі президента. Там закликають українців дотримуватися інформаційної гігієни.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.