Косо-криво й неквапливо: що показав перший день роботи ЦНАП з оновлення даних військовозобов'язаних

Читать на русском

Центри надання адмінпослуг обслуговують одного відвідувача 20-30 хвилин, а самі процедури не відпрацьовані: якщо не виправити недоліки, ЦНАПи зможуть опрацювати невеликий відсоток від загального потоку українців, що мають оновити дані у ТЦК

Читать на русском
Центри надання адмінпослуг оновлення даних військовозобов'язаних для ТЦК
ЦНАПи можуть бути лише допоміжним інструментом, яким користуватимуться ТЦК для отримання даних

Центри надання адмінпослуг обслуговують одного відвідувача 20-30 хвилин, а самі процедури не відпрацьовані: якщо не виправити недоліки, ЦНАПи зможуть опрацювати невеликий відсоток від загального потоку українців, що мають оновити дані у ТЦК

У перший же день набуття чинності закону про мобілізацію, 18 травня, Інформатор перевірив, наскільки у Центрах надання адмінпослуг готові до процедури оновлення даних. Наші журналісти відвідали ЦНАПи одразу у двох містах, Києві та Дніпрі, і з'ясували декілька деталей: адміністратори могли б працювати швидше, та й сама процедура ще не надто пропрацьована. Відтак, ЦНАПи можуть бути лише допоміжним інструментом, яким користуватимуться ТЦК для отримання даних від військовозобов'язаних українців - але аж ніяк не основним.

Які недоліки системи ми виявили

Перша та головна проблема: у ЦНАПах в суботу було мало співробітників - в Дніпрі на весь заклад лише дві адміністраторки, з яких одна видавала квиточки, а інша - вносила дані до системи. А з людей, котрі бажають оновити дані про себе у системі, вишикувалися черги. У центральному ЦНАПі Києва нашого кореспондента попросили приїхати у понеділок: в суботу, сказали, йому вже не встигнути.

У деяких регіонах виявилося, що місцеві Центри були не готові до оновлення - вочевидь сам процес під'єднання до загальної системи даних у регіонах виявився нерівномірним. Так, у Бучі під Києвом, а також Одеській та Харківській областях журналісти повідомляли про неможливість оновити дані у місцевих ЦНАПах. Але зрештою цю проблему владнають за кілька діб.

Проблема №2 - не надто "відточена" процедура. Так, наш журналіст у Дніпрі дістав квиточок з процедурою "Взяття на облік безхазяйного нерухомого майна" замість, відповідно, "оновлення даних". Також, за нашими спостереженнями, формування витягу та усі верифікації тривали досить довго - у Дніпрі цей час становив 20-30 хвилин, у Києві - до 20 хвилин на одну особу. Якщо не пришвидшити цю процедуру, черг та дискусій у стилі "вас тут не стояло" не уникнути.

Що показав перший день

Про роботу ЦНАПів у суботу, 18 травня, розповіли у КМДА. За її даними, у перший день в 10 ЦНАПах, відкритих у місті, послугою скористалися 850 людей. А директорка департаменту ЦНАП Наталія Шамрай підтвердила, що 739 військовозобов'язаних вже отримали підтвердження у формі витягу з системи.

Це вказує на очевидну проблему: якщо врахувати, що усі військовозобов'язані мають за законом про мобілізацію оновити власні дані протягом часу, що залишився до 16 липня, вони навряд чи встигнуть зробити це через ЦНАПи. Адже рахуючи з понеділка, 20 травня, до "дати Ч" залишається рівно 50 днів. Якщо Центри працюватимуть з такою ж інтенсивністю, у Києві вони встигнуть оновити дані лише для 42,5 тисяч людей.

Відтак, ЦНАПи можуть слугувати лише допоміжним інструментом для уточнення даних про військовозобов'язаних. І лише за більш-менш злагодженої роботи застосунку "Резерв+" (працює зі збоями), ТЦК, які продовжують приймати відвідувачів, та ЦНАПів можливо буде виконати норми закону.

Уточнення даних: які документи треба мати, коли приходити до ЦНАП і чому погано працює "Резерв+"

Нагадаємо, раніше ми розповідали детально про саму процедуру верифікації, чи уточнення, даних через ЦНАП: які саме документи треба мати з собою, та про які подробиці питатимуть адміністратори Центрів. Також ми детально описували саму процедуру - як працює оновлення даних, що саме і куди вносять тощо.

Також Інформатор писав про те, чи запрацював на оновлення даних новий застосунок "Резерв+". На нього є чимало скарг: його важко знайти у AppStore та PlayMarket, у ньому складно "залогінитись", та й працює додаток зі збоями. Ми детально розібралися у тому, що не так із застосунком "від ТЦК".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.