За останні роки інвестиції у бренд відомого кулінара становили 1,5 мільйона доларів
Хто такий Євген Клопотенко? Відомий кулінар? Хлопець із постмодерністською зачіскою? Людина трохи не від світу цього? Все відразу. Ми не завжди замислюємося, звідки, чому в публічному просторі з'являється та чи інша зірка. Тим більше, що зірковість Євгена Клопотенка вже давно вийшла за межі кулінарії.
Євген Клопотенко насамперед – це гроші. Заявити про себе голосно і привселюдно коштує грошей. Підтримувати постійний інтерес до себе та своєї діяльності коштує ще більших грошей. Створити продукти, які про тебе постійно нагадуватимуть (наприклад, сторінки в соцмережах, що щодня оновлюються) теж коштує грошей. Вести бурхливу громадську діяльність, про яку знають багато людей і виявляють до неї щирий інтерес, безплатно, на жаль, не вийде.
Клопотенко веде дуже бурхливу діяльність: видає книги, записує відеоролики для YouTube, бере участь у телевізійних шоу, займається ресторанним бізнесом. Про те, з якими витратами це пов'язано і яку дає віддачу, він розповів у бліцінтерв'ю виданню «Інформатор».
За останні шість років ви в себе, у свій бренд і, зокрема, у своє обличчя вклали майже півтора мільйона доларів. Це шалена сума. На що найбільше було витрат?
«Витрачав і зараз витрачаю. Більшість грошей йде на команду. 90% грошей – це команда. В мене зараз працює 32 людини, які займаються лише моїм обличчям. 32 людини, які не пов’язані ні з ресторанами, ні з чим. От зараз ми з вами сидимо, а ось там сидить Катерина, яка слідкує, щоб я вам давав гарне інтерв’ю. Є Даша, яка відправляє Катерину. Є Іра, є Кирило, хтось відповідає за фінанси, хтось відповідає за реформу шкільного харчування, яку ми робимо просто зараз. Відбувається видання нового збірника. Хтось зараз заходить на мій сайт, робить страви за моїми рецептами, а сайт працює. Хтось дивиться мій YouTube? Так. Читають Твіттер, дивляться сторіс. Це все ціла машина, де люди цілий день працюють. Я ніколи не думав, що це інвестиція, просто заробляв прибуток і давав команді. А коли трошки по-іншому подивився на ці речі, зрозумів, що ці щоденні дії роблять мене популярнішим. Тому є сенс і далі так робити».
Якщо взяти ресторани, команду, сайт, YouTube, куди найбільше йде коштів? На яку саме галузь?
«Воно якось рівномірно виходить. Але в ресторанів дуже багато затрат: треба купити продукти й треба продати продукти. А в моєму бренді ми нічого не купуємо, ми продаємо якісь рекламні послуги чи якісь речі. Це просто різні бізнеси, різні затрати, тому їх не можна порівнювати. Якщо брати мій бренд, то 90% я інвестую в команду. Якщо це ресторани, дуже багато коштів йдуть… також на команду».
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.