Це сталося, коли клієнт вирішив розрахуватися з кредитної картки за користування послугам громадського транспорту
Клієнт Монобанку вирішив розрахуватися за послуги громадського транспорту кредитною карткою. Кошти за поїздку повернули на рахунок. Однак списали набагато більше.
Як йдеться у скарзі, яка опублікована на сайті "Мінфіну", 06.09.2023 року чоловік скористався послугами громадського транспорту. Поїздку сплатив з кредитної карти Монобанку. 13.09.23 кошти за поїздку повертаються на рахунок та в цю саму мить списуються у 234,88 раза більше. Він звернувся до банку.
"Так дійсно гроші за поїздку 6 повернули, а самостійно 13 списали. Запитую: "Як так?" Я сплю, а з мене списуються кредитні кошти на попередньо надані послуги, бо третя сторона вирішила що це, мабуть, замало та згодом передумала та у змові з банком вночі вирішили обікрасти клієнта. Залишив звернення в банку", - зазначив клієнт.
Згодом йому прийшла відповідь. У ній вказано, що заявка на оскарження від 13.09.2023 року знаходиться в роботі.
"Ми очікуємо, що торгова точка зробить повернення в термін до 27.09.2023 року. У разі, якщо торгова точка поверне в зазначені терміни — ми не будемо більше вас турбувати по даному питанню. У разі, якщо точка не проведе повернення — ми будемо готувати пакет документів в платіжну систему для заперечення транзакції. Нам потрібне підтвердження від вас про те, що згідно з пунктом 6.3.4.3. умов та правил ви даєте дозвіл банку на списання комісії за ведення претензійної роботи від вашого імені тільки в разі програшу. Тариф становить 19 доларів за курсом на день списання за 1 транзакцію. Банк оплачує цю комісію платіжним системам. Програшем для клієнта вважається транзакція, відхилена до відшкодування платіжною системою з причини: некоректного надання даних за транзакцією, некоректного/недостатнього опису ситуації від клієнта, наявності незаперечних доказів правоти у банку-еквайра, відсутності документів, оскарження технічно коректного списання (3DS), подачі транзакції з порушенням термінів оскарження. Звертаємо увагу, що ви можете спробувати самостійно розв'язати питання з торговою точкою доступними вам способами. Якщо ви зможете прийти до угоди самостійно, то оскаржувати операцію через платіжну систему не доведеться. Повідомте, будь ласка, своє рішення з питання тарифу в пуші, який вам надійде в застосунок. Ми чекатимемо вашого рішення по комісії через пуш протягом 14 днів", - наголошується у відповіді.
Чоловік звернув увагу на те, що за претензійну роботу запитують згоду, а за списання без відома клієнта — ні. Йому довелося заблокувати картку.
"Карту заблокував, не користуюся (хоча постійно була в роботі). Що робити далі — поки не вирішив. Є звісно й інші банки, але час покаже", - додав клієнт.
У Монобанку кажуть, що перша операція що була с картки це предавторизація (зазвичай це 1 гривня, долар, євро, злотий, крона, фунт). Тобто фактично це перевірка картки банком, що обслуговує термінали в транспорті. Після поїздки проводиться офлайн списання з картки в залежності від відстані, часу, обраних послуг.
"Проведення операцій офлайн це фактичний взаєморозрахунок Монобанку з банком в якому зареєстрована торгова точка. Перша сума знаходиться в резерві, а далі банк-еквайр надсилає запит на списання, і відбувається взаєморозрахунок. При цьому сума передавторизації повертається на карту. Якщо банк-еквайр надсилає підсумковий запит на взаєморозрахунок за наданою послугою, Монобанк не може відмовити в списанні, щоб уникнути шахрайства. Таке списання може пройти повз інтернет ліміту, в мінус і навіть із заблокованої карти. При цьому, якщо клієнт послугу не отримав, банк може виставити диспут для оскарження суми списання через платіжну систему. Лише у випадку програшу сплачується комісія 19 доларів", - пояснили у Монобанку.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.