Клієнт ПриватБанку скаржиться на несподівану комісію за використання кредитної картки: як уникнути зайвих витрат

Читать на русском

Іноді краще відмовитися від використання певних кредитних карток

Читать на русском
Клієнт ПриватБанку скаржиться на несподівану комісію за використання кредитної картки: як уникнути зайвих витрат

Іноді краще відмовитися від використання певних кредитних карток

На сайті відгуків про банки доволі часто з’являються  скарги  про те, що установа нав’язує клієнту додаткові послуги. Але найчастіше причиною проблемних ситуацій є звичайна неуважність клієнтів. На що треба звертати увагу при оформленні кредитних карток?

Типова ситуація

«Наприкінці серпня відкрила карту «Универсальная Gold», яку мені порекомендувала знайома, — пишуть у відгуках. – Видаючи картку, менеджер ані словом не повідомила про якусь комісію на обслуговування карти. Я не потребую персонального обслуговування у Gold клубі за 20 гривень в місяць. Знайома користується такою картою декілька років, і комісія не знімається. Прошу пояснити, чому менеджер не попередила мене про це відразу при оформленні карти? Це некомпетентність співробітника банку чи навмисне нав’язування послуг?», - питає клієнтка ПриватБанку. У відповідь фінансова установа написала, що питання вже в роботі у профільних фахівців. За результатами перевірки зателефонує  співробітник. 

Що треба знати отримувачам картки преміумкласу?

Перш за все, тримач цієї кредитки автоматично стає учасником Gold-клубу ПриватБанку. Так, обслуговування картки коштує 20 грн в місяць. Тому що це кредитка преміумкласу і має багато переваг. Наприклад, для учасників Gold-клубу  є спеціальна дисконтна програма зі знижками в торгових мережах. І багато інших послуг. Але про них і плату у 20 гривень за обслуговування  повинен був ретельно розповісти менеджер банку. 

Так, клієнт сплачує банку гроші за додаткові послуги

Банки іноді автоматично підключають платні послуги, наприклад, смс-інформування чи страхування. Тому читайте все, що підписуєте, навіть, якщо менеджер банку запевняє, що це стандартні документи. Інакше можете випадково передплатити послугу, яка вам не потрібна.

Якщо співробітник банку нав’язує  щось непотрібне, уточніть у нього, чи це обов’язкова  умова? Простіше відразу відмовитись від непотрібної послуги, ніж потім з’ясовувати, як відключити її та повернути вже списані гроші. 

Як уникнути непорозумінь?

  • Перш ніж підписати договір на банківське обслуговування, його слід уважно вивчити. У кожного банку свої умови кредитування – і в них можуть бути свої підводні камені. Необхідно прочитати кожну сторінку договору, включаючи текст, написаний дрібним шрифтом. Часто саме в цих рядках міститься інформація, незнання якої може зіграти з вами злий жарт. Якщо в договорі є умова при приєднання до якихось інших документів (наприклад, умов обслуговування), вимагайте надання вам примірників цих документів. 
  • Постійно стежити за своїм балансом за рахунком. Це дозволить вам оперативно відстежувати зміни на рахунку, контролювати їх, реагувати на можливі помилки.
  • Не допускати прострочення платежів за кредитними картками. Якщо ж у вас постійно виникають проблеми з погашенням заборгованості вчасно, краще відмовитися від використання кредитних карток.

Якщо банк нав’язує свої послуги?

Банкам забороняється вимагати від клієнта придбання будь-яких товарів чи послуг від банку або від спорідненої чи пов’язаної особи банку як обов’язкову умову надання банківських послуг (стаття 55 Закону України «Про банки і банківську діяльність»).

Поряд з тим, відповідно до статей 6, 627 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України) сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Дана норма містить право учасників цивільного обороту самостійно вирішувати, слід їм укладати договір чи ні. Вони вільні у визначенні своїх прав і обов’язків. У зв’язку з цим не допускається примус до укладення договору.

Якщо є факти нав’язування послуг?

Спочатку потрібно написати скаргу на ім'я керівництва банку. Якщо банк відмовляється йти назустріч і нехтує скаргою, слід звертатися до НБУ. Профільний підрозділ — Управління захисту прав споживачів фінансових послуг - опрацьовує усі скарги. Якщо є ознаки порушень, фахівці звертаються безпосередньо до банку, аби виправити ситуацію.

Раніше ми писали, що в умовах постійної небезпеки депозит є одним із варіантів збереження грошей. Адже зняти кошти ви можете в будь-якому місці, ще й з відсотками. Сьогодні банки пропонують особливі умови військовослужбовцям, пенсіонерам і молодим батькам. Також є депозитні програми для тих, хто хоче зберігати кошти в іноземній валюті. 

Тетяна Самойлова

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.