Киянин вимагає від ДТЕК скасувати борг за електрику в розмірі 13 543 гривень - що вирішив суд

Чоловік неодноразово звертався до ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі з описом ситуації та проханням розібратися з показами його лічильника, але отримував лише автоматичні системні відповіді

ДТЕК
У клієнта ДТЕК на момент зміни тарифу не було заборгованості за споживання електроенергію, тому він відмовляється сплачувати кошти у сумі 13 543 гривень

Чоловік відмовляється сплачувати борг за електрику в розмірі 13 543 гривень. Він вимагає ДТЕК скасувати вказану суму. Про це йдеться у рішенні Шевченківського районного суду Києва, опублікованому 2 січня 2025 року.

01.11.2021 року менеджер компанії Yasno в присутності чоловіка було нібито змінено тариф в його лічильнику з тарифу «Місто» на тариф День/Ніч, на момент зміни тарифу у нього не було заборгованості за споживання електроенергію, лічильник вказав такі дані: день - 12 549,4 кв., ніч - 8132,6 кВт. У програмі та на сайті Yasno з'явилася інформація, що лічильник було змінено і вказані вихідні показання показники лічильника також змінились, однак насправді лічильник не змінювався, номер, пломби та місце розташування залишилось такими, як були лише менеджер компанії Yasno торкався до нього спеціальним приладом, в результаті його дій змінилось показники вжитої електроенергії на: день 17 431 кВт., ніч 11 313 кВт та одночасно сформувалася заборгованість у розмірі 13 543 гривень, проте вихідні дані самого якби нового лічильника залишились попередніми. 10.11.2021 року він звернувся до компанії Yasno, яка перенаправила його до компанії ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі», яка мала йому допомогти в розв'язання питання скасування неправомірно нарахованої заборгованості за нібито вжиту електроенергію.

Оператор компанії ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» порадив написати чоловіку запит за електронною адресою. Він електронними листами від 10.11.2021 року, 09.12.2021 року, 21.12.2021 року, 29.12.2021 року, 20.01.2021 року, 26.01.2022 року, 02.05.2022 року та 03.05.2022 року за вказаною електронною адресою звертався до ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі з описом ситуації та проханням розібратися з показами його лічильника, виправленням показників та списанням з нього заборгованості за начебто спожиту електричну енергію. На всі ці та інші неодноразові звернення отримував автоматичні системні відповіді, що звернення прийняте, чекайте відповіді від представника компанії, що повторювалось надалі, але рішення по суті відносно списання з нього заборгованості за начебто спожиту електричну енергію до теперішнього часу прийнято не було.

Чоловіком в обґрунтування позову, також зазначено, що ухвалою Шевченківського районного суду Києва від 18.01.2022 року у справі № 761/1242/22 відмовлено ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» у видачі судового наказу на стягнення боргу за спожиту електроенергію у зв'язку з тим, що в матеріалах справи немає доказів надання послуг ДТЕК, правильності та безспірності розрахунків, а також застосування тарифів на відповідні послуги з постачання електричної енергії, а тому він вважає, враховуючи положення частини 4 статті 82 та статті 258 ЦПК України, вказані в ухвалі обставини є такими, що встановлені та не потребують додаткового доказування під час розгляду цього позову.

"17.08.2020 року під час контрольного огляду засобу обліку електричної енергії за адресою чоловіка було зафіксовано, що лічильник параметризований за трьома тарифними зонами доби та зафіксовано покази: 0002827 кВт - електроенергія, що використана у нічні години (ТІ); 0004393 кВт - електроенергія, що використана у напівпікові години (Т2); 0002646 кВт -електроенергія, що використана у пікові години (ТЗ); 0009866 кВт - показання сумарного споживання електроенергії (Т). З 17.08.2020 року зазначений вище лічильник було переведено на розрахунки за двома тарифними зонами день/ніч, хоча електролічильник залишився запрограмований помилково за трьома зонами доби напівпік/пік/ніч. Фахівець ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» виконав технічну перевірку лічильника за результатами якої встановлено, що лічильник обліковує спожиту електричну енергію за трьома зонами доби та проведено повторну параметризацію за двома зонами доби. Дані обставини підтверджуються актом від 01.11.2021 року та протоколом параметризації лічильника електричної енергії від 01.11.2021 року. Також 01.11.2021 року фахівець ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» виконав параметризацію лічильника на дві зони доби з показів 0012543/0008132 кВт (день/ніч). При цьому, покази пікової зони ТЗ надалі мають залишатися незмінними - 0010715 кВт. Відповідачем було проведено аналіз правильності проведених нарахувань та за результатом технічної перевірки від 01.11.2021 року було проведено перерахунок обсягу спожитої електричної енергії за зонами доби оскільки електрична енергія, що зафіксована приладом обліку у пікову зону доби (ТЗ) є фактично спожитою. Враховуючи, що електроенергія, яка накопичувалася в піковій зоні, є фактично спожитою, станом на 01.11.2021 року внесені покази лічильника по зазначеному обсягу фактично спожитої електроенергії в денний період 0020612 кВт було розрахунковим способом розбито донарахування в попередній період з 07.11.2020 року до 01.11.2021 року. Нарахування спожитої електроенергії було проведено правильно, виходячи з обставин, що склалися та відповідно до законодавства України", - заявили у ДТЕК.

Яким було рішення суду?

Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Він не надав доказів тому, що нарахування спожитої електроенергії було проведено з порушеннями законодавства України.

"Позивачем не надано доказів наявності у нього заборгованості за спожиту електроенергію за вказаний в позові період часу за адресою в розмірі 13 543 гривень. При цьому, суд враховує і ту обставину, що ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» окремо вказують, що станом на час розгляду справи у позивача взагалі відсутня заборгованість за розподіл електричної енергії перед ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі». Таким чином, правові підстави для задоволення позовних вимог до відповідача ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» про зобов'язання зробити перерахунок та виключити з обліку заборгованість в розмірі 13 543 гривень не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи по суті пред'явлених вимог. При цьому, суд враховує, що ухвалою Шевченківського районного суду Києва від 18.01.2022 року по справі № 761/1242/22, було відмовлено у видачі судового наказу, однак за заявою не відповідача ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі», а іншої юридичної особи: ТОВ «Київські енергетичні послуги», яке, в цьому випадку, і зверталося із заявою про видачу судового наказу про стягнення заборгованості за спожиту електроенергію з громадянина. Разом з тим, вказана ухвала не містить адреси споживання електричної енергії та суми заборгованості, яку заявник просив стягнути з нього на користь ТОВ «Київські енергетичні послуги», окрім того, у видачі судового наказу відмовлено у зв'язку із порушенням вимог ст. 163 ЦПК України і відповідною ухвалою суду не встановлювались обставини наявності або відсутності боргу. У зв'язку з чим судом надане обґрунтування рішення саме за конкретними обставинами справи та аргументами сторін, які мають правове значення для вирішення спору. Таким чином, інші доводи сторін не впливають на вищевказані висновки суду. За таких обставин, розглянувши справу в межах визначених позивачем предмета спору та підстав позову, оцінюючи належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, враховуючи те, що обставини, на які посилається позивач, як на підставу своїх вимог для задоволення позову, не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи по суті, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову повністю", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube