В Ощадбанку вказують, що вхід та операції через мобільний додаток «Ощад 24/7» здійснено коректно з використанням фінансового номера телефону клієнта та підтвердженням біометрією або кодом доступ
Чоловік отримав повідомлення про списання коштів з карток Ощадбанку в загальному розмірі 27 975 гривень. Однак він не ініціював вказані операції. Про це йдеться у рішенні Деснянського районного суду Києва, опублікованому 19 серпня 2025 року.
02.10.2023 року чоловік отримав повідомлення про здійснення невідомими особами транзакцій з його карток, жодним чином не санкціонованих ним. Він подав заяву до поліції, де відкрили кримінальне провадження за ст. 185 ч. 4 Кримінального кодексу України. Громадянин просить визнати неправомірними дії АТ «Ощадбанк» щодо нарахування за картковим рахунком кредитної заборгованості перед банком, відсотків у тому числі комісії за користування кредитним лімітом, що утворилися внаслідок шахрайської транзакції 02.10.2023 року. Зобов'язати АТ «Ощадбанк» відновити залишок коштів на картковому рахунку станом 02.10.2023 року, а саме: 23 438 гривень та 5 812 гривень відповідно. Зобов'язати АТ «Ощадбанк» перерахувати кошти з карткового рахунку, як безпідставно нараховані для погашення кредиту, разом з відсотками за користування кредитом та комісійними, на рахунок (станом на 19.02.2025 року - 12 865 гривень + всі відсотки за користування кредитом+комісійні).
"Вхід та операції через мобільний додаток «Ощад 24/7» здійснено коректно з використанням фінансового номера телефону позивача та підтвердженням біометрією або кодом доступу. Фінансові операції здійснювались через мобільний додаток «Ощад 24/7» з використанням фінансового номера телефону позивача. Для реєстрації й встановлення мобільного додатку використовуються реквізити ПК та ПІН-код до неї, які відомі тільки клієнту, одноразові ОТР-паролі, які надаються клієнту в автоматичному режимі на фінансовий номер мобільного телефону. Дзвінки до контакт-центру здійснювались з номера телефону. 02.10.2023 року - вихідний автоматичний IVR-дзвінок для підтвердження реєстрації в системі (Ощад 24/7), який був успішно прийнятий. Для підтвердження реєстрації та отримання одноразового пароля клієнту необхідно було натиснути цифру 1 на клавіатурі телефона, що клієнт і зробив. Після підтвердження, клієнту було озвучено одноразовий пароль. Даний дзвінок здійснювався системою автоматично, без єднання з оператором. 02.10.2023 року вхідний дзвінок, запит щодо розголошення даних по картці. Оператор заблокував картковий рахунок, закрив та заблокував обліковий запис (Ощад 24/7) та токен. Доводи позивача є необґрунтованими, оскільки стороною позивача не надано доказів, які б свідчили, що саме з вини відповідача або його неправомірних дій було знято кошти з банківської картки позивача", - заявили в Ощадбанку.
Суд відмовив чоловіку в задоволенні позову. Порушення ним умов договору, щодо заборони передачі третім особам номера мобільного телефону, який визначений в заяві про приєднання до договору та передачі інформації яка надходила на цей номер як фінансовий призвело до несанкціонованого списання коштів з його карткового рахунку.
"На думку суду, доводи позивача про те, що несанкціоноване списання коштів з його карткового рахунку сталось з вини відповідача є необґрунтованими і не підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами та встановленими обставинами справи. Встановивши повно та всебічно обставини справи, дослідивши, врахувавши та надавши оцінку всім поданим сторонами доказам за своїм внутрішнім переконанням на предмет їх належності, достовірності та достатності, суд приходить до висновку, що у задоволенні позовних вимог про захист прав споживача, відновлення грошових коштів, знятих шахрайським шляхом на карткових рахунках слід відмовити", - наголосив суд.