Медичний стартап Helsi почав працювати у 2016 році
У медичному сервісі Helsi лікарі роками створювали фейкові відвідування пацієнтів. Платформа почала працювати ще у 2016 році, й за цей час в базі вже зареєстровано 25,2 млн користувачів. Вони приносять основний заробіток сервісу, сплачуючи підписку, однак хто і як на цьому примудрився заробляти — читайте в матеріалі.
Зручний сайт, легкий спосіб уникнути черг, а головне система, в якій все фіксується. На початку додаток Helsi, хоч і викликав багато питань та приносив як лікарям, так і пацієнтам трохи труднощів, згодом почав приносити одним гроші, а іншим багато питань.
«Хтось прийшов у мій Helsi-кабінет, записався і пройшов відеоконсультацію у мого сімейного лікаря», — саме ось ця остання заява, яку опублікувала колишня комунікаційниця Київського метрополітену 11 травня у Facebook Наталка Макогон й спричинила низку розслідувань в цієї теми.
Відтак видання Forbes пише, що такі випадки не поодинокі. Й ба, більше: те, що відбувається на сайті нині відомо навіть CEO медичної платформи Євгену Донцю. Деталі справи пояснюють так:
«Система передбачає внесення даних лише лікарями, можливостей втручання в роботу системи третіми особами не існує, оскільки всі дії в системі фіксуються», – стверджує член наглядової ради Helsi Дмитро Шимків.
Макогон переконана, що «віртуальні записи» — справа рук не хакерів, а медиків, які мають виключне право вносити дані в систему. У випадку Макогон виявилося, що візит у системі зареєстрував не сімейний лікар, а лікар вторинної ланки.
«Крім власне консультації, мені ще призначили обстеження гінеколога і рентген», — написала вона в оновленні до посту.
Очевидно, проблема існує роками. Однак це не фіксували раніше, оскільки більшість українців рідко заходять до особистого кабінету Helsi. За даним Forbes, останній місяць у системі зареєстровано 2 млн унікальних візитів, при цьому зареєстровано на платформі більш ніж 25 млн людей.
За одного активного лікаря-користувача в додатку можна заробити від $10. Згідно з медреформою, яка стартувала з квітня 2018-го гроші лікарям йдуть за пацієнтів. Тобто українці самостійно обирають лікаря й медзаклад, де хочуть лікуватися. А це значить, що чим більше пацієнтів і процедур — тим більше державного фінансування.
Оплачує медичне обслуговування Національна служба здоров’я (НСЗУ) за спеціальною програмою медичних гарантій. Її бюджет на 2023-й рік — понад 142 млрд грн. Один із найдорожчих пакетів — лікування недоношених немовлят у перинатальних центрах. За це лікарня отримає 162 000 грн. Тариф за комплексні медичні послуги матері й дитині — 20 000 грн.
Міністерство охорони здоров’я теж знає про фейкові відвідування в Helsi. Наразі вони активно співпрацюють з правоохоронними органами та пацієнтами. Користувачам, які помітили фейкові записи до лікарів, рекомендують звертатися до служби підтримки Helsi, але виправити фейкові записи все одно може тільки лікарня, де вони були зроблені.
«В подальшому Helsi думає над тим, щоб пацієнт міг позначити візит таким, що не відбувся», – каже він.
У компанії кажуть, що розібрали кейси, про які користувачі писали у Facebook. За інформацією Helsi, більшість незрозумілих візитів – прийоми, коли робили вакцинацію від ковіду, яка пацієнту фактично проводилась, але пацієнт, коли їх бачить в кабінеті – не асоціює з проведеним щепленням.
"Але дійсно рідко буває дописування лікарями прийомів, які не відбувалися. Коли користувач Helsi знаходить у своєму кабінеті некоректні дані - це результат роботи прозорої системи Helsi, в якій пацієнт контролює свої медичні дані. Саме завдяки Helsi й вдалось викрити кейси дописування лікарями прийомів", - стверджують у компанії.
Також у компанії наголошують: Helsi є електронною медичною інформаційною системою і не може сама по собі щось створювати. Тож, саме лікарі відповідальні за внесення медичних даних пацієнта.
"Будь-які медичні записи можуть створювати лише лікарі та медичні працівники. За внесення даних відповідальні вони й заклад, в якому вони працюють. Окрім них більше ніхто не може внести медичні дані, прийоми тощо", - кажуть у Helsi і додають, що не мають права контролювати медичних працівників.
Пацієнти у системі можуть самі побачити, що вносять лікарі й контролювати випадки внесення недостовірної інформації, які можуть приводити до витрат з бюджету.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.