Це частина великого реформування, розпочатого компанією Meta
Останніми днями користувачі Facebook в Україні почали отримувати повідомлення від соцмережі про видалення інформації про політичні погляди та віросповідання. Це є частиною великої стратегії корпорації Meta щодо реформування стосунків з користувачами та рекламодавцями. Вона була запроваджена ще на початку 2021 року.
У листопаді 2022 року Facebook почав повідомляти користувачів, що з наступного місяця видалить чотири інформаційні поля з профілів. Ці поля включають релігійні погляди, політичні погляди, адреси та поле «Цікавить», що вказує на сексуальну орієнтацію користувача. Зміна набуде чинності 1 грудня. Це стосується не лише українських користувачів. Ось що написав консультант із соціальних мереж Метт Наварра у Твіттері.
Представник компанії Meta повідомив TechCrunch електронною поштою, що причина зміни полягає в тому, щоб спростити використання соціальної мережі.
"У рамках наших зусиль зі спрощення навігації та використання Facebook ми видаляємо кілька полів профілю: Інтереси, Релігійні погляди, Політичні погляди та Адреса", - йдеться у заяві представника. «Ми надсилаємо повідомлення людям, які заповнили ці поля, повідомляючи їм, що ці поля будуть видалені. Ця зміна не впливає на чиюсь можливість ділитися цією інформацією про себе деінде на Facebook».
Варто зазначити, що інформаційні поля, які Facebook вирішив видалити, не пропонують інші великі соціальні мережі. Такі платформи, як Instagram і TikTok, мають прості біографії, які дозволяють користувачам трохи розповісти про себе, не вдаючись у конкретні подробиці, такі як політичні чи релігійні погляди.
Як пише Forbes, ще у листопаді 2021 року Meta, материнська компанія Facebook, заявила, що більше не дозволить рекламникам використовувати цільову (таргетовану) рекламу на основі чутливої інформації, такої як раса, політичні уподобання, сексуальна орієнтація, релігія чи здоров'я. Тоді це викликало великі дискусії. Ці зміни мали набути чинності 19 січня 2022 року та поширитись на всі платформи Meta, серед яких Facebook, Instagram, Messenger та WhatsApp, а також мережу сайтів, які використовують інструменти Facebook для реклами.
Грем Мадд, віце-президент Meta з питань маркетингу та реклами, написав 10 листопада 2021 року у соцмережі, що компанія хоче «краще відповідати новим очікуванням користувачів щодо того, як рекламні компанії знаходять їх на нашій платформі».
«Важливо відзначити, що ми прибираємо можливість цільової реклами, яка базується не на фізичних характеристиках людей чи особистих якостях, а на взаємодії людей з нашою платформою, – написав Мадд. – Втім, ми почули від експертів, що нові правила таргетованої реклами можуть використовувати так, що це призведе до негативного досвіду для людей із мало представлених груп», - написав він.
У серії постів про це рішення Рой Остін молодший, віце-президент Facebook із цивільних прав, сказав, що таке рішення щодо цільової реклами «далося їм непросто». Він додав, що деякі рекламники висловили стурбованість щодо їхньої можливості «допомагати створювати позитивні зміни в суспільстві».
Рік тому це рішення приймали на тлі того, що того, що законодавці в ЄС та США намагалися контролювати, як Facebook так інших техногігантів, що збирають та використовують дані для реклами. У листопаді 2021 року Meta оголосила про те, що деактивує своє програмне забезпечення розпізнавання особи, яку захисники прав споживачів давно вважали втручанням в особисте життя користувача. Таке оновлення призвело до того, що мережа втратила можливість автоматично пропонувати відзначити людей на фото.
Новина про видалення певних даних з акаунтів з'явилася після того, як у листопаді 2022 року Meta звільнила 11 тисяч співробітників, що становить близько 13% її робочої сили. Звільнення сталися у скрутні часи для Meta, яка у жовтні представила мляві прогнози щодо своїх доходів у четвертому кварталі. Звільнення стали найзначнішим скороченням робочих місць історія технологічного гіганта.
Як раніше повідомляв Інформатор, у жовтні 2022 року у Facebook якийсь масовий глюк. Користувачі скаржаться на те, що зменшилась кількість підписників. Зокрема, у тих, у кого їх було понад 10 тисяч.