Цілодобові дзвінки та погрози: як захиститися від колекторів

Читать на русском

Фінансова компанія і колектор не мають права на обробку персональних даних без згоди власника

Читать на русском

Фінансова компанія і колектор не мають права на обробку персональних даних без згоди власника

Національний банк України дав роз'яснення щодо правомірності дій колекторів, які допомагають отримати від боржників непогашені кредити.

Про це повідомляє прес-служба НБУ,- передає Інформатор .

Якщо ви особисто не давали дозвіл на використання вашого телефону, фінансова компанія та колектори порушують законодавство

Якщо вам надходять дзвінки або листи по кредиту, який ви не брали і за яким не виступали поручителем, можна говорити про порушення Закону України «Про захист персональних даних». Номер телефону людини і його домашня адреса - це конфіденційні дані. Фінансова компанія і колектор не мають права на їх обробку без згоди власника.

Якщо колектор загрожує, він порушує законодавство

Методи роботи колекторів як загрози, цілодобові дзвінки боржнику і членам сім'ї, використання лайливих слів в повідомленнях, поширення образливих фотоколажів і т.д. порушують ряд статей Конституції України (статті 3, 21, 22 і 32), Цивільного кодексу України (статті 3, 291, 301, 302 і 308), Кримінального кодексу України (стаття 182). Якщо колектор загрожує примусово стягнути борг, то він вводить людину в оману. Адже тільки органи Державної виконавчої служби та приватні виконавці мають законодавчі підстави примусово стягувати заборгованість, дотримуючись офіційні процедур, передбачених Законом України «Про виконавче провадження». Колекторські компанії мають право тільки інформувати боржника або поручителя з кредиту про наявність боргу.

Як себе захистити?

  • Потрібно дізнатися назву колекторської компанії, представники якої до вас телефонують. Якщо кредит ніяк вас не стосується, варто пояснити ситуацію і попросити припинити дзвінки.
  • Якщо вам продовжують телефонувати по кредиту, який вас не стосується, зверніться з письмовою скаргою до керівництва колекторської компанії, а також до контакт-центру НБУ по телефону 0800505 240. Також слід звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або до суду. Адже саме вони контролюють дотримання законодавства із захисту персональних даних. По-третє, якщо колектори погрожують, потрібно обов'язково звернутися до правоохоронних органів.

Національний банк планує врегулювати роботу колекторів

Національний банк приєднався до розробки законопроекту, над яким працює профільний комітет Верховної Ради. Він повинен чітко визначити правила роботи колекторів, заборонити неетичну поведінку і встановити санкції за порушення. Серед головних змін,пропонуються:

  • банки та фінансові компанії ще на етапі підписання договору повинні попереджати клієнта про притягнення колектора в разі прострочення по кредиту;
  • колектори будуть зобов'язані дотримуватися вимог етичної поведінки;
  • Національний банк буде вести реєстр колекторів;
  • банки і фінансові компанії контролювати поведінку залучених ними колекторів, а також будуть зобов'язані повідомляти НБУ про укладені угоди з колекторами.

Нагадаємо, система електронних платежів НБУ перейшла на розширений регламент роботи.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.