У цій пісні місто-кохання «Париж» звучить і буквально, і метафорично. Цей трек – не про втрату, а про подяку. Про те, як іноді варто просто зупинитися, вдихнути і сказати собі: «Так, це було. І це було прекрасно».
20% авто з США мають приховане минуле. Чому Non-Repairable лоти потрапляють в Україну, як відрізнити косметичний ремонт від справжнього відновлення і що покаже перевірка VIN.
Carfast Express – міжнародна компанія, що спеціалізується на доставці авто з США, фіксує тривожну тенденцію: значна частина автомобілів, які потрапляють в Україну через американські аукціони, має сумнівне минуле.
За оцінками експертів, серед усіх ввезених авто з Америки близько 20% були продані як відновлені після серйозних пошкоджень або неодноразових перепродажів, що створює ризики для покупців на вторинному ринку.
У 2025 році українці придбали понад 58 тисяч автомобілів з Америки - це приблизно на 12% більше, ніж торік. Найчастіше обирають марки Toyota, Honda, BMW, Tesla та Ford. Водночас зі зростанням попиту зростає і частка сумнівних угод: авто купують на аукціоні після суттєвих пошкоджень, проводять легкий або косметичний ремонт і виставляють у продаж у 2–3 рази дорожче за аукціонну ціну, попри серйозні дефекти в історії.
Близько 17% перевірених лотів мають ознаки саме такої «цінової аномалії» - різкої накрутки після мінімального відновлення.
Як показує аналіз ринку, шахрайські схеми виникають не лише в Україні, а й на етапі продажу автомобілів у США. Частина машин після серйозних аварій проходить поверхневий ремонт, отримує статус clean title і повторно виставляється на аукціон уже як «небита». Перевірка таких авто по він коду дозволяє уникнути подвійного ризику: побачити, що з авто відбувалося ще в Америці, і зрозуміти, у якому стані воно реально потрапило в Україну.
У ході аналізу компанія Carfast Express виявила кілька показових випадків, які демонструють, як працюють подібні схеми перепродажу. Нижче наведено два реальні приклади лотів, що ілюструють ці ризики.

Цей Porsche 911 виглядає привабливо на фото - білий кузов, мінімальні візуальні пошкодження. Проте, за базою Copart, автомобіль сім разів виставлявся на аукціон, і жодного разу не був успішно проданий.
Пробіг: 35 468 миль, статус: “Non Repairable”, тобто такий автомобіль не підлягає офіційному відновленню або реєстрації в США. Машина не заводиться, але продавці щоразу оновлювали фото, створюючи ілюзію, що вона у кращому стані.

Остання ставка: 38 500 доларів при ринковій ціні понад 120 тис. USD. Експерти зазначають: покупець, який придбав би таке авто без перевірки історії, ризикував би втратити десятки тисяч доларів.
Приклад 2. Mercedes-Benz CLA (2017): 146 аукціонів - рекорд із перепродажів

Інший випадок: Mercedes-Benz CLA 2017 року. Автомобіль пройшов через 146 аукціонів, змінив кілька страхових компаній і дилерів. Авто мало дрібні вм'ятини/подряпини по кузову та продавався на IAAI, потім повторно на Copart у 2022–2024 роках. Пробіг 52 628 миль, поточний статус «їде», але рівень ризику високий. Виграшна ставка 5200 USD, що у кілька разів нижча за середню ринкову.

Експерти застерігають: така кількість перепродажів зазвичай свідчить про приховані проблеми або неможливість повноцінного ремонту.
|
Показник |
Значення 2025 року |
|
Частка повторних лотів (більше 3 аукціонів) |
21 % |
|
Середня кількість аукціонів до продажу |
4,3 |
|
Частка авто зі статусом «Non Repairable» |
9 % |
|
Кількість VIN-ів із ознаками фальсифікації фото |
6 % |
|
Тенденція до повторних виставлень свідчить про насичення американського ринку аварійних авто, що часто потрапляють в Україну під виглядом “легко відновлених”. |
Ринок вживаних авто з Америки став прозорішим, ніж кілька років тому, однак шахрайські схеми нікуди не зникли - вони просто адаптувалися до нових реалій. Перевірка VIN-номера, історії пошкоджень і кількості аукціонів сьогодні - не порада, а стандарт безпечної покупки.
Навіть бездоганний вигляд на фото не гарантує чесної історії. Елементарний аналіз торгів на автоаукціоні США допомагає помітити відхилення ще до оплати лоту, саме на цьому етапі формується межа між вдалим придбанням і фінансовою втратою.
Рекламний матеріал