Цифрова транспортна карта для киян. Як налаштувати і звідки ціна в 40 гривень

Розповідаємо, як працює цифрова картка, які в неї є переваги перед пластиком та звідки взялася вказана ціна в 40 гривень.

Метро
У застосунку можна не лише додати цифрову картку, але й зберігти пластикову в електронному вигляді

Днями столична влада презентувала новий цифровий продукт — електронний аналог пластикової транспортної карти. Втім, в мережі розгорілися дискусії, зокрема, через її ціну в 40 гривень (лише на 10 грн менше, ніж пластик) і той факт, що раніше з міського бюджету виділялися гроші на подібний проєкт. У цьому матеріалі розповідаємо, як працює цифрова картка, які в неї є переваги перед пластиком та звідки взялася вказана ціна в 40 гривень.

Цифрова картка для безконтактної оплати проїзду смартфоном: як налаштувати

Цифрова картка є фактично аналогом пластикової, з тим самим функціоналом, що має і звичний всім продукт. Головна відмінність — вона коштує не 50 грн, а 40, і для її використання потрібен застосунок "Київ цифровий".

Одна з корисних фішок, яку помітили не всі, але про яку слід згадати окремо — у "Києві Цифровому" можна не лише придбати цифрову картку, але й зберегти в електронному вигляді наявний пластикову. Комусь ця опція обов'язково виявиться зручною, адже не треба кожного разу лізти в гаманець за карткою, можна платити смартфоном. Додати пластик можна в розділі "Транспортна карта" застосунку, вибравши відповідну опцію.

Придбати цифрову картку можна в три кроки. Алгоритм наводить КМДА:

  1. вибрати "Цифрова карта" → "Придбати",
  2. вибрати банківську картку в Apple або Google Wallet, щоб прив’язати до неї цифрову карту,
  3. оплатити цифрову карту через Apple або Google Pay.

Вартість цифрової карти – 40 гривень. Після оплати цифрова карта автоматично прив’язується до банківської картки у Wallet і до пристрою – лише з них буде здійснюватися оплата проїзду.

Де працює цифрова транспортна картка?

Географія використання цифрової картки дещо обмежена. Зокрема, її використання розповсюджується на:

  • Тролейбуси;
  • Автобуси;
  • Трамваї;
  • Фунікулер.

Як бачимо, в списку немає столичної електрички. Саме так, картка в електричці, на жаль, не діє.

Чому пластикову карту не можна додати у Wallet?

Пластикова карта не є віртуальною карткою, як транспортні картки Apple у США. Через використання іншої технології, немає можливості додавати пластикову карту в Wallet, кажуть у відділі цифрової трансформації Києва.

Проте там називають і перевагу — ця технологія має нижчу вартість випуску (про це поговоримо окремо) і не передбачає додаткової комісії (від 5$) як у картках Apple.

"Команда Київ Цифровий завжди працює для киян і відкрита до фідбеку. Залишайте відгуки про новий сервіс, все проаналізуємо і зробимо висновки", - заявляє заступник голови КМДА Петро Оленич з цього приводу.

Чому карта коштує 40 гривень?

Питання вартості картки стало чи не найголовнішим під час запровадження сервісу. Зокрема "Інформатор" напередодні писав, що цю тему обговорювали в соцмережах. Претензій було дві, їх можна виділити у вигляді таких двох питань до столичної влади:

  1. Чому саме впровадження електронної опції взагалі коштує грошей (на відміну від пластику, де вочевидь, виготовлення картки вартує грошей);
  2. Куди поділися 20,3 мільйона гривень, які раніше виділялися на розробку продукту.

(Зазначимо, що друге питання відсилає нас до травневого тендеру. Кияни згадали, що тоді КП "Головний інформаційно-обчислювальний центр" замовило послуги з випуску віртуальних транспортних карток та оброблення даних на 20 мільйонів гривень, які оплатили з міського бюджету. Тож якщо з податків киян вже оплатили впровадження сервісу, то постає питання — за що платити ще по 40 грн з кожного абонента).

На ці два питання відповів сьогодні керівник цифрової трансформації Києва і заступник голови КМДА Петро Оленич. Зокрема ціну в 40 гривень за електронну картку він прокоментував так:

"У вартість цифрової карти включено оплату послуг сервісних провайдерів, зберігання даних та їх захист, витрати на підтримку в автоматизованій системі оплати проїзду".

Щодо другого питання (чи витрачались 20,3 млн гривень з міського бюджету на впровадження цифрової карти?) Оленич відповів, що ці кошти не витрачалися.

"Ні, не витрачались. Тендер передбачає, що майбутня оплата процесинговому центру буде здійснюватися за фактично надані послуги. Тобто, лише за випущені цифрові карти. 20,3 млн гривень — це сума, на яку провайдер може забезпечити максимальну кількість карт. Фінальна ж сума залежить від загальної кількості придбаних. Додаткової оплати 40 гривень за кожну карту немає", - заявив Оленич.

Нагадаємо, напередодні "Інформатор" писав, що у Києві виникли проблеми з оплатою проїзду в метро. Причиною у КМДА назвали пошкодження зовнішніх комунікацій. Також повідомлялося, що станом на 13 червня столичним метро скористалися майже 4,5 мільйона пасажирів, із яких понад 1,1 мільйона – пільговики.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube