Чоловік вимагав у Lifecell повернути вкрадені хвилини розмов та заплатити мільйон: що вирішив суд

Читать на русском

В компанії пояснили, що клієнт виговорив всі 300 хвилин розмов за тарифом

Читать на русском
Чоловік вимагав у Lifecell повернути вкрадені хвилини розмов та заплатити мільйон: що вирішив суд
Чоловік помітив, що оператор списує кошти з рахунку

В компанії пояснили, що клієнт виговорив всі 300 хвилин розмов за тарифом

У квітні 2013 року чоловік купив стартовий пакет «Астеліт» (компанія у 2016 змінила назву на «Лайфселл»). Через два роки звернувшись до консультаційного центру оператора, він змінив попередній тарифний план та почав за передоплатою користуватися послугами на умовах тарифного плану «Все включено Ultra 49».

У червні 2015 року чоловік помітив недостачу коштів на своєму мобільному рахунку. З’ясувалося, що оператор списав майже 16 грн, проте чоловік не знав, чому він повинен був за щось платити. Він звернувся до інформаційної служби оператора та в процесі спілкування виявилися розбіжності в нарахуваннях за послуги.

Проте гроші не перестали зникати. Надалі з мобільного рахунку компанія списала останні 6 грн, а потім зовсім відключила мобільний телефон. Якщо тариф змінився, то користувач вважав, що компанія повинна була попередити про це заздалегідь. Однак виявилося, що в тарифах нічого не змінювали: як затвердили розцінки у вересні 2014 року, так на момент розгляду справи судом у липні 2015 року вони не змінювалися.

Що було у суді

Спочатку чоловік просив, щоб «Лайфселл» повернув на рахунок 16 грн та виплатив 150 тис. грн за нервові переживання. Однак з часом вимоги змінилися. В плані грошей апетити зросли до 1 млн 200 тис. грн за отриману психологічну травму.

Проте цікавішим стало не це. Окрім коштів чоловік просив, щоб суд зобов’язав мобільного оператора «не вчиняти крадіжку секунди в кожній останній хвилині розмови». За підрахунками чоловіка, це призвело до того, що він недоотримав 20% від переплачених ним 300 хвилин розмов. Тобто компанія мала надати «повністю реальні 300 хвилин для розмови на інші номери всіх операторів телефонного зв'язку» та повернути «всі вкрадені хвилини-години».

Однак в компанії відповіли, що в них немає інформації, що спірний номер належить саме цьому чоловікові. Тобто компанія його обслуговує, але хто саме ним користується за умови передоплати невідомо.

Також в «Лайфселл» пояснили, куди зникали гроші з рахунку. Відповідно до умов тарифного плану «Все включено Ultra 49», до якого приєднався чоловік, йому надавалися 300 хвилин на номери фіксованого зв'язку та мережі інших мобільних операторів. У разі використання цих хвилин вартість дзвінків складала 49 копійок. Коли чоловік використав всі 300 хвилин, то далі він розмовляв вже за іншими розцінками. В оператора запевнили, що тарифікація здійснювалася коректно, обладнання з ладу не виходило, тому ніхто ні у кого секунди розмов не крав.

Під час розгляду справи суд встановив, що чоловік не може довести, що він є клієнтом мобільного оператора. Він не мав ані чеків, ані квитанції про купівлю стартового пакета. Суд нагадав, що можна щось вимагати по закону «Про захист прав споживачів», якщо є квитанція з відміткою про дату продажу. Крім того, абонент, придбавши стартовий пакет та активізувавши SIM-картку, автоматично погодився з умовами надання послуг і має знати, за що він сплачує. Тому у березні 2016 року суддя Солом'янського районного суду Києва вирішила, що «Лайфселл» не має нічого виплачувати.

Але чоловік з цим не погодився і вирішив довести свою правоту в іншому суді. Але в апеляційній інстанції теж погодилися, що відносин, які можна вважати договором, між оператором та абонентом за передоплатою немає. Тому що немає відомостей про користувача, який сплачує рахунок. В ідеалі, чоловік між засіданнями мав прийти до сервісного центру та зареєструватися як контрактний користувач. Тим самим він би позбавив компанію головного аргументу у суді. Але він цього чомусь не зробив, тому у червні 2016 року судді Апеляційного суду Києва вирішили, що вони нічого в рішенні змінювати не будуть.

Але «не на того напали» - чоловік вирішив боротися та подав скаргу на той час у Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ. Але у червня 2017 року судді не знайшли порушень у рішеннях своїх колег. Тому у поверненні 16 грн на рахунок і виплаті 1,2 млн грн чоловікові остаточно відмовили.

У Lifecell розповіли, як змінити оператора, зберігши номер та код

В період перебоїв зі зв’язком підвищується актуальність послуги Mobile Number Portability (MNP). Вона передбачає перенесення номера до іншого оператора зі збереженням повного номера, включно з кодом. Це можна робити 1 раз у 30 календарних днів без обмежень у кількості. 

Щоб перенести свій номер до мережі lifecell, зверніться для оформлення заявки через інтерактивну форму на офіційному вебсайті або зателефонуйте на номер 0 800 202222. У заяві на перенесення номера необхідно зазначити:

  • абонентський номер, перенесення якого потрібно;
  • Ім’я фізичної особи або повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України. Уповноважена особа абонента - юридичної особи повинна пред’явити оригінал документа, що підтверджує повноваження на здійснення перенесення абонентського номера такої юридичної особи. Важливо зазначити, що назва клієнта має повністю співпадати з найменуванням, зазначеним у договорі з оператором-донором.

Інформатор писав, що чоловік поповнив рахунок lifecell на понад 4 тисячі гривень і йому вимкнули номер.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.