У компанії зазначили, що зараз доступна лише функція голосового зв'язку, інші послуги будуть відновлені протягом доби
В Україні після глобального збою частково запрацювала мережа мобільного оператору Київстар. Зазначається, що компанія провела перезапуск мережі. Для того аби вона запрацювала, варто відключитися та підключитись до неї знову, або ж просто включити та виключити авіарежим.
Цю інформацію підтверджують українці в інтернеті. Багато з них уточнюють, що можуть приймати тільки вхідні дзвінки.
Пресслужба Київстару офіційно прокоментувала ситуацію. За даними, які вона надала, наразі відомо, що абоненти можуть скористуватись лише голосовим зв'язком.
"Київстар" розпочав відновлення зв'язку по всій Україні. Спеціалісти розпочали включення голосового зв'язку по всій Україні. Відновлення відбуватиметься поступово, тому до кінця дня ще можливі складнощі. У випадку складнощів рекомендують перезавантажити телефони та відключити послугу VoLTE (в налаштуваннях телефону). Наразі фахівці компанії працюють над відновленням послуг передачі даних і SMS, і ми сподіваємося, що вони також будуть відновлені протягом доби", - заявили у компанії.
Деякі користувачі зі всіх кутків України розповідають, що вони поки що не можуть здійснити вихідні виклики. Мобільний інтернет також недоступний. Натомість, інші українці пишуть, що зв'язок доступний, але інтернет досі не працює.
За даними опитування телеграм-каналу "Украина сейчас", після перезавантаження мережі, у користувачів "Київстар" здебільшого не працює.
Як зʼясував Інформатор, деяким користувачам у Києві вдалося близько 18:00 зареєструватися в мережі Київстар. При цьому частина з них навіть зробили тестові дзвінки. На Оболоні та Виноградарі кількість вдалих з'єднань із мережею Київстар – мінімальна.
При цьому більшості з них додзвонитися поки що складно. Дається взнаки чи завантаженість мережі або те, що ще не всі служби працюють. Також на цей час все ще не працює LTE (4G).
Новина доповнюється
Президент компанії "Київстар" Олександр Комаров розповів у інтерв'ю журналу Forbes, що 12 грудня о 5:26 вівторка почались збої у мережі. О 6:30 ранку фахівці Київстару зрозуміли, що на підприємство було здійснено надпотужну хакерську атаку на ядро мережі та її інфраструктуру.
"Усі фокуси компанії були спрямовані на відновлення мережі, яка почала працювати з великими перебоями. Усе це створило неймовірну кількість аномалій у цих системах. І все, що відбувалося з ранку, просто від неї відволікало, ніж намагалося дійсно покласти радіомережу компанії", - наголосив Комаров.
Він також додав, що рішення про вимкнення системи приймалось в реальному часі. Її вирішили відімкнути від живлення через те, що хакери завдавали все більшого руйнування щосекунди.
"Коли ви розумієте, що у вас незачинений периметр компанії й вам потрібно його зачинити, тому що кожна хвилина — це ще більше руйнувань. Це було необхідно зробити, щоб зменшити вплив, але він і так був великим, і є досить великим", — акцентував Комаров.
Щодо відновлення та їх строків, Олександр Комаров зазначив, що у компанії є два сценарії: базовий і оптимістичний. За його словами, компанія вже встигла відновити фіксований інтернет для бази домашнього інтернету. Він не зміг назвати термінів, однак обіцяв, що 13 грудня відновиться мобільний зв'язок, що врешті й сталось сьогодні.
"З мобільними послугами трохи важче. З одного боку, системи відновлюються, з іншого боку — компанія обмежена ресурсом, тому що будь-які підключення до мережі роблять не автоматично, а вручну через відповідну перевірку. Саме тому Комаров не дає жодних гарантій".
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте в нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатись на канал у Viber можна тут.