Поки ринок пального готується до турбулентності, це стає ще одним аргументом на користь електрифікації, проте з 1 січня електромобілі теж подорожчають через повернення ПДВ при купівлі
Експерти Інституту досліджень авторинку спільно з аналітичною агенцією «НафтоРинок» розібралися, наскільки суттєвим буде податковий тиск і як це вплине на цінники на АЗС для кінцевого споживача.
Як зазначив Олександр Сіренко, аналітик агенції "НафтоРинок", з 1 січня 2026 року в Україні відбудеться чергове зростання податків на пальне, зокрема акцизу. Якщо перевести зміни у цифри (за поточного курсу 49,5 грн/євро), картина виглядає так:
На думку експерта, найбільші зміни стосуватимуться саме дизпального: плюс 38,1 євро на 1000 л, що при розмитненні додасть понад 2 гривні на літрі. Щодо того, як це вплине на роздрібні ціни, є два варіанти розвитку подій:
“Поки ринок пального готується до турбулентності, це стає ще одним аргументом на користь електрифікації. Так, з 1 січня електромобілі теж подорожчають через повернення ПДВ при купівлі. Проте вартість їхньої експлуатації залишається стабільно низькою. На тлі того, що дизель — основне пальне для комерції та далеких подорожей — отримає найбільше податкове навантаження (+2,26 грн/л), «електричка» остаточно закріплює за собою статус найвигіднішого транспорту для гаманця, навіть якщо вхідний квиток у цей клуб стане дорожчим”, - каже Олександр Сіренко.
Як повідомляв Інформатор, пальне мало б подорожчати на кілька гривень з Нового року через підвищення акцизів, але цього не станеться — такий несподіваний прогноз дав Леонід Косянчук, президент Асоціації операторів ринку нафтопродуктів та гендиректор мережі SunOil. Експерт розповів, чому преміальні АЗС роздають знижки по 5-6 гривень, коли дискаунтери продають дизель на 8-9 гривень дешевше, і що насправді врятує український паливний ринок від колапсу цієї зими. Оператори ринку бояться підвищувати ціни, а мертвий сезон врятує гаманці водіїв.