Головна
Бізнес
Медіаринок
19:09, 25 Листопада
Информатор UA

Интро

Бізнесмен зазвичай зацікавлений, щоб його бізнес був затребуваним, прибутковим, захищеним. В українських реаліях це зазвичай має два наслідки: по-перше, бізнесмен починає займатися політикою (інакше політики рано чи пізно займуться бізнесменом), а по-друге, купує собі телеканал (а краще – два чи три). Причин тому кілька, і всі вони лежать в одній площині – в Україні не ставши олігархом, навряд чи розвинеш свій бізнес і навряд чи збережеш його, вивівши на мільйонний режим прибутковості. Інформатор зібрав відомості про нинішніх фактичних власників найпопулярніших телеканалів у країні. І знаючи ці відомості, цілком можна усвідомити і рівень впливовості цих людей, і те, який порядок денний – через «свої» медіа – вони пропонуватимуть усій країні. Півтора роки тому дослідники USAID-Internews попросили українців назвати три телеканали, новини на яких вони дивляться найчастіше. Беззаперечним лідером рейтингу виявився "1+1" (63%), за ним із великим відривом "Інтер" (41%), далі ICTV (32%), "Україна" (28%), СТБ (26%) та "Новий" канал" (13%). Інші канали сумарно зібрали менше 5% аудиторії. Про це повідомило видання The Insider. Як повідомляється, всі популярні телеканали України (інформаційні та розважальні) та більшість популярних соціально-політичних онлайн-медіа належать лише декільком великим монополістам. І це лише підтверджує тезу, що український телебізнес – засіб захисту основного бізнесу чи інструмент торгівлі з представниками влади.  Стиль інфотейнмент: кому "плюс", а кому і "мінус"   Ігор Коломойський, Ігор Суркіс Голвним співвласником холдингу "1+1" наразі є бізнесмен Ігор Коломойський. Але варто зазначити, що через ланцюжок офшорних компаній 24,66% усіх акцій "Студії 1+1" володіє Оксана Марченко (дружина проросійського політика Віктора Медведчука). А також міноритарною часткою у холдингу "1+1" володіє київський бізнесмен Ігор Суркіс. Це телеканали:  "1+1" "2+2" "ТЕТ" "ПлюсПлюс" "1+1 International" УНІАН ТВ "Бігуді" Оскільки прихід до влади в країні шоумена Володимира Зеленського багато в чому був зумовлений популярністю серіалу "Слуга народу", який неодноразово транслювали "плюси", то можна сказати, що президентом Зеленського за великим рахунком зробив медіа-холдинг Коломойського-Медведчука-Суркіса. Розважаючи промивати мізки – приблизно так можна охарактеризувати метод, який застосовують телеканали холдингу "1+1". Їх коник - інфотейнмент. Тобто максимально легко і максимально цікаво про складні речі та події. У багатьох телепроектів «плюсів» перша роль приділяється не суті інформації, а тому, хто, як і в яких декораціях її повідомляє - оформленню. У результаті сенсація роздмухується з рядових подій, часом пересмикується або перебрехується контекст події. Мета – викликати у глядачів емоції потрібного забарвлення. Новинки в стилі "вбили-з'їли-закопали" превалюють над серйозною інформацією, але незмінно зберігають на високому рівні глядацький інтерес до будь-якого контенту.  Медіаекспертка Оксана Красовська впевнена, що це допомагає просувати потрібну власникам каналу картину світу, і фактично спотворює для глядачів "плюсів" реальність. "У своєму блоці новин "1+1" важливі теми часом перемішує з наполовину вигаданими історіями, додає криваві подробиці або створює надмірно тривожний фон", - пояснює Красовська.   "Зоряний конгломерат" зятя Кучми   Віктор Пінчук StarLightMedia фактично контролює бізнесмен Віктор Пінчук (серед власників акцій також вказано Олену Пінчук – доньку другого президента України Леоніда Кучми). Це телеканали: ICTV ICTV Ukraine СТБ "Новий канал" "От ТВ" М1 та М2.  Всі ці канали так чи інакше розважають глядача – просто використовують різні телеформати: талант-шоу, реаліті-шоу, музичні шоу та репортажні шоу різної тематики. Оскільки Пінчук завжди прагнув ужитися з будь-якою владою, що діє в країні, то і зараз на його каналах немає явної критики "слуг народу", як немає і сюжетів, взятих з наративів Офісу Президента. Натомість багато поп-музики, гумористичних шоу та деякі принципи інфотейнменту у телепродуктах. "У новинах ні про кого не говорять погано, сюжети комплементарні до всіх: і влади, і до опозиції. У передвиборчий період на каналах Пінчука давали доступ до ресурсів для всіх сильних кандидатів. Ця рівно віддаленість від конкурентів дозволила йому порозумітися з президентом Зеленським", – припустила медіа-експертка Оксана Красовська. Коридорами StarLightMedia у 2019 році ходили затяті чутки, що його незабаром придбає Віктор Медведчук, проте жодних доказів цього так і не з'явилося. І, зважаючи на все, вже не з'явиться. Президент, кондитер, медіа-магнат – що в минулому, а що в майбутньому   Петро Порошенко Петро Порошенко не став чекати, поки РНБО чи Печерський суд, чи Кабмін, чи АМКУ чи ще якась держустанова внесе його до списку олігархів на підставі Закону про олігархів. І легким рухом руки Порошенко позбувся разом своїх медіа-активів. Він продав корпоративні права на телеканали "Прямий" та "5 канал" новому медіахолдингу "Вільні медіа", який створили медійники цих каналів – те, що раніше називалося "трудові колективи". "Минулої п'ятниці ми створили новий медіа-холдинг "Вільні медіа". Власниками холдингу є медійники, журналісти, громадські діячі та опозиційні депутати, які були журналістами... Медіа-холдинг "Вільні медіа" набув 100% корпоративних прав у телеканалах "5 канал" і "Прямий", - йдеться у спеціальній спільній заяві телеканалів "Прямий" і "5 канал". Втім, фактичний вплив на інформаційний порядок денний цих телеканалів п'ятий Президент явно зберіг. Ну, хоча б тому, що більшість із нових співвласників нового медіа-холдингу є політичними однодумцями Порошенка і активістами або симпатиками його партії "Європейська солідарність". Можливо, саме з цієї причини цієї осені різко почастішало присутність п'ятого Президента в ефірі обох каналів.  Коли розсварилися Рінат Леонідович та Володимир Олександрович   Рінат Ахметов Офіційно найбагатша людина в країні Рінат Ахметов офіційно володіє компанією "Систем Кепітал Менеджмент", до складу до якої входить телевізійний холдинг "Медіа Група Україна". Він об'єднує: телеканал "Україна", інформаційний канал "Україна 24" (на сьогодні лідер у рейтингах інформаційних каналів країни), "НЛО ТВ", "Індиго TV", спортивні канали "Футбол 1", "Футбол 2" та "Футбол 3",  міжнародні канали Ukraine-1, Ukraine-2,  регіональні "Донбас", "34 канал" та "Сігма".  Донедавна редакційна політика телехолдингу була повністю лояльною до всіх представників правлячої команди "слуг". Але влітку стався розбрат. І вже з початку осені тональність у програмах каналів "Медіа Група Україна" стосовно влади стала прохолодною, а тепер зовсім холодною. Президентська партія "Слуга народу" навіть оголосила бойкот каналам Ріната Леонідовича. Мовляв, сопартійці Володимира Олександровича не приходитимуть у ток-шоу на канали МДУ, оскільки там стало багато огульної критики та мало можливості для популяризації успіхів влади, а ще, мовляв, суцільний "шантаж держави та суспільства в ефірі програм" і це порушує робочий ритм монобільшості. У відповідь "Медіа Група Україна" опублікувала свою позицію. Член Наглядової ради холдингу Дмитро Бєлянський назвав бойкот з боку влади відповіддю на резонансну програму "Свобода слова із Савіком Шустером", під час якої обговорювали скандал із так званим "Вагнергейтом" та дії представників Президента, які фактично спецоперацію поставили під удар української розвідки, що. У Савіка Шустера також прокоментували рішення про бойкот "слуг". Колектив програми "Свобода слова Савіка Шустера" приєднується до позиції "Медіа Групи Україна". Відмова представників влади брати участь в ефірах найрейтинговіших телеканалів країни не покращує ситуацію зі свободою слова в Україні. Редакція Савіка Шустера вже не вперше з цим стикається. За президентства Віктора Януковича програму намагалися закрити, за Петра Порошенка Савіка Шустера позбавили дозволу на роботу в Україні Олігарх Ігор Коломойський знімав програму з ефіру за кілька секунд до початку Незважаючи на те, що зараз в Україні при владі нове покоління політиків, методи взаємодії з медіа залишаються старими…", - повідомляється на офіційній сторінці програми у соцмережах. "Інтер" змінює власників, але не змінюється сам   Дмитро Фірташ та Сергій Льовочкін Колись суперпопулярний в Україні, а нині просто – міцний середнячок телеканал "Інтер" входить у великий конгломерат Inter Media Group. Окрім телеканалу "Інтер", там є ще: "Кіно-ТВ" (телеканал "Enter-фільм"), "Музика-ТВ" (телеканал "Піксель"), К1 і К2, "Мега", НТН Zoom Колись головним власником акцій цих Inter Media Group був російський Газпром та Компартія України (нині заборонена партія). Очевидно, це диктувало редакційну політику програм "Інтера". Зараз серед головних співвласників олігарх-втікач Дмитро Фірташ (який у 2021 році заявив, що позбувся акцій IMG) і нардеп від ОПЗЖ Сергій Льовочкін, і тональність випусків новин залишилася практично незмінною. Але оскільки країна всерйоз змінилася, то й популярність телепродукту значно знизилася. У фарватері інформполітики "Інтера" йде телеканал "НАШ", що належить проросійському політику Євгену Мураєву.     Євген Мураєв Після закриття телеканалів групи Віктора Медведчука (112, NesOne та ZIK), аудиторія із закритих каналів частково перекочувала на ще нещодавно малопопулярний "НАШ", і тому Мураєв зараз цілком може претендувати на лаври впливового телевізійного бізнесмена. Львівський лоск та "Люкс" сімейства Садових   Андрій Садовий Телерадіокоманія "Люкс", підрозділом якої є інформаційний телеканал "24 канал" оформлена на громадянку Катерину Кіт-Садову (у неї 80% акцій компанії). Супутниця життя львівського градоначальника Андрія Садового не надто вникає в редакційну політику "24 каналу". Але сам він – частий гість у будівлі на розі Володимирської та Толстого (де розташований канал). Оскільки Андрій Іванович досі не втрачає надії стати ближчим до Володимира Олександровича, то й тональність сюжетів у програмах каналу відповідна: комплементарна Банковій, критична до тих, кого Зеленський вважає суперниками. Невеликий, але гарячий, як чашка кави   Іван Жеваго і Лариса Княжицька Ще один інформаційний канал, який має непогані рейтинги, і останнім часом критично налаштований до чинної влади - еспресо TV. Власниками каналу на сьогодні заявлені: Лариса Княжицька (дружина народного депутата Миколи Княжицького) та Іван Жеваго (сина бізнесмена та екс-нардепа Костянтина Жеваго). Важливо зазначити, що народний депутат III–VIII скликань та банкір Костянтин Жеваго зараз має статус підозрюваного та оголошено у розшук. Сітка мовлення Еспресо TV включає, в основному, ток-шоу та інтерв'ю суспільно-політичної тематики. Оскільки неофіційно канал також близький і до орбіти впливу недавнього міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, то у своїй редакційній політиці прагне помірно опозиційної критики чинної влади. Але нині що далі, то такої критики в ефірі більше.   Державні телеканали І все ж таки є в Україні телеканали, які не належать бізнесменам. Це державні UA:Перший та телеканал "Дом".  UA:Перший, який до 2015 року ви могли знати як "Перший національний", а ще раніше — як УТ та УТ-1, працює у складі Національної телерадіокомпанії України. На 2021 рік фінансування каналу становить понад 2 мільярди гривень.  Ще один державний телеканал - повністю російськомовний "Дом", створений для мешканців окупованих територій Донецької, Луганської областей та Криму. Бюджет телеканалу на 2021 рік становив близько 300 мільйонів гривень. "Дом" також має свою міжнародну версію під назвою UATV.    Замість фінальних титрів… Протистояння Офісу Президента (ОП) і кількох медіамагнатів останнім часом стає більш жорстким. ОП наполегливо намагається представити населенню свої спроби взяти під контроль ЗМІ в Україні як антиолігархічну епопею (чим звичайно ж не є). Для цього ухвалюються рішення РНБО, складаються деякі проекти законів, Кабмін навіть приймає цілий План заходів щодо протидії вітчизняним олігархам. Але рейтинги чинної влади, що впали, дали новий напрямок актуальному порядку денному в українських медіа. І вже можна зробити висновок, що вся ця антиолігархічна боротьба набридла головним учасникам сюжету. Телеграм-канал "Член РНБО" вловив цю тенденцію і посилаючись на свої джерела повідомляє про створення широкого медіафронту, мета якого зрозуміла, як день: реванш, який призведе до зміни перших осіб у країні. "Ахметов, Порошенко та Фіала фактично заснували консорціум з відкритим реєстром учасників. Медведчук-Новинський не в ділі, але в частці - за умовчанням. Роль політичного координатора не без задоволення готовий взяти на себе Арсен Борисович. Пунктом один у план-реванші стоїть завдання - качнути Першого Інформаційне шоу щодня Скандали, інтриги, розслідування в режимі нон-стоп Єрмак - тема вічна, як Карфаген, який має бути зруйнований, але не всі пряники тільки йому. Кирилові Владленовичу (Тимошенку - ред.) приготуватися - Велике будівництво мало стати Томосом, а має шанси стати тухесом", - повідомляє канал. І всі ці події явно оживлять українську медіапалітру зими, що наближається, яскравим шоу політичної боротьби. Вкотре – за владу. Як повідомляв Інформатор, 5 листопада президент Володимир Зеленський підписав Закон «Про запобігання загрозам національній безпеці, пов'язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну чи політичну вагу в суспільному житті (олігархів)». Нагадаємо, омбудсмен Людмила Денісова заявила, що закон про олігархів Зеленського суперечить Конституції та порушує права людини.  Крім того, семеро українців увійшли до списку Forbes. Серед них Ахметов, Порошенко та Пінчук.  Також Інформатор повідомляв основні дані, які потрібно знати про законопроект про олігархів , і як в Україні стежитимуть за їхніми контактами . Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері стежте на нашому Telegram-каналі  Інформатор Live . Підписатися на канал у Viber можна тут .  

Ахметов, Коломойський, Порошенко та компанія: хто контролює уми українців через телеканали

Читать на русском

І чому український олігарх не може існувати без свого телеканалу

Читать на русском
Ахметов, Коломойський, Порошенко та компанія: хто контролює уми українців через телеканали

І чому український олігарх не може існувати без свого телеканалу

Бізнесмен зазвичай зацікавлений, щоб його бізнес був затребуваним, прибутковим, захищеним. В українських реаліях це зазвичай має два наслідки: по-перше, бізнесмен починає займатися політикою (інакше політики рано чи пізно займуться бізнесменом), а по-друге, купує собі телеканал (а краще – два чи три). Причин тому кілька, і всі вони лежать в одній площині – в Україні не ставши олігархом, навряд чи розвинеш свій бізнес і навряд чи збережеш його, вивівши на мільйонний режим прибутковості.

Інформатор зібрав відомості про нинішніх фактичних власників найпопулярніших телеканалів у країні. І знаючи ці відомості, цілком можна усвідомити і рівень впливовості цих людей, і те, який порядок денний – через «свої» медіа – вони пропонуватимуть усій країні.

Півтора роки тому дослідники USAID-Internews попросили українців назвати три телеканали, новини на яких вони дивляться найчастіше. Беззаперечним лідером рейтингу виявився "1+1" (63%), за ним із великим відривом "Інтер" (41%), далі ICTV (32%), "Україна" (28%), СТБ (26%) та "Новий" канал" (13%). Інші канали сумарно зібрали менше 5% аудиторії.

Про це повідомило видання The Insider. Як повідомляється, всі популярні телеканали України (інформаційні та розважальні) та більшість популярних соціально-політичних онлайн-медіа належать лише декільком великим монополістам. І це лише підтверджує тезу, що український телебізнес – засіб захисту основного бізнесу чи інструмент торгівлі з представниками влади. 

Стиль інфотейнмент: кому "плюс", а кому і "мінус"

 

Коломойский и Суркис

Ігор Коломойський, Ігор Суркіс

Голвним співвласником холдингу "1+1" наразі є бізнесмен Ігор Коломойський. Але варто зазначити, що через ланцюжок офшорних компаній 24,66% усіх акцій "Студії 1+1" володіє Оксана Марченко (дружина проросійського політика Віктора Медведчука). А також міноритарною часткою у холдингу "1+1" володіє київський бізнесмен Ігор Суркіс.

Це телеканали: 

  • "1+1"
  • "2+2"
  • "ТЕТ"
  • "ПлюсПлюс"
  • "1+1 International"
  • УНІАН ТВ
  • "Бігуді"

Оскільки прихід до влади в країні шоумена Володимира Зеленського багато в чому був зумовлений популярністю серіалу "Слуга народу", який неодноразово транслювали "плюси", то можна сказати, що президентом Зеленського за великим рахунком зробив медіа-холдинг Коломойського-Медведчука-Суркіса.

Розважаючи промивати мізки – приблизно так можна охарактеризувати метод, який застосовують телеканали холдингу "1+1". Їх коник - інфотейнмент. Тобто максимально легко і максимально цікаво про складні речі та події. У багатьох телепроектів «плюсів» перша роль приділяється не суті інформації, а тому, хто, як і в яких декораціях її повідомляє - оформленню. У результаті сенсація роздмухується з рядових подій, часом пересмикується або перебрехується контекст події. Мета – викликати у глядачів емоції потрібного забарвлення. Новинки в стилі "вбили-з'їли-закопали" превалюють над серйозною інформацією, але незмінно зберігають на високому рівні глядацький інтерес до будь-якого контенту. 

Медіаекспертка Оксана Красовська впевнена, що це допомагає просувати потрібну власникам каналу картину світу, і фактично спотворює для глядачів "плюсів" реальність.

"У своєму блоці новин "1+1" важливі теми часом перемішує з наполовину вигаданими історіями, додає криваві подробиці або створює надмірно тривожний фон", - пояснює Красовська.

 

"Зоряний конгломерат" зятя Кучми

 

Виктор Пинчук

Віктор Пінчук

StarLightMedia фактично контролює бізнесмен Віктор Пінчук (серед власників акцій також вказано Олену Пінчук – доньку другого президента України Леоніда Кучми).

Це телеканали:

  • ICTV
  • ICTV Ukraine
  • СТБ
  • "Новий канал"
  • "От ТВ"
  • М1 та М2. 

Всі ці канали так чи інакше розважають глядача – просто використовують різні телеформати: талант-шоу, реаліті-шоу, музичні шоу та репортажні шоу різної тематики.

Оскільки Пінчук завжди прагнув ужитися з будь-якою владою, що діє в країні, то і зараз на його каналах немає явної критики "слуг народу", як немає і сюжетів, взятих з наративів Офісу Президента. Натомість багато поп-музики, гумористичних шоу та деякі принципи інфотейнменту у телепродуктах.

"У новинах ні про кого не говорять погано, сюжети комплементарні до всіх: і влади, і до опозиції. У передвиборчий період на каналах Пінчука давали доступ до ресурсів для всіх сильних кандидатів. Ця рівно віддаленість від конкурентів дозволила йому порозумітися з президентом Зеленським", – припустила медіа-експертка Оксана Красовська.

Коридорами StarLightMedia у 2019 році ходили затяті чутки, що його незабаром придбає Віктор Медведчук, проте жодних доказів цього так і не з'явилося. І, зважаючи на все, вже не з'явиться.

Президент, кондитер, медіа-магнат – що в минулому, а що в майбутньому

 

Петр Порошенко
Петро Порошенко

Петро Порошенко не став чекати, поки РНБО чи Печерський суд, чи Кабмін, чи АМКУ чи ще якась держустанова внесе його до списку олігархів на підставі Закону про олігархів. І легким рухом руки Порошенко позбувся разом своїх медіа-активів. Він продав корпоративні права на телеканали "Прямий" та "5 канал" новому медіахолдингу "Вільні медіа", який створили медійники цих каналів – те, що раніше називалося "трудові колективи".

"Минулої п'ятниці ми створили новий медіа-холдинг "Вільні медіа". Власниками холдингу є медійники, журналісти, громадські діячі та опозиційні депутати, які були журналістами... Медіа-холдинг "Вільні медіа" набув 100% корпоративних прав у телеканалах "5 канал" і "Прямий", - йдеться у спеціальній спільній заяві телеканалів "Прямий" і "5 канал".

Втім, фактичний вплив на інформаційний порядок денний цих телеканалів п'ятий Президент явно зберіг. Ну, хоча б тому, що більшість із нових співвласників нового медіа-холдингу є політичними однодумцями Порошенка і активістами або симпатиками його партії "Європейська солідарність". Можливо, саме з цієї причини цієї осені різко почастішало присутність п'ятого Президента в ефірі обох каналів. 

Коли розсварилися Рінат Леонідович та Володимир Олександрович

 

Ринат Ахметов

Рінат Ахметов

Офіційно найбагатша людина в країні Рінат Ахметов офіційно володіє компанією "Систем Кепітал Менеджмент", до складу до якої входить телевізійний холдинг "Медіа Група Україна". Він об'єднує:

  • телеканал "Україна",
  • інформаційний канал "Україна 24" (на сьогодні лідер у рейтингах інформаційних каналів країни),
  • "НЛО ТВ",
  • "Індиго TV",
  • спортивні канали "Футбол 1", "Футбол 2" та "Футбол 3", 
  • міжнародні канали Ukraine-1, Ukraine-2, 
  • регіональні "Донбас", "34 канал" та "Сігма". 

Донедавна редакційна політика телехолдингу була повністю лояльною до всіх представників правлячої команди "слуг". Але влітку стався розбрат. І вже з початку осені тональність у програмах каналів "Медіа Група Україна" стосовно влади стала прохолодною, а тепер зовсім холодною.

Президентська партія "Слуга народу" навіть оголосила бойкот каналам Ріната Леонідовича. Мовляв, сопартійці Володимира Олександровича не приходитимуть у ток-шоу на канали МДУ, оскільки там стало багато огульної критики та мало можливості для популяризації успіхів влади, а ще, мовляв, суцільний "шантаж держави та суспільства в ефірі програм" і це порушує робочий ритм монобільшості.

У відповідь "Медіа Група Україна" опублікувала свою позицію. Член Наглядової ради холдингу Дмитро Бєлянський назвав бойкот з боку влади відповіддю на резонансну програму "Свобода слова із Савіком Шустером", під час якої обговорювали скандал із так званим "Вагнергейтом" та дії представників Президента, які фактично спецоперацію поставили під удар української розвідки, що.

У Савіка Шустера також прокоментували рішення про бойкот "слуг".

Колектив програми "Свобода слова Савіка Шустера" приєднується до позиції "Медіа Групи Україна". Відмова представників влади брати участь в ефірах найрейтинговіших телеканалів країни не покращує ситуацію зі свободою слова в Україні.

Редакція Савіка Шустера вже не вперше з цим стикається. За президентства Віктора Януковича програму намагалися закрити, за Петра Порошенка Савіка Шустера позбавили дозволу на роботу в Україні Олігарх Ігор Коломойський знімав програму з ефіру за кілька секунд до початку Незважаючи на те, що зараз в Україні при владі нове покоління політиків, методи взаємодії з медіа залишаються старими…", - повідомляється на офіційній сторінці програми у соцмережах.

"Інтер" змінює власників, але не змінюється сам

 

Дмитрий Фирташ и Сергей Лёвочкин

Дмитро Фірташ та Сергій Льовочкін

Колись суперпопулярний в Україні, а нині просто – міцний середнячок телеканал "Інтер" входить у великий конгломерат Inter Media Group.

Окрім телеканалу "Інтер", там є ще:

  • "Кіно-ТВ" (телеканал "Enter-фільм"),
  • "Музика-ТВ" (телеканал "Піксель"),
  • К1 і К2,
  • "Мега",
  • НТН
  • Zoom

Колись головним власником акцій цих Inter Media Group був російський Газпром та Компартія України (нині заборонена партія). Очевидно, це диктувало редакційну політику програм "Інтера".

Зараз серед головних співвласників олігарх-втікач Дмитро Фірташ (який у 2021 році заявив, що позбувся акцій IMG) і нардеп від ОПЗЖ Сергій Льовочкін, і тональність випусків новин залишилася практично незмінною. Але оскільки країна всерйоз змінилася, то й популярність телепродукту значно знизилася.

У фарватері інформполітики "Інтера" йде телеканал "НАШ", що належить проросійському політику Євгену Мураєву.  

 

Евгений Мураев

Євген Мураєв

Після закриття телеканалів групи Віктора Медведчука (112, NesOne та ZIK), аудиторія із закритих каналів частково перекочувала на ще нещодавно малопопулярний "НАШ", і тому Мураєв зараз цілком може претендувати на лаври впливового телевізійного бізнесмена.

Львівський лоск та "Люкс" сімейства Садових

 

Андрей Садовой

Андрій Садовий

Телерадіокоманія "Люкс", підрозділом якої є інформаційний телеканал "24 канал" оформлена на громадянку Катерину Кіт-Садову (у неї 80% акцій компанії). Супутниця життя львівського градоначальника Андрія Садового не надто вникає в редакційну політику "24 каналу". Але сам він – частий гість у будівлі на розі Володимирської та Толстого (де розташований канал).

Оскільки Андрій Іванович досі не втрачає надії стати ближчим до Володимира Олександровича, то й тональність сюжетів у програмах каналу відповідна: комплементарна Банковій, критична до тих, кого Зеленський вважає суперниками.

Невеликий, але гарячий, як чашка кави

 

Иван Жеваго и Лариса Княжицкая

Іван Жеваго і Лариса Княжицька

Ще один інформаційний канал, який має непогані рейтинги, і останнім часом критично налаштований до чинної влади - еспресо TV. Власниками каналу на сьогодні заявлені: Лариса Княжицька (дружина народного депутата Миколи Княжицького) та Іван Жеваго (сина бізнесмена та екс-нардепа Костянтина Жеваго). Важливо зазначити, що народний депутат III–VIII скликань та банкір Костянтин Жеваго зараз має статус підозрюваного та оголошено у розшук.

Сітка мовлення Еспресо TV включає, в основному, ток-шоу та інтерв'ю суспільно-політичної тематики. Оскільки неофіційно канал також близький і до орбіти впливу недавнього міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, то у своїй редакційній політиці прагне помірно опозиційної критики чинної влади. Але нині що далі, то такої критики в ефірі більше.

 

Державні телеканали

І все ж таки є в Україні телеканали, які не належать бізнесменам. Це державні UA:Перший та телеканал "Дом". 

UA:Перший, який до 2015 року ви могли знати як "Перший національний", а ще раніше — як УТ та УТ-1, працює у складі Національної телерадіокомпанії України. На 2021 рік фінансування каналу становить понад 2 мільярди гривень. 

Ще один державний телеканал - повністю російськомовний "Дом", створений для мешканців окупованих територій Донецької, Луганської областей та Криму. Бюджет телеканалу на 2021 рік становив близько 300 мільйонів гривень. "Дом" також має свою міжнародну версію під назвою UATV. 

 

Замість фінальних титрів…

Протистояння Офісу Президента (ОП) і кількох медіамагнатів останнім часом стає більш жорстким. ОП наполегливо намагається представити населенню свої спроби взяти під контроль ЗМІ в Україні як антиолігархічну епопею (чим звичайно ж не є). Для цього ухвалюються рішення РНБО, складаються деякі проекти законів, Кабмін навіть приймає цілий План заходів щодо протидії вітчизняним олігархам.

Але рейтинги чинної влади, що впали, дали новий напрямок актуальному порядку денному в українських медіа. І вже можна зробити висновок, що вся ця антиолігархічна боротьба набридла головним учасникам сюжету.

Телеграм-канал "Член РНБО" вловив цю тенденцію і посилаючись на свої джерела повідомляє про створення широкого медіафронту, мета якого зрозуміла, як день: реванш, який призведе до зміни перших осіб у країні.

"Ахметов, Порошенко та Фіала фактично заснували консорціум з відкритим реєстром учасників. Медведчук-Новинський не в ділі, але в частці - за умовчанням. Роль політичного координатора не без задоволення готовий взяти на себе Арсен Борисович.

Пунктом один у план-реванші стоїть завдання - качнути Першого

Інформаційне шоу щодня Скандали, інтриги, розслідування в режимі нон-стоп Єрмак - тема вічна, як Карфаген, який має бути зруйнований, але не всі пряники тільки йому. Кирилові Владленовичу (Тимошенку - ред.) приготуватися - Велике будівництво мало стати Томосом, а має шанси стати тухесом", - повідомляє канал.

І всі ці події явно оживлять українську медіапалітру зими, що наближається, яскравим шоу політичної боротьби. Вкотре – за владу.

Як повідомляв Інформатор, 5 листопада президент Володимир Зеленський підписав Закон «Про запобігання загрозам національній безпеці, пов'язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну чи політичну вагу в суспільному житті (олігархів)».

Нагадаємо, омбудсмен Людмила Денісова заявила, що закон про олігархів Зеленського суперечить Конституції та порушує права людини. 

Крім того, семеро українців увійшли до списку Forbes. Серед них Ахметов, Порошенко та Пінчук. 

Також Інформатор повідомляв основні дані, які потрібно знати про законопроект про олігархів , і як в Україні стежитимуть за їхніми контактами .

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері стежте на нашому Telegram-каналі  Інформатор Live . Підписатися на канал у Viber можна тут .

 

ФОТОРЕПОРТАЖІ

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.