Знову про біоетанол: Кабмін прийняв важливе рішення щодо якості пального

Новий регламент визначає чіткі правила та вимоги до виробництва, умов обігу, маркування та контролю якості палив із підвищеним вмістом біокомпонентів - біодизелю або біоетанолу

Автомобіль Фото: Інформатор
Автомобіль Фото: Інформатор

На українському ринку біопалива відбулися важливі зміни – Кабінет Міністрів України 20 листопада схвалив новий Технічний регламент щодо вимог до палив моторних альтернативних.

«Прийнятий Урядом Технічний регламент розроблений командою Держенергоефективності для імплементації вимог ряду Директив Європейського Союзу, що визначають стандарти якості пального та вимоги щодо скорочення викидів парникових газів», — зазначила Голова Держенергоефективності Ганна Замазєєва.

Новий регламент визначає чіткі правила та вимоги до виробництва, умов обігу, маркування та контролю якості палив із підвищеним вмістом біокомпонентів (біодизелю або біоетанолу). Для дизельного палива це понад 7% біодизелю, для бензину — понад 10%. Дія регламенту поширюється на моторні палива зі значним вмістом біокомпонентів:

  • для бензинових двигунів — бензини з вмістом біоетанолу понад 10% і до 50% (класи E20, E30, E40, E50);
  • для дизельних двигунів — дизельні палива з вмістом метилових та/або етилових естерів понад 7% і до 30% (класи B10, B20, B30).

Голова Держенергоефективності підкреслила: «Важливо, що постанова «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до палив моторних альтернативних» набирає чинності через рік після опублікування, тобто є час повноцінно підготуватись. При цьому відповідальність за відповідність продукту встановленим нормам стає чіткою та однозначною».

Водночас дія регламенту не поширюватиметься на паливо, що використовується у державному резерві, оборонній сфері або для внутрішніх технологічних потреб виробників, якщо таке паливо не реалізується на ринку.

Новий Технічний регламент встановлює обов’язкові норми щодо:

  • забезпечення відповідності палива технічним вимогам на всіх етапах виробництва, транспортування та зберігання;
  • маркування палива відповідно до встановлених позначень;
  • обов’язкового надання споживачам паспортів якості та декларацій про відповідність на вимогу;
  • відповідності показників якості нормам, визначеним у додатках до регламенту;
  • заборони використання небезпечних присадок, у тому числі свинцю, фосфору, заліза та інших компонентів, що негативно впливають на довкілля чи роботу двигунів.

Кожна партія палива, що надходить на ринок, має супроводжуватися паспортом якості з детальною інформацією про виробника, характеристики палива, результати випробувань та граничний строк зберігання.

Регламент передбачає дворівневий підхід до оцінки відповідності:

  • Оцінка кожної партії — здійснюється виробником або імпортером із залученням призначеного органу чи внутрішнього органу виробника.
  • Оцінка серійного виробництва — проводиться призначеним органом і включає аудит виробництва, перевірку технологій, якості сировини, кваліфікації персоналу, систем контролю та документації.

За результатами оцінки видаватиметься сертифікат відповідності строком на два роки, а також передбачено планові аудити — не рідше одного разу на три місяці. Контроль за дотриманням вимог регламенту здійснюватимуть органи державного ринкового нагляду. Суб’єкти господарювання будуть зобов’язані надавати технічну документацію для перевірки на вимогу контролюючих органів.

«Упровадження цього регламенту — це крок до сильнішого, екологічно відповідального ринку, меншої залежності від імпортних нафтопродуктів і послідовного виконання міжнародних зобов’язань України за Угодою про асоціацію з ЄС», — наголосила Ганна Замазєєва.

Як повідомляв Інформатор, у червні 2024 року Верховна Рада ухвалила внесений до неї ще у 2020 році закон №3769-IX, яким передбачається, що з місць оптової та роздрібної торгівлі паливом бензини з октановим числом нижче ніж 98 мають відпускатися із вмістом 5% біоетанолу. Норма набрала чинності з 1 травня 2025 року. У червні 2025 ВР відклала встановлення штрафної відповідальності для АЗС і оптових реалізаторів палив за недодавання 5% біоетанолу до бензину на 1 січня 2026 року.

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити