Співачка Анастасія Приходько мала виступити 6 жовтня в Кишиневі, втім слоган на афіші не дарма привернув увагу спецслужб
Вже цієї неділі, 20 жовтня, в Молдові пройде загальнонаціональний референдум щодо того, чи має країна внести зміни до Конституції та включити бажання громадян щодо членства в ЄС, щоб запобігти можливим спробам майбутніх урядів змінити курс із проєвропейського. Чинний президент Майя Санду агітує за підтримку референдуму. Через це російська ФСБ та агентура активізувала спроби зіштовхнути лобами молдаван. В епіцентрі скандалу опинилась українська співачка Анастасія Приходько.
Ще 6 жовтня вона мала відіграти концерт в столиці Молдови, Кишиневі. У соцмережах, на зупинках громадського транспорту та інших публічних місцях з’явилися афіші з провокативним слоганом NU EC (yes). На тлі референдуму та категоричної позиції Приходько проти цінностей та структури в цілому Європейського Союзу, цей напис читається як "Ні Європейському Союзу (так)".
В матеріалі видання The New York Times на цю тему пишуть: начальник національної поліції Молдови Віорел Чернаутян був стривожений, побачивши, що столиця його країни обклеєна плакатами з афішею української співачки.
"Плакати не мали нічого спільного зі співачкою, сказав він (Віорел Чернаутян. – Ред.) в інтерв'ю, а були частиною "великої психологічної операції", спрямованої Росією, щоб зірвати референдум, який буде проведений одночасно з президентськими виборами. Пан Чернаутян сказав, що вважає операцію рукою Ілана Шора, молдавського олігарха-втікача, який переховувався в Москві, посилаючись на докази, якими він не поділився, що люди, які замовили плакати, були пов’язані з магнатом", – пише The New York Times.
Втім, що цікаве - аналогічна афіша й досі (!!!) є на офіційному сайті Анастасії Приходько. Тобто, вона і її команда узгоджували це. В матеріалі йдеться, що прессекретар співачки Кирило Савченко повідомив – концерт у Кишиневі був запланований, але зараз його скасовано. Від подальших коментарів він відмовився.
Сама ж Приходько тему афіш та скасований концерт в Молдові не коментувала. Вона гастролювала містами України. Втім, напередодні, в липні, вона опублікувала шестихвилинне відео, в якому відкрито висловилась проти ЄС.
"Я проти того, щоб бути в Європейському Союзі. Поясню, чому: усі ці яхти-заводи-параходи, які будувалися в Європейському Союзі, вони почнуть будуватися у нас. Стосовно цього люди почнуть приїздити, їхні фахівці, які розуміються на цьому обладнанні й будуть працювати в нас. А де будемо працювати ми?... Я не хочу євро взагалі, мене дуже влаштовує моя гривня. І я не хочу сієсти. Я не хочу, щоб посеред білого дня, коли я хочу купити щось в магазині, він був зачинений на 2-3 години. Це когось взагалі цікавить? Ну, я проти", – заявила тоді Приходько.
@prykhodko_1 Референдум та ЄС!
♬ оригінальний звук - Приходько
Невідомо, чи скористалися цим росіяни та таким чином підставили Приходько. Бо хтось ж запропонував саме такий макет афіші, який, ще раз наголосимо, й досі, станом на 17 жовтня, є на сайті артистки. Хоча концерт мав відбутися ще 6 числа. Зазначимо, українка представляла Росію на пісенному конкурсі Євробачення-2009, який тоді пройшов в Москві. Згодом Анастасія поставила кар'єру в Росії на стоп, а з 2014 року активно засуджує криваву політику диктатора Путіна та його режим в цілому.
Цього тижня в Кремлі заявили: вони "категорично відкидають" звинувачення у втручанні в справи Молдови. Путіністи в свою чергу звинуватили молдавський уряд у притисненні прихильників Росії.
Сенатор Бенджамін Л. Кардін, голова Комітету з міжнародних відносин від Демократичної партії, минулого тижня надіслав листи керівникам компаній Meta та Alphabet, власникам Google і YouTube, із закликом дотримуватись своєї політики проти дезінформації та підбурювання. Згодом Meta заявила, що видалила сім облікових записів, одну групу та 23 сторінки у Facebook, а також ще 20 облікових записів в Instagram, які компанія пов’язувала з "скоординованою неавтентичною поведінкою". У діяльності брали участь десяток фіктивних російськомовних ЗМІ. Серед заблокованих Facebook облікових записів був той, який використовувався для реклами концерту в Кишиневі Анастасії Приходько.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.