Як ветеранам ЗСУ отримати мільйон гривень на відкриття власної справи

Конкурс від Українського ветеранського фонду

Як ветеранам ЗСУ отримати мільйон гривень на відкриття власної справи

Український ветеранський фонд оголосив про прийняття заявок від Захисників і Захисниць України, а також від членів родин загинувших ветеранів. На реалізацію проєкта можна отримати від 500 тисяч грн до 1 млн грн. Однак програма доступна не для всіх. 

Для того, щоб перемогти, учасник має зібрати всі документи і подати їх в електронному форматі. Проєкти оцінює Експертне журі Фонду. Найпривабливіші з них отримують фінансову допомогу. Заявки прийматимуться до 5 жовтня.

Хто може взяти участь 

  • ФОП-ветерани, члени сімей загиблих або померлих Захисників та Захисниць України
  • юридичні особи, засновниками яких є ветерани або члени сімей загиблих або померлих Захисників та Захисниць України. Такі компанії мають бути зареєстрованими не пізніше ніж за два роки до отримання фінансової підтримки. 


Хто не може взяти участь

  • учасники-банкрути (проти них порушено справу або визнано банкрутами у встановленому порядку)
  • компанії або підприємці, діяльність яких у стані припинення
  • мають прострочену заборгованість із сплати податків або інших обов’язкових платежів більше як на два місяці. І таке порушення актуальне на 1 число місяця, коли приймається рішення про проект
  • учасники, у яких виявлено незаконне одержання та/або нецільове використання бюджетних коштів
  • резиденти держави-агресора або ті, хто співпрацюють з ними
  • “підсанкційні” громадяни
  • які вже отримували фінансову допомогу від Фонду протягом останнього року
  • діяльність яких спрямована на отримання прибутку від азартних
  • ігор, виробництва та реалізації алкогольних, тютюнових виробів, зброї та боєприпасів.


Умови фінансування

В рамках проєкт отримати можна від 500 тисяч до 1 мільйона грн. Загальний бюджет проекту - 3 млн грн. Якщо ви стали переможцем у конкурсі, вам доведеться щомісяця звітувати про реалізацію проекту. Невід’ємною частиною проекту є календарний графік реалізації. Згідно з ним буде нараховуватись фінансування, тобто поетапно. Перша частина складатиме від 30 до 60% всієї суми. Наступні транші зараховуються після надання звіту про виконану роботу. Фонд має право розірвати договір через істотні порушення його умов, і тоді учасник має виплатити всю надану фінансову допомогу. 

Отримані гроші не можна витрачати на:

  • підготовку документів для участі у конкурсі; 
  • придбання товарів, виконання робіт, надання послуг, що не пов’язані із реалізацією проєкту; 
  • оплату посередницьких послуг, придбання товарів та послуг для осіб, які безпосередньо не беруть участі в реалізації проєкту; 
  • відсотки або інші виплати за борговими зобов’язаннями;
  • забезпечення майбутніх витрат і платежів; 
  • витрати, які профінансовані за рахунок інвестицій, та/або державної допомоги, та/або коштів інших програм; 
  • витрати, пов’язані зі зміною обмінного курсу, а також будь-які штрафи, пеня, відшкодування збитків;
  • інші грошові зобов’язання, які виникли до отримання фінансової підтримки.


Які документи слід подати

Гроші отримує той учасник, проект якого здався найбільш привабливим жюрі. Він має подати всі документи, а саме:

  • статутні документи
  • витяг з ЄДР
  • довідка про керівний склад 
  • сканована копія УБД засновників організації-заявника 
  • для юридичних осіб - рішення керівних органів про участь у конкурсному відборі проєктів. Це не є обов’язковим документом. Якщо статутними/установчими документами передбачено, що дані рішення приймаються вищими органами організації, то обов’язково надайте такий документ 
  • опис проєкту 
  • кошторис 
  • резюме членів команди проєкту 
  • термін реалізації 
  • згода на обробку персональних даних та внесення до реєстру проєктів, поданих до Фонду
  • довідка про відсутність боргів зі сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів.


Правила конкурсу передбачають можливість співфінансування проєкту. В такому випадку потрібен гарантійний лист від партнерів, які надають кошти та проєкт відповідного договору.

Всі форми для заповнення можна знайти тут

Кожен документ слід підписати ЄЦП (електронний цифровий підпис). Після прийняття заявки її оцінює Експертна рада Фонду. Імена переможців оголосять 24-25 жовтня. 

Про іншу державну допомогу у започаткуванні власної справи читайте тут. Також ми писали про те, що мешканцям Закарпатської області виплачуватимуть 4 тисячі гривень за прихисток переселенців

Софія Єлагіна

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube