Експерт розповів, як російський автогаз та дизпаливо потрапляють до України

Читать на русском

Результатом стало значне зниження роздрібних цін на українських АЗС

Читать на русском
Експерт розповів, як російський автогаз та дизпаливо потрапляють до України
Куюн розповів, як в Україну потрапляє російське пальне. Колаж: Informator.ua

Результатом стало значне зниження роздрібних цін на українських АЗС

З початку року бензин та дизпальне в Україні втратили 4-5 грн на літрі або 8-10%. Але чемпіоном є скраплений газ – подешевшав теж на 5 грн, що становить 20%. Але це здешевлення автогазу відбувається переважно завдяки збільшенню частки російського ресурсу. Він імпортується під виглядом «польських», «литовськи» та «латвійських» міксів, іноді навіть з євро-сертифікатами.

Про це Інформатору стало відомо з допису у Facebook Директор Консалтингової группи А-95 Сергій Куюн

“А чи знаєте ви, якщо в суміші 49% російського пального, то воно вже вважається неросійським? Так це трактує європейське законодавство. Щоправда, є великі сумніви, що в тих диво-міксах є щось крім російського. Окремі партії автогазу оформлюються просто на підставі паспортів якості латвійських сховищ, куди крім російського ресурсу більше нічого не надходить. І якщо автогаз почав «газувати» з осені, то наразі дочекались й дизелю. Минулого тижня для оформлення надійшов чи то албанський, чи то єгипетський вантаж. Гадаю, скоро надійде мароканський, алжирський, єгипетський або туніський…” - пише Сергій Куюн.

Він зазначив, що ці нові несподівані експортери дизпального здебільшого не мають своєї нафтопереробки. Вони експортують пальне з росії. Адже саме ці країни почали приймати нафтопродукти з рф після європейського ембарго на російські нафтопродукти, яке набуло чинності 5 лютого. 

“Окрема тема – Туреччина. Та імпортує й російську нафту, й російські нафтопродукти. Трейдери кажуть, що сильно там не заморочуються – на морських терміналах «перебивають» паспорти й це пальне перетворюється на турецьке, тобто непідсанкційне… У лютому «турецького» пального було 50 тис. т або 10% від загального імпорту. Але й це ще не все. Ще було імпортовано 50 тис. т індійського дизпального. Воно теж йде з турецьких портів. Але якщо в ті порти постачається також сотні тисяч тон російського ресурсу, як розібратись, що приїхало зрештою до нас? Як відслідкувати, скільки того індійського палива прийшло та вийшло з Туреччини? Є думка, що з індійськими сертифікатами звідти виходить у декілька разів більше, ніж заходить. Тобто походження 20% лютневого імпорту з турецьких берегів є під великою підозрою.”, - пише Сергій Куюн.

Експерт зазначив, що такі вантажі в Європу не проходять. Й головним фільтром тут є банківська система: аналітики відслідковують товарні потоки, виявляють токсичні вантажі та відмовляють у фінансуванні цих операцій. Але вже є відповідь ринку й на це – азійські та арабські банки. У Європу ти навряд чи заїдеш, а от в Україну – будь ласка. 

“Скажу більше – формально в нас навіть немає заборони на імпорт російських нафтопродуктів. Для митного оформлення достатньо будь-якого паспорту якості, сертифікат походження не обов’язковий… Більш того, якщо митниця відмовиться від оформлення, може цілком законно отримати позов від вантажовласника, - пише Сергій Куюн, - Побудова бар’єрів проти російського пального на нашому кордоні – новий виклик «паливному» фронту й державі в цілому. Наразі багато трейдерів намагаються утримуватись від підозрілих партій та сподіваються на адекватні дії держави. Але якщо їх не буде, при тому найближчим часом, «криваве» пальне швидко затопить країну. Не тому, що хтось хоче заробити. Просто з ним неможливо конкурувати”.

Раніше Інформатор повідомляв, що буде з цінами на пальне цієї весни.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.