«Приїхав генерал Келлог. І після його прибуття дві ночі поспіль не було жодних масованих бомбардувань. Люди вже жартують... Кажуть, нам слід дати генералу Келлогу український паспорт і залишити його тут».
Чому впровадження автоматичної фіксації - це добре
АВТОР: КИРИЛО САЗОНОВ
Новина, яку напередодні вихідних ви могли не помітити. В принципі, вона і не стосується безпосередньо переважної більшості українців, але побічно безумовно має відношення до кожного. Справа в тому, що з 1 жовтня нарешті набирають чинності нові закони щодо здійснення габаритно-вагового контролю. Зокрема запрацює на повну силу та сама система WiM, яка дозволяє зважувати транспорт в русі.
Скільки було недовіри і іронії, пам'ятаєте? Мовляв, її ніколи не запустять, система не захоче відмовитися від корупції при особистих контактах. Або - система недосконала, і від неї будуть відбиватися за допомогою адвокатів. Навіть такі прості варіанти, як «так хрін ви мене знайдете». Скепсис був. Але система запрацювала. І буде розвиватися, до речі. Нові правила гри поширюються не тільки на українських, а й на іноземних перевізників вантажів і пасажирів. І на вантажовідправників, до речі, теж.
Як на практиці працює система. Майданчик WiM фіксує перевищення встановлених норм і посилає дані до Центру обробки даних. Інспектор перевіряє їх, формує постанову і накладає електронний підпис. Після цього постанову відправляють порушникові. Ну а дані - до загальної бази, як зі звичайними штрафами, цю практику знають всі водії. Ніяких особистих контактів інспектора і водія. Ніяких варіантів в стилі «Поля чудес» - візьміть гроші, і ми не будемо дивитися на ваги. Суми штрафів за перевантаження дивіться на картинці.
Чому я вважаю цю новину важливою і гарною? Та тому що прекрасно бачив, як вантажівки з металом або зерном за одне літо здатні зіпсувати будь-яку дорогу. Нову, прекрасну - за один сезон. Я бачив, як за пару років худенький інспектор на пункті вагового контролю перетворюється на товстого «господаря життя». І, як всі, прекрасно розумію зв'язок між цими процесами.
В Україні зараз реалізують безпрецедентну президентську програму «Велике будівництво». Капітальний ремонт автодоріг, мостів, будівництво нових розв'язок. 82% українців за опитуваннями позитивно оцінюють цей процес. Що логічно - кому б не сподобалося по хороших дорогах швидко і спокійно з'їздити з Києва до Львова, Ужгорода або Одеси? А жадібні перевантаження здатні всі ці дороги перетворити на ніщо. Так що, штрафувати найжорсткішим чином. Це працює. Не дарма перевантажені фури, які проїхали всю Україну, перед польським кордоном розвантажуються з однієї машини на дві. Штрафи кусаються ...
Це матеріал рубрики «Блог». Позиція редакції може не збігатися з думкою автора колонки.