Рік суддя районного суду Хмельницької області вирішував, чи має ПриватБанк повернути гроші на картку, які викрали шахраї після дзвінка до жінки
Жінка чекала на переказ на картку ПриватБанку. Якимось чином про це дізналися шахраї, та зателефонували їй, представившись співробітниками банку. На свій страх та ризик, жінка повідомила їм номер кредитки, пароль від неї та свої особисті дані.
Це сталося в середині лютого 2017 року, коли ввечері, приблизно о 19:40 через Приват 24 злодії викрали понад 2 тисячі гривень. Вагітна жінка, яка чекала на переказ, одразу це помітила та зателефонувала на гарячу лінію ПриватБанку.
Вона просила заблокувати картки у мобільному додатку, що одразу й зробили. Проте переказ не анулювали, тому гроші жінка втратила.
Постраждала звернулася до поліції, проте швидкого результату на свою корить не отримала. Виходило, що єдиним шляхом, щоб повернути заощадження було звернення до суду.
Жінка просила ПриватБанк скасувати переказ, повернути на рахунок гроші та нараховані відсотки за користування кредитом, штраф, пеню та комісію. Крім того, вона хотіла отримати ще 30 тисяч гривень компенсації.
Ображена клієнтка вважала, що працівники ПриватБанку проявили недбалість, оскільки вона протягом двох хвилин з моменту зникнення коштів зателефонувала на «гарячу лінію» банку та вимагала скасувати переказ. Замість цього банк для погашення боргу по кредитці зняв її кошти з соціальної картки. Тобто, як вважала жінка, він «втрутився в її приватні права власника».
Як стало відомо під час судових засідань, на телефон жінки надійшло SMS-повідомлення: «Підтвердіть оплату 2732,00 грн. Співробітник банку ніколи не запитує паролі. Нікому не передавайте цей пароль». Через 14 секунд банк відправив інший пароль для підтвердження оплати цієї ж суми. Як вважала жінка, це мало бути сигналом для служби безпеки ПриватБанку, яка не спрацювала на випередження. Проте через 59 секунд після створення другого повідомлення, гроші з картки зникли.
У ПриватБанку вважали, що жінка сама допомогла злочинцям, коли повідомила їм номер кредитної картки та пароль. Про це вона особисто розповіла у розмові зі справжнім працівником «гарячої лінії» ПриватБанку. Окрім цього вона назвала злодіям свої прізвище, ім’я, по-батькові та адресу. Тобто була дуже корисною для тих, хто зняв кошти з її рахунку. Тому запобігти цьому банківські працівники не могли.
Однак суддя встановив, що постраждала зателефонувала до банку досить швидко, впродовж п’яти хвилин. За правилами, клієнти мають зателефонувати до колцентру протягом 15 хвилин та розказати про втрату картки, телефону чи підозрілі перекази. Тобто зробивши це, жінка зняла з себе відповідальність, а всі ризики переклала на банк.
За такою версією, ПриватБанк мав повернути понад 2 тисячі гривень. Таке рішення у березні 2018 року прийняв суддя Віньковецького районного суду Хмельницької області Олександр Потапов.
Рішення у районному суді – це ще не кінець історії. Проти нього подали скаргу адвокати банку. За їх версією всі дані для переказу вводилися правильно та без помилок. Тому не було підстав вважати, що це робить не клієнтка банку, а шахраї. До того ж ПриватБанк постійно нагадує, що нікому не треба казати пароль на коди від рахунків, тому що можна втратити гроші.
Жінка теж була проти рішення судді Потапова, згадала про свою вагітність та вимагала виплатити 30 тис. грн компенсації. Але цього разу їй не пощастило: судді погодилися, що клієнтка сама винна, що повідомила стороннім банківську інформацію. Через це у червні 2018 року судді Апеляційного суду Хмельницької області вирішили, рішення судді Потапова потрібно скасувати та залишити клієнтку без будь-яких компенсацій з боку банку. Жінка намагалася це виправити у Верховному Суді, проте там навіть не відкрили провадження.
Інформатор розповідав, що поки жінка працювала в Америці шахрай отримав за неї три кредити в Україні.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.