З російськими версіями вони не збігаються
Птахи у двигуні в Єйську і смерть пілотів від технічної несправності приборів в тільки відремонтованому літаку в Іркутську. Такі причини падіння літаків на житлові будинки називає російська влада. А що кажуть експерти?
Військовий льотчик-інструктор, полковник ЗСУ в запасі Роман Світан назвав два фактори, які вплинули на збільшення випадків падіння літаків в росії.
«По-перше, це говорить про те, що зі збільшенням інтенсивності польотів, російська техніка не витримує бойових перевантажень. По-друге - про відсутність достатньої кількості професіоналів в льотному складі. Ми знищили їх ще в перші місяці військових дій. А зі збільшенням учбових польотів, збільшилася і кількість авіакатастроф. Тобто, падіння літаків відбувається за об’єктивними причинами», - вважає експерт.
24 жовтня російські ЗМІ опублікували заяву силових структур про те, що причиною падіння бомбардувальника Су-34 в Єйську стало попадання в його двигуни двох птахів, що призвело до займання літака.
«Думаю, що це об’єктивна причина, - каже Роман Світан. – Літак став некерованим. Інше питання, що дії льотного складу були непрофесійними. У них був час відвести літак у небезпечне місце. Управління літаком було і вони могли б загорнути. Але цього не зробили. Тобто, в Єйську напевне збіг трьох факторів: профнепридатність, відмова техніки і несанкціоновані забудови злітно-посадкового курсу. В радіусі 4 км нічого бути не повинно», - сказав експерт.
Багатоцільовий винищувач Су-30 СМ злетів з аеродрому Іркутського авіазаводу: він проходив льотні випробування та летів без боєкомплекту. За неофіційною інформацією, екіпаж літака міг задихнутися через несправність, що стало причиною падіння Су-30.
«Льотчики-випробувачі – це професіонали. Але справа в тому, що зі збільшенням інтенсивності польотів, збільшилося навантаження на авіаремонтному заводі, а значить і на льотчиків-випробувачів. Це «штучний товар». Однією з причин називають те, що вони могли задихнутися в кабіні літака. Це не може бути причиною – конструкція літака цього не дозволяє. Навіть якщо велике перевантаження, два пілоти одночасно не могли задихнутися. Навіть якщо були несправні кисневі маски, цього не могло бути. Тому причиною могла бути диверсія. Коли закачали замість кисню – газ. Але це не удушення. Це – вбивство», - припускає Роман Світан.
За останніми повідомленнями російських ЗМІ, слідчим комітетом росій розглядається дві основні версії події. Відмова авіаційної техніки і помилка пілотування. Російські військові експерти припускають, що «якщо це технічна несправність (а ймовірність цього процентів 70-80, може й більше), то виникають підозри і на контрафакт. Тобто, йдуть деталі, десь хтось вирішив нажитися, постачає старі відреставровані деталі під виглядом нових. Через це виникають аварії», - сказав військовий експерт.
Раніше ми повідомляли, що 23-го жовтня в російському Іркутську на двоповерховий житловий будинок впав винищувач зс рф. Попередньо – екіпаж помер, а серед цивільних постраждалих немає, але ця інформація надходить від представників місцевої російської влади, тому може не відповідати дійсності. Літак рухнув через загибель або втрату свідомості екіпажу.
Ще раніше ми писали, що у російському Єйську військовий літак Су-34 впав на багатоповерхівку увечері 17 жовтня. Це сталося під час набору висоти. У багатоповерхівці пожежа з першого по дев'ятий поверхи.
Тетяна Самойлова