Фізична особа по досягненні 16-річного віку має право на отримання витягу з Реєстру стосовно відомостей про себе та про своїх родичів за умови пред’явлення паспорта або паспортного документа і документів, що підтверджують родинні стосунки
Витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян – це офіційний документ, який може бути потрібен для вирішення різних юридичних питань. Так, він може знадобитися для оформлення спадщини, підтвердження родинних зв’язків, отримання інформації щодо зміни імені, оформлення документів за кордоном тощо. У ньому зазначаються додаткові відомості, яких немає у свідоцтві про народження, шлюб, смерть та інших. Як отримати документ, 7 листопада пояснює Міністерство юстиції.
Державний реєстр актів цивільного стану громадян (далі – Реєстр) – це державна електронна інформаційна система, яка містить відомості про акти цивільного стану, зміни, що вносяться до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання та відомості про видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану і про видачу витягів з нього. Реєстр ведеться відділами державної реєстрації актів цивільного стану (частина перша статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» (далі – Закон)).
Актами цивільного стану є події та дії, які нерозривно пов’язані з фізичною особою і започатковують, змінюють, доповнюють або припиняють її можливість бути суб’єктом цивільних прав та обов’язків. Державній реєстрації відповідно до цього Закону підлягають народження фізичної особи та її походження, шлюб, розірвання шлюбу у випадках, передбачених законом, зміна імені, смерть (стаття 2 Закону).
Інформація про персональні дані фізичної особи, що містяться в актовому записі цивільного стану, є конфіденційною і не підлягає розголошенню (частина третя статті 9 Закону).
На запити фізичних осіб та державних органів, органів місцевого самоврядування (їх посадових осіб), а також шляхом безпосереднього доступу посадових осіб державних органів, нотаріусів до Реєстру, видаються (отримуються) з Реєстру такі форми витягів:
Фізична особа по досягненні 16-річного віку має право на отримання витягу з Реєстру стосовно відомостей про себе та про своїх родичів за умови пред’явлення паспорта або паспортного документа і документів, що підтверджують родинні стосунки.
Витяг з Реєстру про державну реєстрацію народження дитини може видаватися її батькам та усиновлювачам (незалежно від віку дитини), а також опікунам, піклувальникам, адміністрації закладу охорони здоров’я, навчального або іншого дитячого закладу, де постійно перебуває дитина. У цьому разі зазначений витяг представникові відповідного закладу видається за умови пред’явлення ним довіреності, паспорта або паспортного документа.
Батькові, матері, усиновлювачеві дитини, які позбавлені батьківських прав, витяг про державну реєстрацію народження дитини не видається.
Право на отримання витягу з Реєстру мають представники фізичної особи.
Банку або іншій фінансовій установі, яка має ліцензію на надання коштів у позику, зокрема на умовах фінансового кредиту відповідно до Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», на їх запит надається витяг з Реєстру в порядку та обсязі, встановленому Мін’юстом, за наявності письмової згоди фізичної особи, якої стосуються відомості, зазначені в актових записах (пункт 13 Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 № 1064 (далі – Порядок)).
Витяг з Реєстру про державну реєстрацію смерті видається:
Суміжність земельних ділянок обов’язково встановлюється згідно з відомостями з Державного земельного кадастру, оприлюдненими на офіційному вебсайті Держгеокадастру, на підставі кадастрових номерів земельної ділянки спадкодавця та суміжної земельної ділянки (пункт 14 Порядку).
Відповідно до пункту 141 Порядку витяг з Реєстру про державну реєстрацію шлюбу, розірвання шлюбу, зміну прізвища, власного імені та по батькові до зміни імені і після зміни імені фізичної особи видається банку або іншій фінансовій установі, яка має ліцензію на надання коштів у позику, зокрема на умовах фінансового кредиту, за умови наявності письмової згоди фізичної особи, щодо якої запитується інформація з Реєстру, а також документів, які підтверджують особу та повноваження керівника чи представника банку або іншої фінансової установи.
Подати заяву на видачу витягу з Реєстру можливо до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану на території, підконтрольній українській владі, Центру надання адміністративних послуг, а також на Порталі Дія.
Особа має право звернутися за витягом з Реєстру незалежно від місця її проживання та місця державної реєстрації акту цивільного стану (пункт 5 Порядку).
Згідно з пунктом 15 Порядку для отримання витягу з Реєстру реєстраторові подається заява, у якій зазначається одна з таких відомостей про фізичну особу, щодо відомостей про яку видається витяг з Реєстру:
До заяви додається документ про внесення плати за видачу витягу з Реєстру.
Так, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 № 1064 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян», плата за видачу витягу з Реєстру становить 73 гривні.
Відповідно до пункту 16 Порядку на безоплатне отримання витягу з Реєстру мають право:
Рішення реєстратора про відмову у видачі витягу з Реєстру може бути оскаржено в судовому порядку (пункт 19 Порядку).
Як раніше повідомляв Інформатор, в умовах війни закономірними є випадки, коли документи на нерухоме майно втрачаються, пошкоджуються чи псуються. Однак це не означає втрату права власності на нерухоме майно — квартиру, будинок, земельну ділянку тощо. Це все завдяки створеній в Україні системі державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, що передбачає внесення відомостей про право власності на нерухоме майно до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Для відновлення документів, на підставі яких було набуто нерухоме майно, законодавством передбачено видачу дубліката або ж нового примірника чи належним чином завіреної копії відповідного документа, також може бути застосований і судовий порядок визнання права власності у разі втрати документа.