У четвер та п'ятницю 26-27 грудня на небі сформується напружена конфігурація
"Ця пісня про кохання, складнощі в стосунках, випробування, надію на краще попри всі негаразди та про силу рухатись далі. Глибокі емоції, текст, дещо мрійливий приспів створюють відчуття віри у світле майбутнє, де щастя можливе. P.S. Не переймайтесь, пишу пісні не тільки про історії зі свого життя, а й із життя інших людей, або ж вигадую ситуації. І ця пісня саме такого сюжету".
Експерти пропонують топ-10 рішень для здешевлення перевезень залізницею
Блокування українських портів та здорожчання нових шляхів логістики призвели до зростання різниці між внутрішніми і світовими цінами до 200 $/т. Як наслідок, деякі виробники отримують збиток до $85 з тонни продукції. Така висока вартість перевезень «Укрзалізницею» змушує аграріїв задуматися, чи варто взагалі продовжувати займатися сільським господарством.
Про це розповів голова правління та виконавчий директор EasyBusiness, керівник аналітичного напрямку Центру економічного відновлення Дмитро Ливч під час презентації результатів аналітичного дослідження «Аналіз впливу війни на агросектор України».
Дмитро Ливч відзначає, що «Укрзалізниця» влітку збільшила тарифи на 70% для всіх трьох класів вантажів. Але якщо до початку війни найбільшим компонентом витрат була вартість перевезення, то після початку вторгнення ним стала вартість користування вагонами внаслідок стрімкого підвищення фінальних ставок на аукціонах.
«Насправді попит на зерновози зріс суттєво, а участь в аукціонах спекулюючих компаній призвела до зростання вартості користування вагонами. Водночас ми бачимо профіцит зерновозів, і саме тому нам потрібно збільшувати ефективність перевезення «Укрзалізницею». Приріст витрат перевезення збільшився за рахунок вартості користування вагонами та зменшення середньої швидкості вагонів. Станом на вересень орієнтовна швидкість при експортних перевезеннях становила 53-87 км/добу проти гарантованих 200 км/добу до війни», - зазначив Дмитро Ливч.
Також він відмітив тенденцію, що залежно від регіону, в якому підприємство веде свою операційну діяльність, вартість логістики може змінюватися. Компанії, які експортують через західні шляхи, несуть більші витрати, ніж ті, хто везе збіжжя до українських портів.
Вартість внутрішніх перевезень залізницею формується з трьох компонентів: послуги перевезення, користування вагонами та інші витрати.
На основі дослідження експерти Центру економічного відновлення та EasyBusiness виокремили 10 рекомендацій щодо збалансування тарифів на залізничні перевезення, що допоможе зменшити негативний вплив вартості логістики на агросектор.
1. Повний перегляд системи тарифоутворення на послуги перевезення.
2. Впровадження цінової стелі для вартості користування зерновозами, що прив’язана до нормативної швидкості перевезення.
3. Впровадження обмежень на участь в аукціонах для окремих гравців ринку.
4. Зниження стартових ставок на користування зерновозами.
5. Збільшення пропозиції на аукціонах шляхом пропонування лотів неспеціалізованих вагонів під перевезення зернових.
6. Запровадження субсидій на користування вагонами для агровиробників.
7. Запровадження системи інформування про оновлення гарантованої швидкості руху вагонів.
8. Вдосконалення системи планування перевезень.
9. Запит на забезпечення вагонів з боку країн ЄС.
10. Запровадження системи моніторингу попиту.
У свою чергу, Асоціація “Український клуб аграрного бізнесу” звернулась до голови правління АТ “Укрзалізниця” щодо перегляду фактичних ставок на користування вагонами та виставлення вагонів-зерновозів на аукціони.
Раніше ми повідомляли, що «Укрзалізниця» оголосила про запуск екскурсійного розважального ретро-поїзда на паровозній тязі у Києві. На ньому жителі та гості столиці зможуть проїхатися містом на годинній екскурсії про історію Києва. Потяг матиме достатньо місць для сидіння та вагон-буфет.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.