Вертольоти, аналогічні Super Puma, що розбився в Броварах, неодноразово потрапляли в аварії

Читать на русском

В них вже загинуло понад півсотні людей

Читать на русском
Вертольоти, аналогічні Super Puma, що розбився в Броварах, неодноразово потрапляли в аварії
За словами експертів, у гелікоптерів є певні "вади"

В них вже загинуло понад півсотні людей

Експерти стверджують, що моделі єврокоптерів, один з яких розбився в Броварах, мають "вроджену ваду". Іноді вони втрачають в польоті несучий гвинт, а іноді в них виникають проблеми з редуктором. Через це Airbus Helicopters H225 вже кілька разів виводили з експлуатації. А Норвегія повністю відмовилася від його використання після аналогічної катастрофи. Інформатор розповідає про аварії, які траплялися з цією машиною. 

Дивом вижили

10 травня 2012 року в Північному морі Eurocopter EC225 Super Puma виконував політ з Абердина, що на східному узбережжі Шотландії, в район нафтових платформ американської компанії ConocoPhillips. Через проблеми з редуктором вертоліт став подавати сигнал бідства і здійснювати вимушену посадку на воду.

Всім, хто знаходився на борту вдалося врятуватися завдяки тому, що вони пройшли до цього відповідне навчання і знали, як діяти в подібних ситуаціях. Але після аварії всі оператори тимчасово поставили техніку на прикол та припинили її вильоти. 

Трагедія в Норвегії

29 квітня 2016 року в Норвегії розбився транспортний вертоліт Eurocopter H225, який прямував до аеропорту Бергена з нафтогазової платформи Statoil у Північному морі. На його борту було 11 норвежців, британець та італієць. Усі вони загинули.

Після того Європейське агентство з авіаційної безпеки заборонило польоти вертольотів Puma і SuperPuma на період розслідування причини катастрофи.

Заборона розповсюджувалася на моделі машин Arospatiale SA 330 Puma, Eurocopter AS332 Super Puma, Eurocopter EC225 Super Puma, Eurocopter EC225 Super Puma, які виробляла компанія Airbus Helicopters, що входить до складу концерну Airbus.

На цих моделях гелікоптерів встановлено ротор, дефект якого, згідно з версією норвезької державної комісії з розслідування транспортних інцидентів, міг стати причиною аварії.

В опублікованій комісією попередній версії доповіді про причини аварії говорилось, що принаймні одна з шестерень у роторі могла тріснути. Втім, Airbus Helicopters, яка проводила власне розслідування, заявила про те, що виключає проблеми в роторі вертольота, які раніше відзначалися у моделей Eurocopter EC225.

В результаті Норвегія відмовилася від цих гелікоптерів, замінивши їх американськими аналогами. А три незалежні оператори проблемного вертольота подали позов до Airbus, стверджуючи, що компанія продала їм несправні машини.

Катастрофа в Південній Кореї

1 листопада 2019 року вертоліт Airbus H225, що належав південнокорейській пожежній службі, зазнав аварії в морі біля скель Ліанкурт. Super Puma перевозив пораненого моряка до лікарні і розбився невдовзі після зльоту. 

Машиною, яка надійшла до пожежної служби КНДР у 2016 році, керували два досвідчені пілоти, повідомило тоді інформаційне агентство Yonhap. На борту були також три пожежники, пацієнт і ще одна людина.

Інформацію про причина аварії у Південній Кореї нам знайти не вдалося. 

Більш ранні випадки аварій

9 квітня 2001 року в Косово, за 50 км на південь від Пріштіни зазнав аварії гелікоптер Військово-повітряних сил Великобританії Super Puma H225 зі складу НАТОвського контингенту. Вертоліт впав у горах в умовах поганої видимості, спричиненої сильним дощем та низькою хмарністю. На борту перебували семеро військовослужбовців, які загинули. 

4 січня 2002 року в Кенії внаслідок катастрофи військового вертольота Puma SA-330 загинули 6 із семи членів екіпажу. Про це тоді повідомило агентство АР із посиланням на представника департаменту оборони Кенії. Ще одного члена екіпажу у важкому стані було доставлено до шпиталю. Вертоліт, що належить ВПС Кенії, здійснював політ із Найробі до порту Момбаса, розташованого в Індійському океані. На думку військових, аварія сталася через погані метеоумови: сильний вітер і туман.

20 квітня 2002 року у Венесуелі внаслідок авіакатастрофи загинули 10 людей. Серед них був головнокомандувач військово-повітряних сил країни генерал Луїс Асеведо. Вертоліт Super Puma повертався до Каракасу після урочистої церемонії у військово-морській академії та розбився через складні метеорологічні умови в районі венесуельської столиці. Другий вертоліт, на борту якого перебували головнокомандувач збройних сил країни та низка інших високопоставлених військових, успішно здійснив вимушену посадку.

Що відомо про падіння гвинтокрила у Броварах

18 січня в Броварах впав гвинтокрил, після чого на місці інциденту сталася пожежа. Про це спочатку повідомили очевидці, а потім і офіційно підтвердили в поліції та Офісі президента України. За словами очільника Київської обласної військової адміністрації Олексія Кулеби, гвинтокрил впав поруч із дитячим садком та житловим будинком. Генеральний прокурор України Андрій Костін зазначив, що слідчі розглядають всі можливі версії аварії. На борту гвинтокрила знаходились міністр внутрішніх справ України Денис Монастирський, його заступник Євген Єнін та державний секретар МВС Юрій Лубкович. Всі вони загинули. Реакцію Зеленського читайте тут

Нагадаємо, ЗСУ збили гелікоптер окупантів та завдали втрат ворогу під Бахмутом. Крім того, радник Монастирського Геращенко відреагував на трагедію у Броварах.

Також Інформатор писав, як світові лідери, зірки та політики відреагували на трагедію з гвинтокрилом у Броварах. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.