Укрзалізниця назвала прибуткові та збиткові пасажирські маршрути - статистика дивує

Прибутковими є напрямки між великими містами, зокрема Київ — Дніпро, а також частина рейсів Київ — Львів, Київ — Харків і Київ — Одеса, а туристичні маршрути в гори - збиткові

Укрзалізниця Фото: Інформатор
Укрзалізниця Фото: Інформатор

Укрзалізниця представила внутрішню аналітику пасажирських перевезень, згідно з якою 56 із 98 регулярних маршрутів по Україні є збитковими. Про це 11 листопада повідомляє Rail.insider.

Фінансова карта пасажирських перевезень УЗ: 56 із 98 поїздів є збитковими. Червоні лінії позначають найбільш економічно невигідні маршрути, збитковість яких пояснюється соціальною функцією та використанням дизельної тяги.
Фінансова карта пасажирських перевезень УЗ: 56 із 98 поїздів є збитковими. Червоні лінії позначають найбільш економічно невигідні маршрути, збитковість яких пояснюється соціальною функцією та використанням дизельної тяги.

У компанії маршрути поділили на чотири групи за рівнем рентабельності: 

  1. Прибуткові. До цієї категорії належать переважно високошвидкісні та найбільш затребувані напрямки між великими містами, зокрема Київ — Дніпро, а також частина рейсів Київ — Львів, Київ — Харків і Київ — Одеса.
  2. Маржинально збиткові. Ці сполучення наближаються до нульової рентабельності, проте залишаються з незначними втратами. Серед них — Київ — Вінниця, Київ — Хмельницький, Київ — Запоріжжя.
  3. Збиткові та найбільш збиткові. До цих категорій віднесено більшість маршрутів, передусім західні напрямки — Київ — Ужгород, Київ — Чернівці, а також частину міжрегіональних рейсів, як-от Харків — Львів.

Чому пасажирські перевезення залізницею збиткові

Збитковість пасажирських перевезень залізницею зумовлена комплексом причин, серед яких:

  • Соціальні зобов’язання. Значна частина маршрутів забезпечує транспортне сполучення малонаселених районів, де пасажиропотік не покриває операційних витрат.
  • Використання дизельної тяги. На неелектрифікованих ділянках експлуатація тепловозів є значно дорожчою порівняно з електричною.
  • Інші причини: серед іншого низький пасажиропотік на окремих ділянках та необхідність оновлення рухомого складу.

Так, збитковими є навіть популярні “гірські напрямки”. Як пояснили в Укрзалізниці, перевезення у Карпатах здійснюються дизельною тягою на складних ділянках, де відсутній значний вантажний потік (окрім роботи Івано-Франківського цементного заводу). Фактично компанія утримує всю гірську інфраструктуру винятково заради пасажирських перевезень. Без цього соціального зобов’язання багато сезонних маршрутів (зокрема до Яремче та Ясіня) мали б бути закриті, а інфраструктура — демонтована.

Ще складніша ситуація з приміськими перевезеннями — вони покривають менше ніж 10% витрат. Через дефіцит ресурсів Укрзалізниця у найгіршому сценарії може бути змушена скасувати 501 приміський рейс.

Як повідомляв Інформатор, в Укрзалізниці розповіли, що пілотний запуск програми "УЗ-3000" відбудеться у грудні, з прифронтових територій. І  запрацює у два етапи. У мобільному застосунку «Укрзалізниці» вже з’явився калькулятор кілометрів, який підраховує відстані попередніх подорожей пасажира. Саме за них нараховуватимуться бонусні кілометри, які можна буде використати замість грошей. В додатку Укрзалізниці з’явиться спеціальний фільтр, який дозволить побачити окремі рейси, що доступні для оплати кілометрами.

Читайте нас у Facebook

Image
Оперативні новини: Україна, світ, війна. Підпишись 👇
Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити