Українські пенсіонери за кордоном мають зробити важливу річ до 31 грудня, щоб не втратити виплати

Пенсіонери, які отримують пенсійну виплату через компетентний орган договірної держави, проходять ідентифікацію в цих органах

ПФУ
У ПФУ пояснили, кому необхідно надати документ про перебування в живих

Україна уклала низку міжнародних договорів з питань пенсійного забезпечення, якими регулюється, зокрема, порядок виплати пенсій громадянам, які виїхали на постійне проживання за кордон. Для того, щоб не втратити виплати щороку до 31 грудня потрібно надсилати до Пенсійного фонду заповнений і офіційно засвідчений документ. Про це повідомили у пресслужбі ПФУ. 

Страховий стаж, отриманий на території іншої договірної держави, враховується лише для визначення права на пенсію. Виплата таких пенсій здійснюється щоквартально шляхом переказу на особові рахунки пенсіонерів, відкриті в банках країн проживання, або через компетентний орган договірної держави.

"Україна уклала низку міжнародних договорів з питань соціального (пенсійного) забезпечення, якими регулюється, зокрема, порядок виплати пенсій громадянам, які виїхали на постійне проживання за кордон. За пропорційним принципом укладено договори з Королівством Іспанія, Латвійською Республікою, Словацькою Республікою, Литовською Республікою, Чеською Республікою, Республікою Болгарія, Португальською Республікою, Естонською Республікою, Республікою Польща. Це значить, що кожна з цих держав призначає та виплачує пенсію за страховий стаж, набутий на своїй території", - заявили у ПФУ. 

Пенсіонери, які отримують пенсійну виплату через компетентний орган договірної держави, проходять ідентифікацію в цих органах. А пенсіонерам, які одержують виплату на банківський рахунок та проживають у Королівстві Іспанії, Словацькій Республіці, Чеській Республіці, Республіці Болгарія, Португальській Республіці, Республіці Польща, потрібно щороку до 31 грудня надсилати до Пенсійного фонду України заповнений і офіційно засвідчений документ "Підтвердження факту, що особа є живою". Зразки заяв про підтвердження знаходження особи в живих розміщено на інформаційній сторінці вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням.

Чи потрібно при зміні прізвища та отриманні нового посвідчення УБД повідомляти ПФУ 

Облік пільговиків ведеться в Реєстрі осіб, які мають право на пільги, шляхом формування на кожного персональної облікової картки. У разі зміни паспорта та посвідчення учасника бойових дій потрібно внести відповідні зміни до створеної персональної облікової картки пільговика. Для коригування інформації пільговик має протягом 30 днів повідомити про зміни орган Пенсійного фонду України (пункт 8 Положення про Реєстр осіб, які мають право на пільги, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 року № 117). Подати заяву про внесення відомостей до Реєстру осіб, які мають право на пільги, можна:

  • особисто, звернувшись до обраного сервісного центру Пенсійного фонду України,
  • поштою, надіславши документ на адресу органу Фонду,
  • онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний застосунок "Пенсійний фонд" або через "Портал Дія".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube